Особливості фортепіанної партії в камерно-вокальному циклі Д. Д. Шостаковича «Сатири»
Анотація
Надано музично-теоретичний аналіз романсів вокального циклу Д. Шостаковича «Сатири», зокрема методологічне обґрунтування особливостей стилістики інструментального супроводу з позицій детального розгляду кожного романсу. Стверджено, що яскрава стилістична самобутність, глибинний зміст камерно-вокальної творчості Д. Шостаковича завжди приваблювали не тільки виконавців і слухачів, а й музикознавців. Виявлено амбівалентний зв’язок фортепіанної та вокально-поетичної партій твору. Зазначено засоби виразності фортепіанного супроводу, що сприяли розкриттю образного змісту окремих романсів та вплинули на створення цілісної образної картини всього вокального циклу. Обґрунтовано висновок щодо значимості фортепіанної партії як важливої компоненти системи художніх засобів, які сприяють розкриттю художнього задуму композитора.Посилання
Beketova, N. (1988). On the grotesque specific character of the tragedy-satire of S. Prokofiev and D. Shostakovich. Soviet music: Issues of symphony and music theater, a collection of articles (pp. 101-118). Moscow. [In Russian].
Beketova, N. (1996). The laughing world of Shostakovich. To the way of the content of the grotesque concept. Issues of music content, a collection of articles (pp. 126-146). Moscow. [In Russian].
Brezhnev, I. (1986). Chamber-vocal creative work by D. Shostakovich. (Author’s abstract of Candidate of Art.). Moscow. [In Russian].
Vasina-Grossman, V. (1980). Chamber-vocal creative work by D. Shostakovich. Soviet music culture. History, traditions, modernity, a collection of articles (pp. 15–42). Moscow. [In Russian].
Dobrykin, E. (1975). A musical satire in the vocal work of Shostakovich. Issues of music science, a collection of articles, 3, 17–37. Moscow. [In Russian].
Zhabinsky, K. A. and Potekhina, E. A. (2015). D. Shostakovich. Vocal cycle «Satire» on the verses of Sasha the Black: performing analysis from the point of view of the accompanist. South-Russian music almanac, 3 [In Russian].
Lazareva, N. (1999). Artist and time. Issues of semantics in the musical poetics of D. Shostakovich. (Candidate of Art Criticism). Moscow. [In Russian].
Ryabukh, N.O. (2016). Sound image of the world: ontotal-sonomical research of piano art of the 20th — early 21st century. Kharkiv: Style. [In Ukrainian].
Hentova, S. (1986). Shostakovich: Life and work, A monograph (Vol. 2). Leningrad: Sovetsryj kompositor. [In Russian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
У разі публікації статті в журналі «Культура України», автори зберігають авторське право, а також надають право журналу публікувати оригінальні наукові статті, що містять результати експериментальних і теоретичних досліджень і не знаходяться на розгляді для опублікування в інших віданнях. Всі матеріали поширюється на умовах ліцензії Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike (BY-NC-SA), яка дозволяє першу публікацію в цьому журналі, а також розповсюдження роботи з визнанням авторства цієї роботи, на тих самих умовах, з некомерційною метою.
Автори мають підписати заяву, яка є угодою про надання прав редакції на публікацію статті в друкованому та електронному вигляді. Заява надсилається на поштову (оригінал) або електронну адресу (сканована копія) Редакції журналу.
Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
Під час подачі рукопису статті для опублікування у збірнику «Культура України» автори погоджуються з тим, що, у разі прийняття статті до публікації, її можна буде розмістити в електронних архівах та базах даних з обов'язковим зазначенням авторства і збереженням авторських прав у повному обсязі за авторами. У тексті самої роботи мають бути в повному обсязі представлені джерела зовнішньої інформації – у вигляді списків джерел літератури (у т.ч. особисті раніше опубліковані роботи авторів). Автори рукопису статті зобов'язані належно оформляти запозичення у вигляді цитат або посилань. Будь-які форми плагіату неприпустимі.