Культурологічні особливості становлення Українського театрального перформансу
Анотація
Розглядаються особливості становлення театрального перформансу в просторі української культури, аналізуються теоретичні позиції провідних вітчизняних учених і театральних критиків, які доводять, що український перформанс значно вплинув на розвиток сучасного європейського театру. На прикладі режисерських експериментів А. Мая, В. Троїцького, К. Кот окреслено основні характеристики сучасної вистави, що проявляються в експерименті над формою і змістом. Виявлено, що з художньої сфери перформанс потрапляє до соціального, медійного та економічного простору.
Посилання
Гайдабура В. Театральні автографи часу / В. Гайдабура. — Київ : Факт, 2007. — 292 с.
Ковтуненко В. І. Український театр у період сучасних суспільних трансформацій (до проблеми визначення соціокультурних показників) : автореф. дис. на здобуття наук. ступеня канд. мистецтвознавства : спец. 17.00.01 «Театральне мистецтво» / Валерій Іванович Ковтуненко. — Київ, 2002. — 19 с.
Кордон М. В. Українська та зарубіжна культура / М. В. Кордон. — Київ : Центр учбової літератури, 2010. — 584 с.
Корн Т. МАД-шоу «Красные» на Гогольfest / Тарас Корн // Українська культура. — 2012. — №10. — С. 46-49.
Кот К. Українська п’єса може дати новий імпульс Європейському театру / Катерина Кот // Українська культура. — 2013. — №3. — С. 67.
Кот К. Шаради Померанцева / Катерина Кот // Українська культура. — 2013. — № 5. — С. 36-38.
Полікарпов В. С. Лекції зі світової культури / В. С. Полікарпов. — Київ : Знання, 2006. — С. 359.
Романюк В. С. Перформанс у просторі культури: архаїчні прототипи та сучасні репрезентації : автореф. дис. на здобуття наук. ступеня канд. культурології : спец. 26.00.01 «Теорія та історія культури» / Вікторія Сергіївна Романюк. — Харків, 2008. — 18 с.
Сагіна Ю. В. Культурологічнні аспекти взаємовідносин сучасного театру та глядача: на матеріалі одеських театрів : автореф. дис. на здобуття наук. ступеня канд. мистецтвознавства: спец. 26.00.01 «Теорія та історія культури» / Юлія Володимирівна Сагіна. — Харків, 2009. — 20 с.
Українська та зарубіжна культура / за ред. В. О. Лозовського. — Харків, 2008. — 376 с.
Шевнюк О. Л. Українська та зарубіжна культура / О. Л. Шевнюк. — Київ : Знання-Прес, 2003. — 277 с.
Яремчук Н. Гогольfest — 2012: театр блазнів і пророків / Надія Яремчук // Українська культура. — 2012. — № 10. — С. 42-45.
Яремчук Н. «КомА» у столичному молодому театрі / Надія Яремчук // Українська культура. — 2012. — № 11-12. — С. 25-27.
##submission.downloads##
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
У разі публікації статті в журналі «Культура України», автори зберігають авторське право, а також надають право журналу публікувати оригінальні наукові статті, що містять результати експериментальних і теоретичних досліджень і не знаходяться на розгляді для опублікування в інших віданнях. Всі матеріали поширюється на умовах ліцензії Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike (BY-NC-SA), яка дозволяє першу публікацію в цьому журналі, а також розповсюдження роботи з визнанням авторства цієї роботи, на тих самих умовах, з некомерційною метою.
Автори мають підписати заяву, яка є угодою про надання прав редакції на публікацію статті в друкованому та електронному вигляді. Заява надсилається на поштову (оригінал) або електронну адресу (сканована копія) Редакції журналу.
Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
Під час подачі рукопису статті для опублікування у збірнику «Культура України» автори погоджуються з тим, що, у разі прийняття статті до публікації, її можна буде розмістити в електронних архівах та базах даних з обов'язковим зазначенням авторства і збереженням авторських прав у повному обсязі за авторами. У тексті самої роботи мають бути в повному обсязі представлені джерела зовнішньої інформації – у вигляді списків джерел літератури (у т.ч. особисті раніше опубліковані роботи авторів). Автори рукопису статті зобов'язані належно оформляти запозичення у вигляді цитат або посилань. Будь-які форми плагіату неприпустимі.