Герменевтичний дискурс музейної комунікації
Анотація
Досліджуються особливості музейної комунікації в аспекті герменевтичного дискурсу ороакустичного супроводу основних типів музейних експозицій. З обговорюваних питань можна виокремити: музей як інститут збереження історичних артефактів у якнайширшому значенні останнього поняття; музей як інститут ретрансляції соціального досвіду й одна з форм об’єктивації соціальної пам’яті; вид комунікації, зокрема ретроспективної; освітня інституція; інститут соціалізації; складова інтелектуальної рекреації; дозвіллєвий інститут і елемент розважальної інфраструктури; складова візуальної культури суспільства, інструмент художньо-естетичного виховання; суб’єкт економічної діяльності.
Посилання
Чеснокова М. Н. Эволюция музейной экспозиции как знаковой системы : автореф. дис. … канд. культурологии / М. Н. Чеснокова. — СПб., 2010. — 29 с.
Волькович А. Ю. Модель музейной коммуникации в концепциях зарубежных музееведов / А. Ю. Волькович // Музей в современной культуре : [сб. науч. тр.]. — СПб., 1997. — С.69–73.
Гнедовский М. Б. Современные тенденции развития музейной коммуникации / М. Б. Гнедовский // Музееведение. Проблемы культурной коммуникации в музейной деятельности : [сб. науч. тр. НИИ культуры]. — М., 1989. — С. 16–34.
Дукельский В. Ю. Пространство публичного одиночества / В. Ю Дукельский // Музеи и личность / [oтв.ред. А. В. Лебедев, сост. М. Юхневич]. — М., 2007. — С. 6–14.
Калугина Т. П. Истоки культурно-коммуникативной функции экспозиции художественного музея / Т. П. Калугина // Проблемы культурной коммуникации в музейной деятельности. — М., 1989. — С. 68–108.
Николаева Н. А. Музейная экспозиция как художественная структура / Н. А. Николаева // Искусство музейной экспозиции : [cб. науч. тр. НИИ культуры]. — М., 1977. — №45. — С. 65–94.
Никишин Н. А. Музейные средства: знаки и символы / Н. А. Никишин // Музейная экспозиция. Теория и практика. Искусство экспозиции. Новые сценарии и концепции (На пути к музею XXI века) : [сб. науч. тр.] / РИК. — М., 1997. — С. 26.
Нургалиев Л. В. Виртуальный музей: новая коммуникационная модель [Электронный ресурс] / Л. В. Нургалиев. — Режим доступа: http//confifap/cpic.ru/upload/spb2004/reports/doclad197.doc. — Загл. с экрана.
Сапанжа О. С. Стратегии коммуникационных процессов в контексте модернизации музейной деятельности / О. С. Сапанжа // Собрание лиц : [сб. ст. / под ред. М. Б. Пиотровского и А. А. Никоновой]. — СПб., 2006. — С.160–171.
Стронг Р. Музей и коммуникация / Р. Стронг // Museum. — 1983. — № 138. — С. 3–9.
Портер Дж. Роль музея как средства коммуникации / Дж. Портер // Museum, 1983. — №138. — С. 10.
Пчелянская Т. М. Музеи и музейные экспозиции в новом спектре сетевых коммуникаций / Т. М. Пчелянская // Собрание лиц : [сб. ст. под ред. М. Б. Пиотровского и А. А. Никоновой]. — СПб., 2006. — C. 146–159.
Vittling Alma. In Search of the Usable Future / Alma Vittling. — MIT Press Cambridge, Mass, 1970.
Вазари Дж. Жизнеописания наиболее знаменитых живописцев, ваятелей и зодчих / Джорджо Вазари. — М. : Альфа-книга, 2008. — 1278 с.
Boulding, Kenneth E. The Role of the Museum in the Propagation of Developed Images // Technology & Culture. — №7. — I. — 1996. — P. 64–66.
Карсим І. А. Культурно-освітня діяльність музеїв / І. А. Карсим. — Київ : КНУ ім. Т. Г. Шевченка, 2007. — 112 с.
##submission.downloads##
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
У разі публікації статті в журналі «Культура України», автори зберігають авторське право, а також надають право журналу публікувати оригінальні наукові статті, що містять результати експериментальних і теоретичних досліджень і не знаходяться на розгляді для опублікування в інших віданнях. Всі матеріали поширюється на умовах ліцензії Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike (BY-NC-SA), яка дозволяє першу публікацію в цьому журналі, а також розповсюдження роботи з визнанням авторства цієї роботи, на тих самих умовах, з некомерційною метою.
Автори мають підписати заяву, яка є угодою про надання прав редакції на публікацію статті в друкованому та електронному вигляді. Заява надсилається на поштову (оригінал) або електронну адресу (сканована копія) Редакції журналу.
Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
Під час подачі рукопису статті для опублікування у збірнику «Культура України» автори погоджуються з тим, що, у разі прийняття статті до публікації, її можна буде розмістити в електронних архівах та базах даних з обов'язковим зазначенням авторства і збереженням авторських прав у повному обсязі за авторами. У тексті самої роботи мають бути в повному обсязі представлені джерела зовнішньої інформації – у вигляді списків джерел літератури (у т.ч. особисті раніше опубліковані роботи авторів). Автори рукопису статті зобов'язані належно оформляти запозичення у вигляді цитат або посилань. Будь-які форми плагіату неприпустимі.