Метафорика музично-поетичного тексту вокального циклу Ж. Массне «Поема кохання»
Анотація
Зазначено, що вокальний цикл Ж. Массне «Поема кохання» («Poème D’Amour», 1878–1979) вирізняють немало метафор, наявних у всьому музично-поетичному тексті твору. Узаємодіючи, вони утворюють систему смислів, інтерпретація котрих дозволяє «прочитати» ті «приховані» аспекти змісту, значення яких у художньому тексті розшифровується за допомогою методу герменевтики аналізу. Вербально-музичні метафори (серед них — гімн Ночі, заперечення Дня, клятва Кохання) наявні на всіх рівнях смисло- й формоутворення вокального циклу: від назви — до жанру, від стилю — до елементів художньої мови. Логіка ідейного змісту вокального циклу Ж. Массне «Поема кохання» ґрунтується на поступовому крещендуванні почуття кохання Закоханих.Посилання
Azarova, B. B. (2000). The theme of Christian humanism in the lyric operas of J. Massenet: «Thais», «Safo», «The Juggler of Our Lady». Essays. Voronezh: «Istoki». [In Russian].
Kremlev, Yu. (1969). Jules Massenet. Moscow: Sovetskij compozitor. [In Russian].
Kurt, E. (1975). Romantic harmony and its crisis in Tristan R. Wagner. Moscow: Muzyca. [In Russian].
Movchan, V. O. (2016). Frantsuzka lirichna opera in the dynamical genre traditions. (Author’s abstract of thesis of Candidate of mysticism: special 17.00.03 — musical mystette). Kharkiv National University of Arts named after I. P. Kotlyarevsky. Kharkiv. [In Russian].
Mudretckaya, L. Wagner influences in the opera «Esclarmonde» J. Massenet. Retrieved from http://glierinstitute.org/ukr/digests/045/13.pdf. [In Russian].
Roschenko (Averyanova), E. G. (2004). New mythology of romanticism and music (problems of encyclopedic analysis of music); monograph. Kharkov: KhNURE. [In Russian].
Eunhee Chae. Jules Massenet’s Musical Prosody Focusing on His Eight Song Cycles and A Collection, Expressions Lyriques: A Lecture Recital, Together with Recitals of Selected Works of W. A. Mozart, F. Schubert, C. Debussy, R. Strauss, D. Argento, V. Bellini, J. Marx, W. Walton, C. Gounod, A. Scarlatti, G. Fauré, J. Rodrigo, H. Wolf, and Others. Retrieved from https://digital.library.unt.edu/ark:/67531/metadc2727/m2/1/high_res_d/Dissertation.pdf. [In English].
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
У разі публікації статті в журналі «Культура України», автори зберігають авторське право, а також надають право журналу публікувати оригінальні наукові статті, що містять результати експериментальних і теоретичних досліджень і не знаходяться на розгляді для опублікування в інших віданнях. Всі матеріали поширюється на умовах ліцензії Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike (BY-NC-SA), яка дозволяє першу публікацію в цьому журналі, а також розповсюдження роботи з визнанням авторства цієї роботи, на тих самих умовах, з некомерційною метою.
Автори мають підписати заяву, яка є угодою про надання прав редакції на публікацію статті в друкованому та електронному вигляді. Заява надсилається на поштову (оригінал) або електронну адресу (сканована копія) Редакції журналу.
Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
Під час подачі рукопису статті для опублікування у збірнику «Культура України» автори погоджуються з тим, що, у разі прийняття статті до публікації, її можна буде розмістити в електронних архівах та базах даних з обов'язковим зазначенням авторства і збереженням авторських прав у повному обсязі за авторами. У тексті самої роботи мають бути в повному обсязі представлені джерела зовнішньої інформації – у вигляді списків джерел літератури (у т.ч. особисті раніше опубліковані роботи авторів). Автори рукопису статті зобов'язані належно оформляти запозичення у вигляді цитат або посилань. Будь-які форми плагіату неприпустимі.