Проблеми взаємодії театру Заходу та Сходу в ретроспекції вивчення антропології культури
Анотація
Проблема діалогу культур Сходу та Заходу актуалізується на межі ХIХ — ХХ ст. Антропологія культури в межах цих процесів не тільки свідчила про зв’язок часів та культурних формацій, а й потребувала оновлення свідомості театрального глядача. Ставлення європейців до східного театру поступово змінювалося: від поверхневого інтересу до зовнішньої атрибутики орієнтальних вистав — до глибшого розуміння й опанування східної театральної техніки. Східний театр надихнув режисерів на переосмислення власних театральних традицій і створення нових зразків європейського театру. До цього процесу долучилися за різних умов та результатів сценічних експериментів такі видатні митці, як: А. Аппіа, Е. Г. Крег, Б. Брехт, В. Меєргольд, О. Таїров, Л. Курбас, Є. Гротовський, А. Мнушкін. Їх досвід використовують митці нової формації Сходу та Заходу.Посилання
Barba, E. (2001). Paper Canoe. Guide to Theatrical Anthropology. M. Shkaraban (Translat.). Lviv: Chronicle. [In Ukrainian].
Brecht, B. (1960). «The Effect of Alienation» in Chinese scenic art. V. Nedelina, L. Yakovenko (Translat.) On the theater. Moscow: Foreign Literature Publishing House. [In Ukrainian].
Meetings with Meyerhold (1967). Moscow: Art. [In Russian].
Kolotova, E.E. (2007). The reception of the eastern scenic conventions in the West and in Russia in the twentieth century. Retrieved from http://www.torchinov.com [In Russian].
Cultural anthropology. Retrieved from https: //uk.wikipedia. org / wiki / Cultural anthropology [In Russian].
Meyerhold, V.E. (1968). Articles, letters, speeches, conversations (Part 2). Moscow: Iskusstvo. [In Russian].
Serova, S. A. (2012). Religious ritual and theater: World understanding and culture: ritual and music; music and dance, images, symbols. Theater and spectacular forms of the East: From the ritual to the play: a collection of scientific articles, 1. Moscow: Russian University of Theatrical Art GITIS. [In Russian].
Shakhmatova, E. V. (2013). Searches of European direction and traditions of the East (3 ed., corrected and additional). URSS. [In Russian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
У разі публікації статті в журналі «Культура України», автори зберігають авторське право, а також надають право журналу публікувати оригінальні наукові статті, що містять результати експериментальних і теоретичних досліджень і не знаходяться на розгляді для опублікування в інших віданнях. Всі матеріали поширюється на умовах ліцензії Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike (BY-NC-SA), яка дозволяє першу публікацію в цьому журналі, а також розповсюдження роботи з визнанням авторства цієї роботи, на тих самих умовах, з некомерційною метою.
Автори мають підписати заяву, яка є угодою про надання прав редакції на публікацію статті в друкованому та електронному вигляді. Заява надсилається на поштову (оригінал) або електронну адресу (сканована копія) Редакції журналу.
Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
Під час подачі рукопису статті для опублікування у збірнику «Культура України» автори погоджуються з тим, що, у разі прийняття статті до публікації, її можна буде розмістити в електронних архівах та базах даних з обов'язковим зазначенням авторства і збереженням авторських прав у повному обсязі за авторами. У тексті самої роботи мають бути в повному обсязі представлені джерела зовнішньої інформації – у вигляді списків джерел літератури (у т.ч. особисті раніше опубліковані роботи авторів). Автори рукопису статті зобов'язані належно оформляти запозичення у вигляді цитат або посилань. Будь-які форми плагіату неприпустимі.