Концептуальні засади духовно-моральних цінностей спадщини А. С. Макаренка
Анотація
Наведено огляд публікацій, у яких досліджено культурологічний потенціал спадщини А. С. Макаренка на засадах екзистенційно-гуманістичного ціннісного підходу. З’ясовано науково-теоретичні особливості екзистенційного гуманізму та його значення для духовно-морального формування особистості. Проаналізовано філософсько-педагогічні та психологічні особливості екзистенційного й гуманістичного розумінь спадщини А. С. Макаренка в європейській та вітчизняній системах освіти. Виявлено сучасне культурологічне значення педагогічної спадщини А. С. Макаренка в аспекті трансформації вітчизняної системи освіти, суспільства, нації.Посилання
Bakshtanovsky, V. I. and Sohomonov U. V. (2002). Ethics and ethos of education. Tiumen: Center for Applied Ethics. [In Russian].
Beslubniak, O. O. (2006). Philosophical Almanac. In Institute of phylosophy G. S. Skovorody NAN Ukraine, Humanistic-methodological parameters of existential philosophy, 77–86. Tsentr duchovnoi kultury [In Ukrainian].
Hetmanets, M. F. and Hetmanets, I. O. (2015). A. S. Makarenko and Ukraine. Tiumen: Maidan [In Ukrainian].
Hrytsenko, L. I. (1998). The personal and social concept of A.S. Makarenko in modern pedagogy. (Candidate dissertation). Tiumen: Dep. of pedagogical sciences. [In Russian].
Dichek, N. P. (2005). The legacy of A. S. Makarenko in the context of the world historical-pedagogical process of the twentieth century. (Extended abstract of Doctor’s thesis 13.00.01). [In Ukrainian].
Dubaseniuk, O. A. (2014). Innovative approaches to the education of students in higher educational institutions. In Spiritual and moral education of students. O. A. Dubaseniuk, V. A. Kovalchuk (Ed.), 27, 78–87. Zhytomyr: ZHDU Franka. [In Ukrainian].
Karpenchuk, S. H. (2003). Pedagogic technology of A.S. Makarenko in the context of modern pedagogy. Institute of Pedagogics of the Academy of Pedagogical Sciences of Ukraine. (Extended abstract of Doctor’s thesis 13.00.01). [In Ukrainian].
Kobzarenko, I. A. (n.d.). A problem of person’s moral and value education in the context of pedagogical ideas of A. S. Makarenko: retrospective analysis (3 (29)th ed.). Sumy: Pedagogical sciences: theory, history, innovative technologies. [In Ukrainian].
Nevskaya, S. S. (2006). State Research institutes of the family and upbringing. Civil education of the person in the work of A. S. Makarenko (p. 42). Moscow: Extended abstract of Doctor’s thesis [In Russian].
Rybak, V. (2011). Formation of spiritual and moral value for students with special needs in the context of socio-psychological adaptation’s problem (3rd ed.). Education in the region. Politology. Psychology. Communications. [In Ukrainian].
Selevko, G. K. (2006). Encyclopedia of educational technologies (2nd ed.). Research Institute of School Technologies [in Russian].
Sydanich, I. L. (2013). Actual problems of spiritual and moral education of students (23rd issue). Proceedings. Psychology and pedagogy. [In Ukrainian].
Tkachenko, A. V. (2008). Anton Semenovych Makarenko is a devotee of social upbringing. The legacy of A. S. Makarenko and the pedagogical priorities of the present. Kyiv. [In Ukrainian].
Turban, V. V. (2014). Philosophy of life and existentialism. Scientific herald of Nikolayev National University named after V.O. Sukhomlynsky, 2.13, 209–215. [In Ukrainian].
Kharchenko, L. M. (2013). National education of the individual in the current conditions of globalization (15th ed.). Scientific notes of Kyiv University of Tourism, Economics and Law. Series: philosophical sciences. [In Ukrainian].
Kharchenko, T. G. (2013). Humanization of modern pedagogical education in France: theory and practice, Monography. Lugansk, DZ LNU of Taras Shevchenko. [In Ukrainian].
Yarmachenko, N. D. (1989). Pedagogical activity and creative heritage of A. S. Makarenko: books for teacher. [In Russian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
У разі публікації статті в журналі «Культура України», автори зберігають авторське право, а також надають право журналу публікувати оригінальні наукові статті, що містять результати експериментальних і теоретичних досліджень і не знаходяться на розгляді для опублікування в інших віданнях. Всі матеріали поширюється на умовах ліцензії Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike (BY-NC-SA), яка дозволяє першу публікацію в цьому журналі, а також розповсюдження роботи з визнанням авторства цієї роботи, на тих самих умовах, з некомерційною метою.
Автори мають підписати заяву, яка є угодою про надання прав редакції на публікацію статті в друкованому та електронному вигляді. Заява надсилається на поштову (оригінал) або електронну адресу (сканована копія) Редакції журналу.
Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
Під час подачі рукопису статті для опублікування у збірнику «Культура України» автори погоджуються з тим, що, у разі прийняття статті до публікації, її можна буде розмістити в електронних архівах та базах даних з обов'язковим зазначенням авторства і збереженням авторських прав у повному обсязі за авторами. У тексті самої роботи мають бути в повному обсязі представлені джерела зовнішньої інформації – у вигляді списків джерел літератури (у т.ч. особисті раніше опубліковані роботи авторів). Автори рукопису статті зобов'язані належно оформляти запозичення у вигляді цитат або посилань. Будь-які форми плагіату неприпустимі.