Артехипи турботи та емпатії: репрезентація європейської жінки як культурного медіатора в кінематографічному жанрі вестерн
DOI:
https://doi.org/10.31516/2410-5325.090.13Ключові слова:
архетипи, вестерн, ігровий кінематограф, кіномитецтво, кінонаратив, кінодраматургія, жіночий герой, героїня, культурний медіатор, культурний діалогАнотація
Дослідження присвячене аналізу архетипів турботи та емпатії в репрезентації європейської жінки в жанрі вестерн. Визначено, що жіночі образи в кінематографі відіграють роль культурних медіаторів, які сприяють налагодженню діалогу між різними культурними спільнотами в умовах конфлікту. На основі типології Керол С. Пірсон виявлено ключові архетипи, що втілюють турботу, захист і здатність до співпереживання. Результати підкреслюють важливість жіночого героїзму, який проявляється через піклування та емпатію, як факторів, що забезпечують гуманістичну функцію у вестернах, спрямовану на подолання соціальних та культурних бар’єрів.
Посилання
Betancourt, M. (2018). “Cinema” as a modernist conception of motion pictures. AM Journal of Art and Media Studies, 16, 55–67. https://doi.org/10.25038/am.v0i16.254. [In English].
Blanco-Herrero, D., Rodríguez-Contreras, L., & Gutiérrez-San-Miguel, B. (2021). New forms of masculinity in Western films: the end of the Marlboro Man? Communication & Society, 34(2), 1–14. https://doi.org/10.15581/003.34.2.1-14. [In English].
Boscaljon, D. (2024). Seeing Jung’s shadow in a new light: Decolonizing the Undisciplined Depths. Religions 2024, 15(12), 1553. https://doi.org/10.3390/rel15121553. [In English].
Campbell, J. (1968). The Hero with a Thousand Faces. Princeton University Press. [In English].
Carter, M. (2020). The Perpetuation of Myth: Ideology in Bone Tomahawk. Zeitschrift für Anglistik und Amerikanistik: a quarterly of language, literature and culture, 68, 1–21. https://doi.org/10.1515/zaa-2020-0004. [In English].
Cashman, C. R. (2019). Golden Ages and Silver Screens: The Construction of the Physician Hero in 1930–1940 American Cinema. Journal of Medical Humanities, 40(4), 553–568. https://doi.org/10.1007/s10912-019-09554-0. [In English].
Harenda, O. (2022). Carl Jung’s Colonial Passages: Archetypes on the Imperial Frontiers. Hemispheres, 37, 25–40. https://doi.org/10.60018/Hemi.GIDO3088. [In English].
Jung, C. G. (1964). Man and his Symbols. Anchor Press. [In English].
Jung, C. G. (1970). Civilization in Transition. Princeton University Press. [In English].
Jung, C. G. (1972). The Structure and Dynamics of the Psyche. Princeton University Press. [In English].
Jung, C. G. (1989). Memories, Dreams, Reflections. Vintage Books. [In English].
Jung, C. G. (2004). Four Archetypes: Mother, Rebirth, Spirit, Trickster. Routledge. [In English].
Kosachova, O. (2024). War film: morphological and dramaturgical analysis. In Culture and Art in Modern Scientific Discourse: Monograph. (pp. 150–181). PC Technology Center. https://doi.org/10.15587/978-617-7319-95-4.CH6. [In English].
Kosachova, O. (2023). Western Remakes: Textual and Cultural Aspects. Media Education, 19(2), 290–301. https://doi.org /10.13187/me.2023.2.290 [In English].
McKee, R. (1997). Story: Substance, Structure, Style and the Principles of Screenwriting. Regan Books. [In English].
Miranda-Galbe, J., Cabezuelo-Lorenzo, F., & Lopez-Medel, I. (2021). Analytical Model of Transmedia Storytelling Ecosystems in Audiovisual Fiction: The Spanish Model of The Ministry of Time. Communication & Society, 34(1), 1–13. https://doi.org/10.15581/003.34.1.1-13. [In English].
Pearson, C. S. (2012). Awakening the Heroes Within: Twelve Archetypes to Help Us Find Ourselves and Transform Our World. HarperOne. [In English].
Pearson, C. S. (2015). Persephone Rising. Awakening the Heroine Within. Collins Publishers. [In English].
Pearson, C. S., & Pope, K. (1981). The Female Hero in American and British Literature. R. R. Bowker Company. [In English].
Savage, J. (2020). True Grit: Dirt, Subjectivity and the Female Body in Contemporary Westerns. Zeitschrift für Anglistik und Amerikanistik, 68(1), 53–66. https://doi.org/10.1515/zaa-2020-0006. [In English].
Snyder, B. (2005). Save the Cat! The Last Book on Screenwriting You’ll Ever Need. Michael Wiese Productions. [In English].
Stiglegger, M. (2022). The inner frontier. Images of the USA in recent Western cinema (2000–2020). GeoJournal, 1–10. https://doi.org/10.1007/s10708-022-10659-8. [In English].
Truby, J. (2007). The Anatomy of Story: 22 Steps to Becoming a Master Storyteller. Faber & Faber. [In English].
Truby, J. (2022). The Anatomy of Genres: How Story Forms Explain the Way the World Works. Picador. [In English].
Zaidi, S. A. (2017). The Iconic American Western in Film and Literature. Acta Neophilologica, 50(1–2), 83–94. https://doi.org/10.4312/an.50.1-2.83-94. [In English].
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
У разі публікації статті в журналі «Культура України», автори зберігають авторське право, а також надають право журналу публікувати оригінальні наукові статті, що містять результати експериментальних і теоретичних досліджень і не знаходяться на розгляді для опублікування в інших віданнях. Всі матеріали поширюється на умовах ліцензії Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike (BY-NC-SA), яка дозволяє першу публікацію в цьому журналі, а також розповсюдження роботи з визнанням авторства цієї роботи, на тих самих умовах, з некомерційною метою.
Автори мають підписати заяву, яка є угодою про надання прав редакції на публікацію статті в друкованому та електронному вигляді. Заява надсилається на поштову (оригінал) або електронну адресу (сканована копія) Редакції журналу.
Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
Під час подачі рукопису статті для опублікування у збірнику «Культура України» автори погоджуються з тим, що, у разі прийняття статті до публікації, її можна буде розмістити в електронних архівах та базах даних з обов'язковим зазначенням авторства і збереженням авторських прав у повному обсязі за авторами. У тексті самої роботи мають бути в повному обсязі представлені джерела зовнішньої інформації – у вигляді списків джерел літератури (у т.ч. особисті раніше опубліковані роботи авторів). Автори рукопису статті зобов'язані належно оформляти запозичення у вигляді цитат або посилань. Будь-які форми плагіату неприпустимі.