У пошуку оптимальних підходів до вивчення гармонії
DOI:
https://doi.org/10.31516/2410-5325.090.11Ключові слова:
гармонія, підходи до вивчення гармонії, функціональна гармонія, акордово-ладова теорія, комп’ютерні засоби гармонізаціїАнотація
У статті розглядається проблема низької результативності вивчення музично-теоретичних дисциплін у вітчизняному навчальному процесі, зокрема гармонії. Виявлено, що значна частина студентів, яка вже пройшла навчання і склала відповідні заліки, не може практикувати здобуті знання. Згідно з дослідженням, однією з причин є використання виключно застарілого традиційного метода; засвоєння патернів функціональної класичної гармонії через розв’язання завдань на гармонізацію мелодії або басу за певними правилами. Наведено критику такого підходу відомими композиторами й сучасними дослідниками. Показано, що вітчизняна ситуація ускладнюється браком методичної україномовної літератури.
Проаналізовано наявні сучасні підходи, показано їхню можливу перспективність. Розглянуто й запропоновано для перекладу та введення у вітчизняний освітній процес декілька апробованих підручників. Означено перспективні методики вивчення гармонії, пов’язані з музичними комп’ютерними технологіями та застосуванням штучного інтелекту.
Посилання
Lemishko, M. M. (2007). Harmony. Part 1. Diatonics. Nova Knyha. [In Ukrainian]
Lemishko, M. M., & Zavisko, N. Z. (2010). Harmony. Part 2. Chromatics. Nova Knyha. [In Ukrainian].
Kalustian, O., Ostapchuk-Budz, M., & Kovleva, M. (2023). Prospects for the Use of Artificial Intelligence in Professional Music Education. Ukrainska kultura: mynule, suchasne, shliakhy rozvytku, 46, 153–158. https://doi.org/10.35619/ucpmk.v46i.690 [In Ukrainian].
Nettles, B., & Graf, R. (2015). The chord scale theory & jazz harmony. Advance music. [In English].
Piston, W. (1959). Harmony. Lowe and Brydone. [In English].
Schoenberg, A. (1969). Structural function of harmony. Faber and Faber. [In English].
Schoenberg, A. (1983). Theory of Harmony. University of California press. [In English].
Schenker, H. (1968). Harmony. The University of Chicago press. [In English].
Yin, R. (2024). The investigation on harmonic teaching strategies for the efficiency development of music learning skills: A case study of a junior middle school in China. Journal of Research Administration, 6(1). https://journlra.org/index.php/jra/article/view/1876. [In English].
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
У разі публікації статті в журналі «Культура України», автори зберігають авторське право, а також надають право журналу публікувати оригінальні наукові статті, що містять результати експериментальних і теоретичних досліджень і не знаходяться на розгляді для опублікування в інших віданнях. Всі матеріали поширюється на умовах ліцензії Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike (BY-NC-SA), яка дозволяє першу публікацію в цьому журналі, а також розповсюдження роботи з визнанням авторства цієї роботи, на тих самих умовах, з некомерційною метою.
Автори мають підписати заяву, яка є угодою про надання прав редакції на публікацію статті в друкованому та електронному вигляді. Заява надсилається на поштову (оригінал) або електронну адресу (сканована копія) Редакції журналу.
Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
Під час подачі рукопису статті для опублікування у збірнику «Культура України» автори погоджуються з тим, що, у разі прийняття статті до публікації, її можна буде розмістити в електронних архівах та базах даних з обов'язковим зазначенням авторства і збереженням авторських прав у повному обсязі за авторами. У тексті самої роботи мають бути в повному обсязі представлені джерела зовнішньої інформації – у вигляді списків джерел літератури (у т.ч. особисті раніше опубліковані роботи авторів). Автори рукопису статті зобов'язані належно оформляти запозичення у вигляді цитат або посилань. Будь-які форми плагіату неприпустимі.