Орнаментознавчі ініціативи 1920 рр. щодо кераміки Лівобережної України
Анотація
Висвітлено історіографію дослідження орнаментації кераміки Лівобережної України часів одного з піднесень її вивчення (середина — друга половина 1920-х рр.). З’ясовано, що найґрунтовніші орнаментознавчі керамологічні праці створили колеги братів Щербаківських. Орнаментознавча проблематика була побічною темою тогочасних наукових устремлінь Миколи Макаренка та Євгенії Спаської. З 1930 рр., придушене репресіями, стримуване ідеологічними настановами тоталітарного режиму етнографічне та мистецтвознавче дослідження орнаментації кераміки Лівобережної України призупинилось.Посилання
Bulletins of GAHN. (1927). Moscow: Publishing house of the State Academy of Arts, 6–7.
Makarenko, M. (1925). Mount “Monastyryshche”. Scientific collection for the year 1924. Notes of the Ukrainian Scientific Society in Kyiv. Kyiv: State Publishing House of Ukraine, 19, 3–23.
Makarenko, M. O. (1925). Ornamentation of ceramic products in the culture of the Romanesque settlements. Niederlu sbornik, 4, 323–328.
Motives of the Little Russian ornament of pottery (1882). Poltava: Publication of the Poltava Provincial Zemstvo, 2 pp., ХХІ tab.5.
Pavlutsky, G. (1927). History of the Ukrainian ornament. Kyiv: Printing house of the Ukrainian Academy of Sciences, 27 pp., XII tabl.
Poshivailo, O. (2007). Ukrainian Academic Ceramics of the 21st Century. Theory. History. Modern dinner. Future progress. Opishne: Ukrainian Genre.
Skrypnyk, G. (2015). Ethnography and Art History in the scientific biography of Eugenia Spaska. Ethnography and art studies of Eugene Spassky. Kyiv: IMF publishing house, 5–52.
Spassky, E. (1929). A jug with a cross (sketch from the cycle “Chernigov pottery”). Materials to Ethnology and Anthropology, vol. 19–20, p.1, 35–41.
Spassky, Ye. (1928). Ceramic planch of the Chernihiv region 18–19th centuries. Kyiv: Workshop of the Faculty of Polygraphy, 1928.
Spassky, Ye. (1927). Planch of Chernihivshchyna (18–19th centuries). Preliminary report. Ukrainian Museum. Separate imprint, 1.
Spaska, E. (1995). Puzyrovskyi crockery. Ukrainian Pottery: National Culturological Yearbook. For the year 1994. Opishne: Ukrainian Folklore, 2, 374–394.
Khodak, I. (2007). Danylo Shcherbakivsky as the organizer of academic science. Ukrainian art studies: materials, research, reviews. Kyiv: IMF im. M. T. Rylsky NAS of Ukraine, 7, 119–129.
Khodak, I. (2009). The concept of the history of Ukrainian art by Danylo Shcherbakivsky. Ukrainian art studies: materials, research, reviews. Kyiv: IMF im. M.T. Rilsky National Academy of Sciences of Ukraine, 9, 68–76.
Khodak, I. (2007). Letters from Nikolai Makarenko to Danylo and Vadim Shcherbakivsky. Art studies studios. Part 3. Architecture. Fine arts and crafts. K.: IMF im. M. T. Rylsky NAS of Ukraine, 7, 63–73.
Sherotsky, K. (1912). Motives of the Ukrainian ornament. (To the artist’s album S. Vasilkovsky). The Ukrainian life, 11, 64–70.
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
У разі публікації статті в журналі «Культура України», автори зберігають авторське право, а також надають право журналу публікувати оригінальні наукові статті, що містять результати експериментальних і теоретичних досліджень і не знаходяться на розгляді для опублікування в інших віданнях. Всі матеріали поширюється на умовах ліцензії Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike (BY-NC-SA), яка дозволяє першу публікацію в цьому журналі, а також розповсюдження роботи з визнанням авторства цієї роботи, на тих самих умовах, з некомерційною метою.
Автори мають підписати заяву, яка є угодою про надання прав редакції на публікацію статті в друкованому та електронному вигляді. Заява надсилається на поштову (оригінал) або електронну адресу (сканована копія) Редакції журналу.
Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
Під час подачі рукопису статті для опублікування у збірнику «Культура України» автори погоджуються з тим, що, у разі прийняття статті до публікації, її можна буде розмістити в електронних архівах та базах даних з обов'язковим зазначенням авторства і збереженням авторських прав у повному обсязі за авторами. У тексті самої роботи мають бути в повному обсязі представлені джерела зовнішньої інформації – у вигляді списків джерел літератури (у т.ч. особисті раніше опубліковані роботи авторів). Автори рукопису статті зобов'язані належно оформляти запозичення у вигляді цитат або посилань. Будь-які форми плагіату неприпустимі.