Віртуальні музеї та трансформація культурного досвіду: між збереженням, медіацією та інтерпретацією
DOI:
https://doi.org/10.31516/2410-5325.090.04Ключові слова:
віртуальні виставки, цифрова кураторська практика, музейна теорія, досвід відвідувача, культурна спадщина, інтерпретація, інтерактивність, репрезентація, візуальна культура, онлайн-музеїАнотація
Досліджено трансформації музейної діяльності в умовах цифрової культури, зокрема розвиток віртуальних виставок. Метою розвідки є аналіз впливу цифрових технологій на кураторські стратегії, інтерпретаційні підходи та взаємодію з аудиторією. Методологія ґрунтується на якісному аналізі кураторських текстів, порівнянні цифрових музейних практик та критичному огляді актуальної літератури з музейних студій. Результати виявляють ключові виклики, пов’язані з репрезентацією, інтерпретацією та залученням користувачів у віртуальному середовищі. Новизна полягає в цілісному культурологічному підході до аналізу віртуального експонування, практичне значення — у формуванні аналітичного підґрунтя для осмислення впливу цифрових технологій на кураторське проєктування, структурну організацію віртуальних експозицій та моделі взаємодії з аудиторією, що може бути використане в процесі розробки музейних цифрових стратегій.
Посилання
Bal, M. (2022). Image-thinking: Artmaking as cultural analysis. Edinburgh University Press. [In English].
Bennett, T. (1995). The birth of the museum: History, theory, politics. Routledge.
Cameron, F., & Kenderdine, S. (Eds.). (2007). Theorizing digital cultural heritage: A critical discourse. MIT Press. [In English].
Garcia Cepeda, R. A. (2020). The curation and display of interactive new media art: Making a manual [Doctoral dissertation, University of Sunderland]. ResearchGate. [In English].
Giannini, T., & Bowen, J. P. (Eds.). (2019). Museums and digital culture: New perspectives and research. Springer. [In English].
Hall, S. (Ed.). (1997). Representation: Cultural representations and signifying practices. Sage. [In English].
Hooper-Greenhill, E. (2000). Museums and the interpretation of visual culture. Routledge. [In English].
Lu, S. E., Moyle, B., Reid, S., Yang, E., & Liu, B. (2023). Technology and museum visitor experiences: A four stage model of evolution. Information Technology & Tourism, 25(2), 151–174. https://link.springer.com/article/10.1007/s40558-023-00252-1 [In English].
Lubar, S. (2017). Inside the lost museum: Curating, past and present. Harvard University Press. [In English].
Nesta, School of Journalism, Media and Culture, & Cardiff University. (2019). Immersive experiences in museums, galleries and heritage sites: A review of research findings and issues (PEC Discussion Paper). https://pec.ac.uk/discussion_paper_/immersive-experiences-in-museums-galleries-and-heritage-sites-a-review-of-research-findings-and-issues/ [In English].
Vom Lehn, D., & Heath, C. (2005). Accounting for new technology in museum exhibitions. International Journal of Arts Management, 7(3), 11–21. [In English].
Witcomb, A., & Message, K. (Eds.). (2020). Museum theory (Vol. 1). Wiley-Blackwell. https://doi.org /10.1002/9781118829059 [In English].
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
У разі публікації статті в журналі «Культура України», автори зберігають авторське право, а також надають право журналу публікувати оригінальні наукові статті, що містять результати експериментальних і теоретичних досліджень і не знаходяться на розгляді для опублікування в інших віданнях. Всі матеріали поширюється на умовах ліцензії Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike (BY-NC-SA), яка дозволяє першу публікацію в цьому журналі, а також розповсюдження роботи з визнанням авторства цієї роботи, на тих самих умовах, з некомерційною метою.
Автори мають підписати заяву, яка є угодою про надання прав редакції на публікацію статті в друкованому та електронному вигляді. Заява надсилається на поштову (оригінал) або електронну адресу (сканована копія) Редакції журналу.
Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
Під час подачі рукопису статті для опублікування у збірнику «Культура України» автори погоджуються з тим, що, у разі прийняття статті до публікації, її можна буде розмістити в електронних архівах та базах даних з обов'язковим зазначенням авторства і збереженням авторських прав у повному обсязі за авторами. У тексті самої роботи мають бути в повному обсязі представлені джерела зовнішньої інформації – у вигляді списків джерел літератури (у т.ч. особисті раніше опубліковані роботи авторів). Автори рукопису статті зобов'язані належно оформляти запозичення у вигляді цитат або посилань. Будь-які форми плагіату неприпустимі.