Трансмедійність у сучасних креативних індустріях: основні аспекти формування
DOI:
https://doi.org/10.31516/2410-5325.090.09Ключові слова:
сучасність, креативні індустрії, трансмедійність, трансмедійні екосистеми, цифровий аудіовізуальний та візуальний контент, цифрові платформиАнотація
Розглянута новітня соціокультурна глокалізована парадигма як контекст, у межах якого нині формується трансмедійність креативних індустрій, особливо аудіовізуальної. Виявлені особливості наративно-смислового, організаційного, комерційного та технологічного аспектів формування трансмедійності в креативних індустріях. Досліджено принципи, які забезпечують цілісність трансмедійного наративу, й окреслено роль продюсера в забезпеченні набуття трасмедійності культурних продуктів та проєктів у сучасних креативних індустріях. Виявлено позитивну роль трансмедійності в розвитку української аудіовізуальної індустрії на сучасному етапі російсько-української війни.
Посилання
Alforov, A. M., & Alforova, Z. I. (2023). Sectoral morphology of the field of audiovisual art and production as a creative industry: Problem statement. Culture of Ukraine, 81, 34–39. https://doi.org/10.31516/2410-5325.081.04 [In Ukrainian].
Alforov, A. M., & Alforova, Z. I. (2022). Audiovisual sphere and creative industries: Morphological transformations in the first quarter of the XXI century. Culture of Ukraine, 77, 7–18. https://doi.org/10.31516/2410-5325.077.01 [In Ukrainian].
Alforov, A., & Alforova, Z. (2024). Economic models of audiovisual project development in the creative industries of Ukraine. Culture of Ukraine, 86, 59–70. https://doi.org/10.31516/2410-5325.086.07 [In Ukrainian].
Alforova, Z. I., & Pervysheva, I. B. (2016). Plastic thinking in artistic culture at the turn of the XX-XXI centuries: Changes in montage principles. Culture of Ukraine, 54, 308–322. http://nbuv.gov.ua/UJRN/Kum_2016_54_31 [In Ukrainian].
Musienko, O. (2019). Video hosting as the most adaptive element of audiovisual culture at the present stage. Evropský filozofický a historický diskurz, 5(4), 58–62. https://ephd.cz/wp-content/uploads/2019/ephd_2019_5_4/11.pdf [In Ukrainian].
Musienko, O. V. (2020). Popular science genres of YouTube video hosting: Artistic features of dramaturgical construction. Colloquium-journal, 19, Cz. 2, 14–18. https://repository.ac.kharkov.ua/items/a389fe9c-8a9f-4f20-8006-5fbfd198caac [In Ukrainian].
Musienko, O. V. (2025). Visual and communication strategies in creating image reels about Ukraine: Comparative analysis of official and amateur content. Culture of Ukraine, 88, 82–89. https://doi.org/10.31516/2410-5325.088.08 [In Ukrainian].
Pecheranskyi, I. (2025). Hyperimmersive turn and the metaverse: Gamification of the audiovisual landscape. Visnyk Kyivskoho natsionalnoho universytetu kultury ta mystetstv. Seriia: Audiovizualne mystetstvo i vyrobnytstvo, 8(1), 165–173. https://doi.org/10.31866/2617-2674.8.1.2025.332437 [In Ukrainian].
Pecheranskyi, I. (2023). Cultural and creative potential of audiovisual technologies in mass art of the second half of the XX — early XXI centuries. Visnyk Kyivskoho natsionalnoho universytetu kultury ta mystetstv. Seriia: Audiovizualne mystetstvo i vyrobnytstvo, 6(1), 92–104. https://doi.org/10.31866/2617-2674.6.1.2023.279253 [In Ukrainian].
Suchkov, D. (2023). Social media as a factor in the transformation of audiovisual culture in the era of transmediality. Pytannia kulturolohii, 42, 286–295. https://doi.org/10.31866/2410-1311.42.2023.293802 [In Ukrainian].
Cunningham, S. (2002). From cultural to creative industries: theory, industry, and policy implications. Media international Australia, 102, 54–65. https://doi.org/10.1177/1329878X0210200107. [In English].
Cunningham, S. (2004). The creative industries After Cultural Policy: A genealogy and Some Possible Proffered Futures. International Journal of Cultural Studies, 7(1), 105–115. https://doi.org/10.1177/13678779040409. [In English].
Dowd, T., Niederman, M. & Steiff, J. (2013). Storytelling Across Worlds: Transmedia for Creatives and Producers. Routledge. [In English].
Gambarato, R. R., Alzamora, G. C., & Tárcia, L. (2020). Theory, Development, and Strategy in Transmedia Storytelling. Routledge. [In English].
Gengron, C. (2012). Regulation theory and sustainable development: business leaders and ecological modernization. Routledge. [In English].
Harvey, C. B. (2014). A taxonomy of transmedia storytelling. University of Nebraska Press. [In English].
Jenkins, H. (2006). Convergence Culture: Where Old and New Media Collide. New York University Press. [In English].
Kovalova, M., Alforova, Z., Sokolyuk, L., Chursin, O., & Oduch, L. (2022). The digital evolution of art: current trends in the context of the formation and development of metamodernism. Amazonia Investiga, 11(56), 114–123. https://doi.org/10.34069/AI/2022.56.08.12. [In English].
Logan, K. R. (2019). Understanding Humans: The Extensions of Digital Media. Information, 10(10), Art. 304. https://doi.org/10.3390/info10100304. [In English].
Long, G. (2007). Transmedia storytelling: business, aesthetics and production at the Jim Henson Company [Master Thesis, Massachusetts Institute of Technology]. N.Y. Massachusetts Institute of Technology. https://www.academia.edu/13427605/Transmedia_Storytelling_Business_Aesthetics_and_Production_at_the_Jim_Henson_Company. [In English].
McErlean, K. (2018). Interactive Narratives and Transmedia Storytelling. Routledge. [In English].
Murray, J. H. (2017). Hamlet on the holodeck: The future of narrative in cyberspace (2nd ed.). MIT Press. [In English].
Phillips, A. (2012). Creator’s Guide to Transmedia Storytelling: How to Captivate and Engage Audiences Across Multiple Platforms. McGrawHill Education. [In English].
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
У разі публікації статті в журналі «Культура України», автори зберігають авторське право, а також надають право журналу публікувати оригінальні наукові статті, що містять результати експериментальних і теоретичних досліджень і не знаходяться на розгляді для опублікування в інших віданнях. Всі матеріали поширюється на умовах ліцензії Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike (BY-NC-SA), яка дозволяє першу публікацію в цьому журналі, а також розповсюдження роботи з визнанням авторства цієї роботи, на тих самих умовах, з некомерційною метою.
Автори мають підписати заяву, яка є угодою про надання прав редакції на публікацію статті в друкованому та електронному вигляді. Заява надсилається на поштову (оригінал) або електронну адресу (сканована копія) Редакції журналу.
Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
Під час подачі рукопису статті для опублікування у збірнику «Культура України» автори погоджуються з тим, що, у разі прийняття статті до публікації, її можна буде розмістити в електронних архівах та базах даних з обов'язковим зазначенням авторства і збереженням авторських прав у повному обсязі за авторами. У тексті самої роботи мають бути в повному обсязі представлені джерела зовнішньої інформації – у вигляді списків джерел літератури (у т.ч. особисті раніше опубліковані роботи авторів). Автори рукопису статті зобов'язані належно оформляти запозичення у вигляді цитат або посилань. Будь-які форми плагіату неприпустимі.