Жанрові особливості (музичний аспект) вертепу, шкільної драми та інтермедії як чинники музично-драматичного спрямування українського театру ХІХ ст.

Автор(и)

  • L. Yo. Kokhan Харківський національний університет мистецтв імені І. П. Котляревського, м. Харків, Україна https://orcid.org/0000-0003-4954-1804

Анотація

Досліджено музичний аспект жанрових особливостей вертепу, шкільної драми та інтермедії. З’ясовано, що характерні особливості вертепної драми (чергування розмовних діалогів і музичних номерів, використання народних пісень і мелодій, наявність хору) стали ознакою жанрів музичної драматургії ХІХ ст. – «малоросійської опери», оперети, водевілю, музичної комедії, опери. Показано, що музичні складники шкільної драми (хор і музичний супровід дійства) позначилися на особливостях становлення українського професійного театру в ХІХ ст. як музично-драматичного з обов’язковим уведенням хору до складу трупи. Визначено: інтермедії, які відрізнялися синкретичністю й використанням народних пісень і мелодій, можна вважати першоосновою національної музичної комедії.

Біографія автора

L. Yo. Kokhan, Харківський національний університет мистецтв імені І. П. Котляревського, м. Харків

асистент-стажист кафедри сольного співу

Посилання

Arkhymovych, L. (1956). Ukrainian classical opera. Kyiv: Derzhavne vydavnytstvo obrazotvorchoho mystetstva i muzychnoi literatury. [In Ukrainian].

Izvarina, O. M. (2012). Dramatization of the opera works by Ukrainian composers of the first quarter of the twentieth century. Bulletin of the State Academy of leading personnel of culture and arts, 2, 360–366. [In Ukrainian].

Izvarina, O. M. (2011). Ukrainian opera art in the history of the national artistic culture of the second half of the nineteenth century – the first third of the twentieth century. Kyiv: NAKKKiM. [In Ukrainian].

Izvarina, O. M. (2011). School drama as a factor of the opera art formation. [In Ukrainian].

Kabula, O. V. (2013). The rise and evolution of the Ukrainian theater: the historical-pedagogical aspect. Culture of Ukraine, 44, 251–259. [In Ukrainian].

Korniy, L. P. (1993). Ukrainian school drama and prayerful music of the seventeenth – the first half of the eighteenth century. Kyiv: AN Ukrainy, Institute of the Ukrainian archaeography. [In Ukrainian].

Makhnovets, L. Ye., Buriak, V. S., Zasenko, O. Ye. (1967). Intermedia. History of Ukrainian literature. Kyiv: Naukova Dumka, 1, 487–506. [In Ukrainian].

Myshanych, O. V., Buriak, V. S., Zasenko, O. Ye. (1967). School drama. History of the Ukrainian literature. Kyiv: Naukova Dumka, 1, 462–487. [In Ukrainian].

Pylypchuk, R. (2001). Theater: text and acting. History of Ukrainian culture. Kyiv, 2, 722–729. Sofronova, L. A. (1996). Ancient Ukrainian theater. Moscow: ROSSPEN. [In Ukrainian].

Sofronova, L. A. (1996). Ancient Ukrainian theater. Moscow: ROSSPEN. [In Russian].

Chernets, V. H. Actual problems of history, theory and practice of the artistic culture, 26, 360–366. History of Ukrainian music. (1989). Kyiv: Naukova Dumka, 223–321. [In Ukrainian].

Fedas, Y. Yu. (1987). Ukrainian people’s Christmas living nativity scene (in the study of the nineteenth–twentieth century). Kyiv: Naukova Dumka. [In Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2018-02-13

Номер

Розділ

Театральне, кіно-, телемистецтво, хореографія