Меморіальна тематика у фортепіанній творчості О. Щетинського
DOI:
https://doi.org/10.31516/2410-5325.090.15Ключові слова:
фортепіанна музика, композиторська творчість О. Щетинського, меморіальна тематика, жанр, стиль, інтепретаціяАнотація
Стаття присвячена дослідженню специфіки втілення у фортепіанних творах Олександра Щетинського одного з провідних концептуальних модусів його творчості — меморіальної тематики. Зазначено суголосність інтерпретації композитором меморіальної тематики зі світоглядними принципами метамодерну. Окреслено особливості репрезентації меморіальності у творчості митця, а саме: поліжанровість, варіабельність змістових вимірів, значущість сакральної семантики, варіаційність, медитативність, синтез жанрових моделей та композиційних технік, самостійний статус звуку, формування драматургії в просторі інтровертно спрямованих духовних пошуків. Акцентовано необхідність втілення в меморіальних фортепіанних творах композитора виконавської концепції, заснованої на інтровертному світосприйнятті та глибинному осмисленні значущості духовних цінностей.
Посилання
Berehova, O. (2020). Dialogue of cultures: The image of the Other in the musical universe. Institute of Cultural Studies of the NAS of Ukraine. https://doi.org/10.5281/zenodo.15079388 [In Ukrainian].
Vysotska, O. Ye. (2024). Cultural and historical boundaries of metamodernism. Visnyk Natsionalnoho yurydychnoho universytetu imeni Yaroslava Mudroho. Seriia: Filosofiia, filosofiia prava, politolohiia, sotsiolohiia, 2(61), 27–37. https://doi.org/10.21564/2663-5704.61.304455 [In Ukrainian].
Harkava, I. O. (2019). Christian images in Ukrainian musical culture of the late XX — early XXI centuries [PhD thesis, National Academy of Managerial Staff of Culture and Arts]. National Academy of Managerial Staff of Culture and Arts. [In Ukrainian].
Komenda, O. (2006). Ukrainian music at the turn of the XX–XXI centuries in the works of the 1990s generation of composers: Development status and prospects. In Problemy pedahohichnykh tekhnolohii (2–4(31–33), 38–43). [In Ukrainian].
Kravchenko, A. I. (2017, April 25–26). In memoriam macrocycles in Ukrainian chamber-instrumental music of the late XX — early XXI centuries. In V. H. Chernets et al. (Eds.), Transformatsiini protsesy v mystetskii osviti ta kulturi Ukrainy XXI stolittia: Proceedings of the International Scientific and Creative Conference (Odesa, Kyiv, Warsaw) (pp. 76–78). NAKKKiM. [In Ukrainian].
Kushniruk, O. P. (2013). Reception of minimalism in the creative work of Oleksandr Shchetynskyi. Ukrainska kultura: mynule, suchasne, shliakhy rozvytku, 19(1), 204–208. [In Ukrainian].
Revenko, N. V. (2012). Compositional techniques as a means of embodying new semantics in the piano works of Ukrainian authors of the late XX century. Problemy vzaiemodii mystetstva, pedahohiky ta teorii i praktyky osvity, 37, 469–479. [In Ukrainian].
Revenko, N. V. (2004). Piano works of Ukrainian composers in the context of the development of Ukrainian musical culture (1980s–1990s) [Author’s abstract of PhD thesis, Kyiv National University of Culture and Arts]. Kyiv National University of Culture and Arts. [In Ukrainian].
Rud, P. V. (2021). The evolution of the compositional style of Oleksandr Shchetynskyi [PhD thesis, I. P. Kotliarevskyi Kharkiv National University of Arts]. I. P. Kotliarevskyi Kharkiv National University of Arts. [In Ukrainian].
Savchenko, H. S. (2024, May 24–26). Emphatic techniques in the war-themed works of Oleksandr Shchetynskyi. Aktualni problemy rozvytku ukrainskoho ta zarubizhnoho mystetstv: kulturolohichnyi, mystetstvoznavchyi, pedahohichnyi aspekty: Proceedings of the IX International Scientific and Practical Conference (Svityaz, Shatsk District, Volyn Region) (pp. 66–68). Liha-Pres. https://doi.org/10.36059/978-966-397-390-6-20 [In Ukrainian].
Savchenko, H. S. (2021). Meanings and codes in the instrumental works of O. Shchetynsky. In O. I. Samoilenko et al. (Eds.), Modern Ukrainian Musicology: From Musical Artifacts to Humanistic Universals: Collective Monograph (pp. 231–251). Baltija Publishing. https://doi.org/10.30525/978-9934-26-072-8-12 [In Ukrainian].
Umanets, O. V. (2023, May 17–23). Problematization of the human image in the context of metamodern culture. In Ye. I. Sokol (Ed.), Informatsiini tekhnolohii: nauka, tekhnolohiia, osvita, zdorovia: Abstracts of the 31st International Scientific and Practical Conference MicroCAD-2023 (Kharkiv) (p. 929). NTU “KhPI”. [In Ukrainian].
Fadieieva, K. V. (2016). Theoretical and game-based projections in modern musicological research. Mystetstvoznavchi zapysky, 30, 7–10. [In Ukrainian].
Chabanenko, N. A. (2019). Ukrainian piano music of the XX century and the tendencies of avant-garde. Visnyk akademii kerivnykh kadriv kultury i mystetstv, 4, 198–200. https://doi.org/10.32461/2226-3209.4.2019.191372 [In Ukrainian].
Shchetynskyi, O. S. (2019). Musical iconography of the Annunciation: Personal experience. Aspekty istorychnoho muzykoznavstva, XVII, 74–89. [In Ukrainian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
У разі публікації статті в журналі «Культура України», автори зберігають авторське право, а також надають право журналу публікувати оригінальні наукові статті, що містять результати експериментальних і теоретичних досліджень і не знаходяться на розгляді для опублікування в інших віданнях. Всі матеріали поширюється на умовах ліцензії Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike (BY-NC-SA), яка дозволяє першу публікацію в цьому журналі, а також розповсюдження роботи з визнанням авторства цієї роботи, на тих самих умовах, з некомерційною метою.
Автори мають підписати заяву, яка є угодою про надання прав редакції на публікацію статті в друкованому та електронному вигляді. Заява надсилається на поштову (оригінал) або електронну адресу (сканована копія) Редакції журналу.
Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
Під час подачі рукопису статті для опублікування у збірнику «Культура України» автори погоджуються з тим, що, у разі прийняття статті до публікації, її можна буде розмістити в електронних архівах та базах даних з обов'язковим зазначенням авторства і збереженням авторських прав у повному обсязі за авторами. У тексті самої роботи мають бути в повному обсязі представлені джерела зовнішньої інформації – у вигляді списків джерел літератури (у т.ч. особисті раніше опубліковані роботи авторів). Автори рукопису статті зобов'язані належно оформляти запозичення у вигляді цитат або посилань. Будь-які форми плагіату неприпустимі.