Феномен концертмейстерського мистецтва в контексті наукової рефлексії
Анотація
Досліджено сучасні тенденції осмислення сутності та специфіки концертмейстерського мистецтва. Виявлено дискусійність репрезентації концертмейстерства, а саме: відсутність чітких дефініцій, ототожнення з поняттям акомпанування, «вторинний» статус в ансамблевому, зокрема камерному вокальному виконавстві, домінування педагогічного модусу у визначенні специфіки. Відзначено також тенденції формування засад цілісного осмислення концертмейстерства як багаторівневого та багатокомпонентного феномену в контексті фахових навичок і компетентностей.Посилання
Balanko, O. M. (2017). Ukrainian chamber vocal music of the late 20th — early 21st centuries.as a performance phenomenon. (Abstract dissertation of Candidate of Arts in Specialty 17.00. 03 — Music Art). Odesa: Odesa National Academy of Music named after A. V. Nezhdanova. [In Ukrainian].
Dorosh, T. L. (2015). Associative art in the preparation of a future specialist-musician. Traditions and innovations in higher architectural and artistic education, 1, 34–37. [In Ukrainian].
Ekonomova, E. (2003). Organization of concertmaster and singer co-creation. Odesa: K. D. Ushinsky PDPU.[In Ukrainian].
Tooth, G. O. (2015). Concert Art: Study Methods and Leading Scientific Discourses. Traditions and innovations in higher architectural and artistic education, 2, 16-19. [In Ukrainian].
Inyutoktina, N. V. (2012). Range of concertmaster’s performance of vocal-piano duo. Herald of KDADM, 4, 124–126. [In Ukrainian].
Iniatokina, N. V. (2010). Phenomenon of the pianist-concertmaster in the vocal-instrumental ensemble (the case of the Austro-German vocal cycle of the 19th century.). (Author’s abstract of Candidate of Arts Studies 17. 00. 03 — Music Art). Kharkiv; Kharkiv State University of Arts named after I. P. Kotlyarevsky. [In Ukrainian].
Kalenik, I. V. (2014). Concert activities — historical and pedagogical aspects.Youth and Market, 3 (110), 124–128. [In Ukrainian].
Kalenik, I. V. (2013). Theoretical aspects of the formation of concertmaster skills of future music teachers. Topical issues of artistic pedagogy, 2, 50–54. [ In Ukrainian].
Karpenko, T. and Pechenyuk, M. (2011). Concert master’s competence of music teacher: terms and concepts. Kamyanets-Podilsky: PP Buynitsky [In Ukrainian].
Kubantseva, E. (2002). Concert master class. Moscow: Publishing Center «Akademiya». [In Ukrainian].
Molchanova, T. (2015). The art of a pianist-concertmaster in a cultural-historical context: history, theory, practice, monograph. Lviv: League Press. [In Ukrainian].
Nikitskaya, E. S. (2000). The emergence of a concertmaster specialty in Ukraine. Current issues of musical and theatrical art: art studies, pedagogy and performance, Materials of the inter-university scientific-methodical conference of the teaching staff of 25-26 Dec. 2000 (pp. 183–188). Ministry of Culture and Arts of Ukraine, Kharkiv State University of Arts named after I. P. Kotlyarevsky. Kharkiv [In Ukrainian].
Polzun, L. (2009). Ensemble work of pianist-concertmaster L. Polzun. Odesa: Photosynthesis. [In Ukrainian].
Polzun, L. (2005). Scientific and artistic aspects of the artistic activity of the pianist-concertmaster. (Abstract thesis of Candidate of Arts Studies 17. 00. 03. — Music Art). Kyiv; Institute of Art Studies, Folklore Studies and Ethnology named after M. T. Rylsky, National Academy of Sciences of Ukraine. [In Ukrainian].
Umanets, O. (2003). Musical culture of Ukraine of the second half of 20th century. Kharkiv: Region-Inform. [In Ukrainian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
У разі публікації статті в журналі «Культура України», автори зберігають авторське право, а також надають право журналу публікувати оригінальні наукові статті, що містять результати експериментальних і теоретичних досліджень і не знаходяться на розгляді для опублікування в інших віданнях. Всі матеріали поширюється на умовах ліцензії Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike (BY-NC-SA), яка дозволяє першу публікацію в цьому журналі, а також розповсюдження роботи з визнанням авторства цієї роботи, на тих самих умовах, з некомерційною метою.
Автори мають підписати заяву, яка є угодою про надання прав редакції на публікацію статті в друкованому та електронному вигляді. Заява надсилається на поштову (оригінал) або електронну адресу (сканована копія) Редакції журналу.
Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
Під час подачі рукопису статті для опублікування у збірнику «Культура України» автори погоджуються з тим, що, у разі прийняття статті до публікації, її можна буде розмістити в електронних архівах та базах даних з обов'язковим зазначенням авторства і збереженням авторських прав у повному обсязі за авторами. У тексті самої роботи мають бути в повному обсязі представлені джерела зовнішньої інформації – у вигляді списків джерел літератури (у т.ч. особисті раніше опубліковані роботи авторів). Автори рукопису статті зобов'язані належно оформляти запозичення у вигляді цитат або посилань. Будь-які форми плагіату неприпустимі.