Джаз у системі українського професійного музичного мистецтва
Анотація
Проаналізовані системні характеристики джазу як складової українського професійного музичного мистецтва останньої чверті ХХ — початку ХХІ ст. Зазначено, що в спільному для світового джазу переліку характерних ознак простежуються певні відмінності, пов’язані зі специфікою функціонування джазового виконавства в Україні. Наголошено: наявність професійної освіти в українських джазових музикантів зумовлює розуміння музичного тексту, з одного боку, як смислу, актуалізованого в акті звучання, з іншого — як фіксації конкретного творчого задуму. Доведено, що застосування в джазі наявних професійних засобів відтворення звука відбувається в контексті їх пристосування до джазової специфіки. Визначено роль виконавської техніки та засобів виразності як основного компонента взаємодії джазових і академічних традицій у композиторській творчості.Посилання
Beregova, O. M. (2000). The tendencies of postmodernism in the chamber works of Ukrainian composers of the 80s and 90s of the 20th century (The abstract of thesis of Candidate of Art Science: 17.00.03 «Musical Art»). National Music Academy of Ukraine named after P. I. Tchaikovsky. Kyiv. [In Ukrainian].
Golovinsky, G. (1981). Composer and folklore: From the experience of the masters of the 19 — 20th centuries. Essays. Moscow: Muzyka. [In Russian].
Gubanov, Ya. (1986). Jazz as an additional stylistic element in the music of I. Stravinsky. Ukrainian Musicology, 21, 75-87. Kyiv: Muzychna Ukraina. [In Ukrainian].
Karpukhin, O. (2011). The musical text as the main module of the concept of «music». Society: philosophy, history, culture, 1-2, 78-81. [In Russian].
Kirichenko, I. (2010). Lutsk Jazz Club: International Music in the Age of Globalization. Music studies studios: collection of scientific works, 5, 302-310. Lutsk. [In Ukrainian].
Kirchik, I. (1987). The issues of analyzing musical time-space. Music art and science, 1, 85-97. Moscow: Muzyka. [In Russian].
Kiyanov, B. P. and Voskresensky, S. I. (1966). Practical guidance on instrumentation for variety orchestras and ensembles (2nd edition). Moscow; Leningrad: Muzyka. [In Russian].
Collier, J. (1984). The formation of jazz: a popular historical essay. Moscow: The Rainbow. [In Russian].
Conen, W. (1980). Blues and the twentieth century. Moscow: Muzyka. [In Russian].
Konen, V. (1965). Ways of American music. Moscow: Muzyka. [In Russian].
Kononchuk, V. (2011). Variety jazz education in Ukraine: retro-perspectives (To the 30th anniversary of the opening of the variety department at the Kyiv State Music College named after R. Glier). Youth and Market, 11 (82), 99-102. [In Ukrainian].
Lenzion, Ya. (2017). Jazz art and contemporary Ukrainian music culture. Youth and Market, 3 (146), 177-181. [In Ukrainian].
Loshkov, Yu. (2008). Evolution of professional music art. V. M. Shake (ed.). Culture of Ukraine: a collection of scientific works, 25, 166-177. Kharkiv: KhSAC. [In Ukrainian].
Loshkov, Yu. (2017). Professional music art of European type. Bakanursky, A., and others. Art history of the twentieth century: textbook-guide: tutorial (pp. 13-48). Kherson: OLD-PLUS. [In Russian].
Manilov, V. (1988). Learn to accompany the guitar. Kiev: Muzychna Ukraina.
Maslyuk, I. Manush i LushLife. Chic life in the style of jazz. Retrieved from http://www.u-centr.com.ua/manush-i-lushlife-shikarnaya-zhizn-v-stile-dzhaz.html [In Russian].
Musicology. (1976). Keldysh, U. (Ed.). The music encyclopedia (Vol. 3, pp. 805-830). Moscow: Sovetskaya entsiklopediya. [In Russian].
Niazyaev, Dm. Jazz harmony. Retrieved from http://www.7not.ru/harmony/22.phtml [In Russian].
Olendarev, V. N. (1995). Domestic jazz and style issues (The thesis of Candidate Art .: 17.00.03). Kiev. [In Russian].
Panko, T. (2009). The interaction of jazz and academic music as a phenomenon of style convergence. Kyiv Musicology: a collection of articles, 29 «Theoretical and historical problems of art studies in world and national musical culture», 38-47. Kyiv: R. Glier Kyiv Institute of Music. [In Ukrainian].
Poltavtseva, O. (2013). «Big band fest 2013». Jazz parade of the planets, or the II International Festival of Big Bands in Kharkov. Jazz, 3 (43), 4-11. [In Russian].
Portsev, M. (2013). Jazz Guitar Performance in the Post-Soviet Cultural Space: Origins, Trends, Prospects. Art-sculptures: a collection of scientific works, 23, 215-221. Kyiv: Millennium. [In Ukrainian].
Romanko, V. I. (2001). Jazz in the music culture of Ukraine: socio-cultural and musicology interpretations (Thesis of Candidate of Art History: 17.00.03). Kyiv. [In Ukrainian].
Romaniuk, L. Syncretism of folklore and jazz in the musical art of Ukraine at the end of 20 — beginning of the 21st century. Retrieved from http://int-onf.org/konf032015/1027-kandidat-mistectvoznavstva-romanyuk-l-b-sinkretizmfolkloru-dzhazu-v-muzichnomu-mistectv-ukrayinikncyahh-pochatku-hh-st.html [In Ukrainian].
Ros, Z. (2016). The integration of folklore and jazz as one of the characteristic features of modern Ukrainian jazz music. Scientific notes of Ternopil Volodymyr Hnatyuk National Pedagogical University. Series: Arts, 1 (34), 11-18. [In Ukrainian].
Saranchin, A. (2011). Cultural dialogue in jazz: some features of Kiev jazz from the 60’s to the present day. Kyiv Musicology: a collection of articles, 37, 183-197. Kiev, Dusseldorf. [In Russian].
Sargent, WL (1987). Jazz: Genesis. The music language. Aesthetics. Moscow: Muzyka. [In Russian].
Simonenko, V. (2006). Jazz vocabulary. Jazz, 2 (2), 36-38. [In Russian].
Smetana S. (2012). Jazz compositions in the works of contemporary Ukrainian composers. Scientific notes of the KPUU. Series: Pedagogical Sciences. Kirovograd: KDPU named after V. Vynnychenko, 112, 288-296. [In Ukrainian].
Medvedev, A. and Medvedev, O. (Comp.). (1987). Soviet jazz. Problems. Developments. Masters: a collection of articles. Moscow: Sovetskiy kompozitor. [In Russian].
Feyertag, B. (2004). Jazz on the stage. Bandstand in Russia. The twentieth century: encyclopedia (pp. 188-190). Moscow: Olma-Press. [In Russian].
Feyertag, V. B. (1990). Jazz. The music encyclopedic dictionary. Moscow: Soviet Encyclopedia (p. 170). [In Russian].
Zucker, A. (1995). Household musical culture and academic musicology. Household musical culture: history and modernity (pp. 4-7). Rostov-on-Don: RGC. [In Russian].
Shchedrovitsky, GP (1995). Selected works. A. A. Piskoppel and L. P. Shchedrovitsky (Ed., Ed.). Moscow: Shkola Kulturnoy Politiki. [In Russian].
Finkelstein, S. W. (1988). Jazz A People`s Music. With a foreword by G. Jackues. New York: International Publishers. [In English].
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
У разі публікації статті в журналі «Культура України», автори зберігають авторське право, а також надають право журналу публікувати оригінальні наукові статті, що містять результати експериментальних і теоретичних досліджень і не знаходяться на розгляді для опублікування в інших віданнях. Всі матеріали поширюється на умовах ліцензії Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike (BY-NC-SA), яка дозволяє першу публікацію в цьому журналі, а також розповсюдження роботи з визнанням авторства цієї роботи, на тих самих умовах, з некомерційною метою.
Автори мають підписати заяву, яка є угодою про надання прав редакції на публікацію статті в друкованому та електронному вигляді. Заява надсилається на поштову (оригінал) або електронну адресу (сканована копія) Редакції журналу.
Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
Під час подачі рукопису статті для опублікування у збірнику «Культура України» автори погоджуються з тим, що, у разі прийняття статті до публікації, її можна буде розмістити в електронних архівах та базах даних з обов'язковим зазначенням авторства і збереженням авторських прав у повному обсязі за авторами. У тексті самої роботи мають бути в повному обсязі представлені джерела зовнішньої інформації – у вигляді списків джерел літератури (у т.ч. особисті раніше опубліковані роботи авторів). Автори рукопису статті зобов'язані належно оформляти запозичення у вигляді цитат або посилань. Будь-які форми плагіату неприпустимі.