Гітарна музика Ф. Кленьянса
Анотація
Розглянуто гітарну творчість сучасного французького композитора й виконавця Ф. Кленьянса. Дослідження базується на використанні історичного, феноменологічного, компаративного, структурно-функціонального методів, що дозволяють розширити можливості когнітивного пошуку та визначити ключові характеристики вибраних творів. Наукова новизна дослідження полягає у феноменологічному підході до аналітики маловивченої у вітчизняному музикознавстві гітарної музики Ф. Кленьянса, зокрема таких його творів, як «Інтродукція, варіації й фуга на популярну японську тему», «Світанок останнього дня», «Арабеска у формі капричіо». На прикладі зазначених творів виявлені наукові дискурси, пов’язані з основними творчими інтенціями композитора — змішанням елементів стилів композиторів минулого, використанням специфічних звуконаслідувальних прийомів для реалізації сюжетної програмності.Посилання
Filenko, G. T. (1983). French music of the first half of the twentieth century: essays. Leningrad: Muzyka. [In Russian].
Shneerson, G. M. (1970). French music of the twentieth century (2nd ed.). Moscow: Muzyka. [In Russian].
Duncan, R. G. (2006). The classical guitar in Paris: composers and performers 1920–1960. Joondalup: Edith Cowan University. Retrieved from http://ro.ecu.edu.au/cgi/viewcontent.cgi?article=2268&context=theseshons. [In English].
Kleinjans, F. (1988). A L’Aube Du Dernier Jour. F. Kleinjans. Paris: Editions Henry Lemoine. [In French].
Mazi, S. An interview with Roland Dyens. Retrieved from http://www.tar.gr/en/content/content/print.php?id=371. [In English].
Mowbray, C. Ida Presti as a solo performer and composer of works for solo guitar. Retrieved from http://pqdtopen.proquest.com/doc/1323850025.html?FMT=AI. [In English].
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
У разі публікації статті в журналі «Культура України», автори зберігають авторське право, а також надають право журналу публікувати оригінальні наукові статті, що містять результати експериментальних і теоретичних досліджень і не знаходяться на розгляді для опублікування в інших віданнях. Всі матеріали поширюється на умовах ліцензії Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike (BY-NC-SA), яка дозволяє першу публікацію в цьому журналі, а також розповсюдження роботи з визнанням авторства цієї роботи, на тих самих умовах, з некомерційною метою.
Автори мають підписати заяву, яка є угодою про надання прав редакції на публікацію статті в друкованому та електронному вигляді. Заява надсилається на поштову (оригінал) або електронну адресу (сканована копія) Редакції журналу.
Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
Під час подачі рукопису статті для опублікування у збірнику «Культура України» автори погоджуються з тим, що, у разі прийняття статті до публікації, її можна буде розмістити в електронних архівах та базах даних з обов'язковим зазначенням авторства і збереженням авторських прав у повному обсязі за авторами. У тексті самої роботи мають бути в повному обсязі представлені джерела зовнішньої інформації – у вигляді списків джерел літератури (у т.ч. особисті раніше опубліковані роботи авторів). Автори рукопису статті зобов'язані належно оформляти запозичення у вигляді цитат або посилань. Будь-які форми плагіату неприпустимі.