Микола Шпиковський і візуальний стиль пізніх фільмів ВУФКУ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.31516/2410-5325.087.03

Ключові слова:

Микола Шпиковський, ВУФКУ, стиль фільму, монтаж, національне кіно

Анотація

Це дослідження зосереджується на технології монтажу, що часто використовується у фільмах Миколи Шпиковського «Шкурник» («Шкурник», 1929) та «Хліб» («Хліб», 1929), яка базується на обмежених налаштуваннях камери й осьовому монтажі. Мета цього аналізу полягає в тому, щоб визначити місце цих фільмів та самого Шпиковського у зв’язку зі стилістичним впливом пізнього німого кіно як у Радянському Союзі, так і в Західній Європі, а також розглянути те, як естетика радянського монтажу використовувалась у радянських фільмах загалом. Завдання полягає в тому, щоб започаткувати обґрунтування того, наскільки пізнє німе українське кіно можна вважати національним кіно — самобутнім не лише за змістом і тематикою, а й за стилістичними нормами.

Біографія автора

Вінсент Болінгер, Коледж Род-Айленду, Провіденс, штат Род-Айленд

Професор коледжу Мері Такер Торп і директор відділу кінодосліджень коледжу Род-Айленда. Нині працює над книгою-дослідженням стилю радянського кіно кінця 1920-х — середини 1930-х років.

Посилання

Belodubrovskaja, M. (2017). Not according to plan: cinema under Stalin. Cornell University Press. [In Russian].

Briukhovetska, L., Hoseiko, L., Kasim, V., Kozlenko, I., Menzelevskyi, S., Radynskyi, O., & Trumbach, S. (2011). Ivan Kavaleridze (Khvaridze). In I. Kozlenko (Ed.), Ukrainska Re-Viziia (pp. 230–243). Derzhkino Ukrainy. [In Ukrainian].

VUFKU (2021a). Lost and found. “Bread”. Dovzhenko Center. https://vufku.org/en/found/bread/. (Accessed December 31, 2023). [In Ukrainian].

VUFKU (2021b). Lost and found. “Land”. Dovzhenko Center. https://vufku.org/en/found/earth/. (Accessed December 31, 2023). [In Ukrainian].

VUFKU (2021c). Lost and found. “Skinner”. Dovzhenko Center. https://vufku.org/en/found/self-seeker/. (Accessed December 31, 2023). [In Ukrainian].

Kozlenko, I. (2013a) KHLIB (Tysiacha devyatsot dvadtsiatyi rik) [Il pane / Bread; Il mille-?ovecentoventi/ The Year Nineteen Twenty] (VUFKU, UkrSSR 1930; dir. Mykola Shpykovskyi). In Catherine A. Surowiec (Ed.), Le Giornate del Cinema Muto 32 (32a edizione, 5–12 ottobre, pp. 59–62). Associazione Culturale “Le Giornate del Cinema Muto”. [In Italian].

Kozlenko, I. (2013b). SHKURNYK [L’egoista/The Self-Seeker] (VUFKU, UkrSSR 1929; dir. M. Shpykovsky). In Catherine A. Surowiec (Ed.), Le Giornate del Cinema Muto 32 (32a edizione, 5–12 ottobre, pp. 57–59). Associazione Culturale “Le Giornate del Cinema Muto”. [In Italian].

Margolit, E., & Shmyrov, V. (1995). Seized movie. Dubl’-D. [In Russian].

Macheret, A. V., Parfjonov, L. A., Jakubovich, O. V., & Zak, M. H. (Eds.). (1961). Silent films (1918–1935). (Vol. 1. Soviet art films: Annotated catalog). Iskusstvo. [In Russian].

Sopin, A. (2012). Editorial list of Soviet and Russian feature films. Kinovedcheskie zapiski, (100–101), 606–645. [In Russian].

Choi, J. (2006). National Cinema, the Very Idea. In Noël Carroll & Jinhee Choi (Eds.), Philosophy of Film and Motion Pictures: An Anthology (pp. 310–319). Blackwell. [In English].

First, J. (2015). Ukrainian Cinema: Belonging and Identity During the Soviet Thaw. I. B. Tauris/Bloomsbury. [In English].

Kepley, Jr., V. (1986). In the Service of the State: The Cinema of Alexander Dovzhenko. University of Wisconsin Press. [In English].

Liber, G. O. (2002). Alexander Dovzhenko: A Life in Soviet Film. British Film Institute. [In English].

Thompson, K. (1980). Early Sound Counterpoint. Yale French Studies, (60), 115–140. [In English].

Thompson, K. (1996). National or International Films? The European Debate During the 1920s. Film History, 8 (3), 281–296. [In English].

Youngblood, D. (1992). Movies for the Masses: Popular Cinema and Soviet Society in the 1920s. Cambridge University Press. [In English].

##submission.downloads##

Опубліковано

2025-01-22

Номер

Розділ

Мистецтвознавство