Ігровий дискурс культури як об’єкт наукового осмислення
Анотація
Розглянуто праці вітчизняних та іноземних науковців (філософів, культурологів, літературознавців) у контексті інтерпретації ігрового дискурсу культури. Особливу увагу приділено смисловому вираженню поняття «гри» епох античності, Середньовіччя, Відродження, класицизму, Нового часу (модернізму) та постмодернізму. У контексті ігрової проблематики, що окреслена Б. Паскалем, І. Кантом, Ф. Шиллером, Г. Спенсером, В. Вундтом, Ф. Ніцше, З. Фройдом, Й. Гейзінгою, Х. ОртегоюіГассетом, М. Бахтіним, Г. Гессе, Ж. Деррідою, Р. Бартом та іншими вченими, розглядаються питання типології ігор, сутнісних ознак і дефініції гри. Доведено, що буття гри надзвичайно розповсюджене і багатогранне: гра проходить крізь всю історію культури і проникає в життя людини.
Посилання
Барт Р. Избранные работы : Семиотика. Поэтика / Р. Барт. — М. :
Прогресс, 1989. — 616 с.
Бахтин М. Творчество Франсуа Рабле и народная культура Средневековья и Ренесанса / М. Бахтин. — М. : Худ. лит., 1990. — 543 с.
Гессе Г. Гра в бісер : роман / Г. Гессе ; пер. з нім. — Харків : Фоліо,
— 510 с.
Деррида Ж. Структура, знак и игра в дискурсе гуманитарных наук
/ Ж. Деррида // Французская семиотика: От структурализма к пост-
структурализму ; пер. с фран., вступ. ст. Г. К. Косикова. — М. : Прогресс, 2000. — С. 407–427.
Кант И. Критика способности суждения / И. Кант. — М. : Искусство,
— 367 с.
Левандовский А. Об Артуриане, рицарях Круглого стола и просто рицарях [Электронный ресурс] / А. Левандовский. — Режим доступа: http://www.countries.ru/library/middle_ages/pasturo/uvod.
htm. — Загл. с экрана.
Ницше Ф. По ту сторону добра и зла [Электронный ресурс] / Ф. Ницше. — Режим доступа: http://liebegemany.com/books/philosophy. — Загл. с экрана.
Отега-и-Гассет Х. Дегуманизиция искусства / Х. Ортега-и-Гассет. — М. : Искусство, 1991. — 704 с.
Паскаль Б. Мысли / Б. Паскаль. — М. : ЭКСМО-Пресс, 2000. — 368 с.
Терещенко Н. А. Постмодерн как ситуация философствования / Н. А. Терещенко, Т. М. Шатунова. — СПб. : Алетейя, 2003. — 192 с.
Фрейд З. Я и Оно / З. Фрейд. — М. : ЭКСМО-Пресс ; Харьков: Фолио, 1999. — 1040 с.
Хейзинга Й. Homo Ludens: Статьи по истории культуры / Й. Хейзинга ; пер., сост. и вступ. ст. Д. В. Сильвестрова. — М. : Прогресс-Традиция, 1997. — 416 с.
Шиллер Ф. Письма об эстетическрм воспитании человека / Ф. Шиллер // Шиллер Ф. Собр. соч. : в 7 т. / Ф. Шиллер. — М. : Гос. изд. худ. лит., 1957. — Т. 6. — С. 251–358.
Эльконин Д. Психология игры / Д. Эльконин. — М. : Владос, 1999. — 360 с.
##submission.downloads##
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
У разі публікації статті в журналі «Культура України», автори зберігають авторське право, а також надають право журналу публікувати оригінальні наукові статті, що містять результати експериментальних і теоретичних досліджень і не знаходяться на розгляді для опублікування в інших віданнях. Всі матеріали поширюється на умовах ліцензії Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike (BY-NC-SA), яка дозволяє першу публікацію в цьому журналі, а також розповсюдження роботи з визнанням авторства цієї роботи, на тих самих умовах, з некомерційною метою.
Автори мають підписати заяву, яка є угодою про надання прав редакції на публікацію статті в друкованому та електронному вигляді. Заява надсилається на поштову (оригінал) або електронну адресу (сканована копія) Редакції журналу.
Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
Під час подачі рукопису статті для опублікування у збірнику «Культура України» автори погоджуються з тим, що, у разі прийняття статті до публікації, її можна буде розмістити в електронних архівах та базах даних з обов'язковим зазначенням авторства і збереженням авторських прав у повному обсязі за авторами. У тексті самої роботи мають бути в повному обсязі представлені джерела зовнішньої інформації – у вигляді списків джерел літератури (у т.ч. особисті раніше опубліковані роботи авторів). Автори рукопису статті зобов'язані належно оформляти запозичення у вигляді цитат або посилань. Будь-які форми плагіату неприпустимі.