Віртуальні музеї та трансформація культурного досвіду: між збереженням, медіацією та інтерпретацією

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.31516/2410-5325.090.04

Ключові слова:

віртуальні виставки, цифрова кураторська практика, музейна теорія, досвід відвідувача, культурна спадщина, інтерпретація, інтерактивність, репрезентація, візуальна культура, онлайн-музеї

Анотація

Досліджено трансформації музейної діяльності в умовах цифрової культури, зокрема розвиток віртуальних виставок. Метою розвідки є аналіз впливу цифрових технологій на кураторські стратегії, інтерпретаційні підходи та взаємодію з аудиторією. Методологія ґрунтується на якісному аналізі кураторських текстів, порівнянні цифрових музейних практик та критичному огляді актуальної літератури з музейних студій. Результати виявляють ключові виклики, пов’язані з репрезентацією, інтерпретацією та залученням користувачів у віртуальному середовищі. Новизна полягає в цілісному культурологічному підході до аналізу віртуального експонування, практичне значення — у формуванні аналітичного підґрунтя для осмислення впливу цифрових технологій на кураторське проєктування, структурну організацію віртуальних експозицій та моделі взаємодії з аудиторією, що може бути використане в процесі розробки музейних цифрових стратегій.

Біографія автора

Н. С. Бедріна, Харківська державна академія дизайну і мистецтв, м. Харків

кандидатка культурології, доцентка кафедри аудіо- візуального мистецтва

Посилання

Bal, M. (2022). Image-thinking: Artmaking as cultural analysis. Edinburgh University Press. [In English].

Bennett, T. (1995). The birth of the museum: History, theory, politics. Routledge.

Cameron, F., & Kenderdine, S. (Eds.). (2007). Theorizing digital cultural heritage: A critical discourse. MIT Press. [In English].

Garcia Cepeda, R. A. (2020). The curation and display of interactive new media art: Making a manual [Doctoral dissertation, University of Sunderland]. ResearchGate. [In English].

Giannini, T., & Bowen, J. P. (Eds.). (2019). Museums and digital culture: New perspectives and research. Springer. [In English].

Hall, S. (Ed.). (1997). Representation: Cultural representations and signifying practices. Sage. [In English].

Hooper-Greenhill, E. (2000). Museums and the interpretation of visual culture. Routledge. [In English].

Lu, S. E., Moyle, B., Reid, S., Yang, E., & Liu, B. (2023). Technology and museum visitor experiences: A four stage model of evolution. Information Technology & Tourism, 25(2), 151–174. https://link.springer.com/article/10.1007/s40558-023-00252-1 [In English].

Lubar, S. (2017). Inside the lost museum: Curating, past and present. Harvard University Press. [In English].

Nesta, School of Journalism, Media and Culture, & Cardiff University. (2019). Immersive experiences in museums, galleries and heritage sites: A review of research findings and issues (PEC Discussion Paper). https://pec.ac.uk/discussion_paper_/immersive-experiences-in-museums-galleries-and-heritage-sites-a-review-of-research-findings-and-issues/ [In English].

Vom Lehn, D., & Heath, C. (2005). Accounting for new technology in museum exhibitions. International Journal of Arts Management, 7(3), 11–21. [In English].

Witcomb, A., & Message, K. (Eds.). (2020). Museum theory (Vol. 1). Wiley-Blackwell. https://doi.org /10.1002/9781118829059 [In English].

##submission.downloads##

Опубліковано

2025-09-26

Номер

Розділ

Культурологія