Жанрові особливості (музичний аспект) вертепу, шкільної драми та інтермедії як чинники музично-драматичного спрямування українського театру ХІХ ст.
Анотація
Досліджено музичний аспект жанрових особливостей вертепу, шкільної драми та інтермедії. З’ясовано, що характерні особливості вертепної драми (чергування розмовних діалогів і музичних номерів, використання народних пісень і мелодій, наявність хору) стали ознакою жанрів музичної драматургії ХІХ ст. – «малоросійської опери», оперети, водевілю, музичної комедії, опери. Показано, що музичні складники шкільної драми (хор і музичний супровід дійства) позначилися на особливостях становлення українського професійного театру в ХІХ ст. як музично-драматичного з обов’язковим уведенням хору до складу трупи. Визначено: інтермедії, які відрізнялися синкретичністю й використанням народних пісень і мелодій, можна вважати першоосновою національної музичної комедії.Посилання
Arkhymovych, L. (1956). Ukrainian classical opera. Kyiv: Derzhavne vydavnytstvo obrazotvorchoho mystetstva i muzychnoi literatury. [In Ukrainian].
Izvarina, O. M. (2012). Dramatization of the opera works by Ukrainian composers of the first quarter of the twentieth century. Bulletin of the State Academy of leading personnel of culture and arts, 2, 360–366. [In Ukrainian].
Izvarina, O. M. (2011). Ukrainian opera art in the history of the national artistic culture of the second half of the nineteenth century – the first third of the twentieth century. Kyiv: NAKKKiM. [In Ukrainian].
Izvarina, O. M. (2011). School drama as a factor of the opera art formation. [In Ukrainian].
Kabula, O. V. (2013). The rise and evolution of the Ukrainian theater: the historical-pedagogical aspect. Culture of Ukraine, 44, 251–259. [In Ukrainian].
Korniy, L. P. (1993). Ukrainian school drama and prayerful music of the seventeenth – the first half of the eighteenth century. Kyiv: AN Ukrainy, Institute of the Ukrainian archaeography. [In Ukrainian].
Makhnovets, L. Ye., Buriak, V. S., Zasenko, O. Ye. (1967). Intermedia. History of Ukrainian literature. Kyiv: Naukova Dumka, 1, 487–506. [In Ukrainian].
Myshanych, O. V., Buriak, V. S., Zasenko, O. Ye. (1967). School drama. History of the Ukrainian literature. Kyiv: Naukova Dumka, 1, 462–487. [In Ukrainian].
Pylypchuk, R. (2001). Theater: text and acting. History of Ukrainian culture. Kyiv, 2, 722–729. Sofronova, L. A. (1996). Ancient Ukrainian theater. Moscow: ROSSPEN. [In Ukrainian].
Sofronova, L. A. (1996). Ancient Ukrainian theater. Moscow: ROSSPEN. [In Russian].
Chernets, V. H. Actual problems of history, theory and practice of the artistic culture, 26, 360–366. History of Ukrainian music. (1989). Kyiv: Naukova Dumka, 223–321. [In Ukrainian].
Fedas, Y. Yu. (1987). Ukrainian people’s Christmas living nativity scene (in the study of the nineteenth–twentieth century). Kyiv: Naukova Dumka. [In Ukrainian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
У разі публікації статті в журналі «Культура України», автори зберігають авторське право, а також надають право журналу публікувати оригінальні наукові статті, що містять результати експериментальних і теоретичних досліджень і не знаходяться на розгляді для опублікування в інших віданнях. Всі матеріали поширюється на умовах ліцензії Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike (BY-NC-SA), яка дозволяє першу публікацію в цьому журналі, а також розповсюдження роботи з визнанням авторства цієї роботи, на тих самих умовах, з некомерційною метою.
Автори мають підписати заяву, яка є угодою про надання прав редакції на публікацію статті в друкованому та електронному вигляді. Заява надсилається на поштову (оригінал) або електронну адресу (сканована копія) Редакції журналу.
Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
Під час подачі рукопису статті для опублікування у збірнику «Культура України» автори погоджуються з тим, що, у разі прийняття статті до публікації, її можна буде розмістити в електронних архівах та базах даних з обов'язковим зазначенням авторства і збереженням авторських прав у повному обсязі за авторами. У тексті самої роботи мають бути в повному обсязі представлені джерела зовнішньої інформації – у вигляді списків джерел літератури (у т.ч. особисті раніше опубліковані роботи авторів). Автори рукопису статті зобов'язані належно оформляти запозичення у вигляді цитат або посилань. Будь-які форми плагіату неприпустимі.