Теорія китайської колоратури в науковій праці та вокальній творчості Шан Деї
Анотація
Досліджено теорію та практику китайської колоратури в науковій праці і вокальній творчості Шан Деї — основоположника національного колоратурного мистецтва. Визначено, що введення колоратури й колоратурного стилю в китайське вокальне мистецтво базується на національних традиціях прагнення до майстерності, ювелірній обробці деталей у каліграфії, живописі, поезії, у яких крізь відтворення «малого» відображено закономірності космічного масштабу. Зразком розвитку національного колоратурного сопрано композитор обрав західноєвропейську традицію (тембр, діапазон, жанр колоратурної арії). Виявлено внутрішньожанрові різновиди створеної Шан Деї національної колоратурної арії (філософська, лірична, епічна, комічно-іронічна).Посилання
Wang He. (2009). The subject material and techniques used by Shang Dei in writing ethnic music. Bulletin of the Shenyang Conservatory. [In Russian].
Wang Yuchi. (1984). Calligraphy as an intellectual activity. Ancient and modern culture of China. Cultures — the dialogue of the peoples of the world (pp. 20–31). Paris. [In Russian].
Coloratura. (1974). The musical encyclopedia (Vol. 2, pp. 877–878). Moscow: Sovetskaya Encyclopediya. [In Russian].
Wu Hong Yuan. (2016). Chinese Art Song: Theory and History of the Genre. (Candidate of Art Criticism). Kharkiv. [In Russian].
Cao He. (2017). Hermeneutic approach to the apprehension of metaphorical content of coloratura arias of the late period of Shang Dei’s creative work. Culture of Ukraine, Series: Art studies, Collection of scientific works, 57, 165–172. Kharkiv: KhDAC. [In Ukrainian].
Zhang Qiang. (1984). Chinese painting: traditions and development. Ancient and modern culture of China. Cultures – the dialogue of the peoples of the world (pp. 9–19). Paris. [In Russian].
Yang Shijiu. (1998). Teaching activities of the composer Shang Dei. Folk music: comments, 11, 8–11. [In Russian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
У разі публікації статті в журналі «Культура України», автори зберігають авторське право, а також надають право журналу публікувати оригінальні наукові статті, що містять результати експериментальних і теоретичних досліджень і не знаходяться на розгляді для опублікування в інших віданнях. Всі матеріали поширюється на умовах ліцензії Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike (BY-NC-SA), яка дозволяє першу публікацію в цьому журналі, а також розповсюдження роботи з визнанням авторства цієї роботи, на тих самих умовах, з некомерційною метою.
Автори мають підписати заяву, яка є угодою про надання прав редакції на публікацію статті в друкованому та електронному вигляді. Заява надсилається на поштову (оригінал) або електронну адресу (сканована копія) Редакції журналу.
Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
Під час подачі рукопису статті для опублікування у збірнику «Культура України» автори погоджуються з тим, що, у разі прийняття статті до публікації, її можна буде розмістити в електронних архівах та базах даних з обов'язковим зазначенням авторства і збереженням авторських прав у повному обсязі за авторами. У тексті самої роботи мають бути в повному обсязі представлені джерела зовнішньої інформації – у вигляді списків джерел літератури (у т.ч. особисті раніше опубліковані роботи авторів). Автори рукопису статті зобов'язані належно оформляти запозичення у вигляді цитат або посилань. Будь-які форми плагіату неприпустимі.