Микола Шпиковський і візуальний стиль пізніх фільмів ВУФКУ
DOI:
https://doi.org/10.31516/2410-5325.087.03Ключові слова:
Микола Шпиковський, ВУФКУ, стиль фільму, монтаж, національне кіноАнотація
Це дослідження зосереджується на технології монтажу, що часто використовується у фільмах Миколи Шпиковського «Шкурник» («Шкурник», 1929) та «Хліб» («Хліб», 1929), яка базується на обмежених налаштуваннях камери й осьовому монтажі. Мета цього аналізу полягає в тому, щоб визначити місце цих фільмів та самого Шпиковського у зв’язку зі стилістичним впливом пізнього німого кіно як у Радянському Союзі, так і в Західній Європі, а також розглянути те, як естетика радянського монтажу використовувалась у радянських фільмах загалом. Завдання полягає в тому, щоб започаткувати обґрунтування того, наскільки пізнє німе українське кіно можна вважати національним кіно — самобутнім не лише за змістом і тематикою, а й за стилістичними нормами.
Посилання
Belodubrovskaja, M. (2017). Not according to plan: cinema under Stalin. Cornell University Press. [In Russian].
Briukhovetska, L., Hoseiko, L., Kasim, V., Kozlenko, I., Menzelevskyi, S., Radynskyi, O., & Trumbach, S. (2011). Ivan Kavaleridze (Khvaridze). In I. Kozlenko (Ed.), Ukrainska Re-Viziia (pp. 230–243). Derzhkino Ukrainy. [In Ukrainian].
VUFKU (2021a). Lost and found. “Bread”. Dovzhenko Center. https://vufku.org/en/found/bread/. (Accessed December 31, 2023). [In Ukrainian].
VUFKU (2021b). Lost and found. “Land”. Dovzhenko Center. https://vufku.org/en/found/earth/. (Accessed December 31, 2023). [In Ukrainian].
VUFKU (2021c). Lost and found. “Skinner”. Dovzhenko Center. https://vufku.org/en/found/self-seeker/. (Accessed December 31, 2023). [In Ukrainian].
Kozlenko, I. (2013a) KHLIB (Tysiacha devyatsot dvadtsiatyi rik) [Il pane / Bread; Il mille-?ovecentoventi/ The Year Nineteen Twenty] (VUFKU, UkrSSR 1930; dir. Mykola Shpykovskyi). In Catherine A. Surowiec (Ed.), Le Giornate del Cinema Muto 32 (32a edizione, 5–12 ottobre, pp. 59–62). Associazione Culturale “Le Giornate del Cinema Muto”. [In Italian].
Kozlenko, I. (2013b). SHKURNYK [L’egoista/The Self-Seeker] (VUFKU, UkrSSR 1929; dir. M. Shpykovsky). In Catherine A. Surowiec (Ed.), Le Giornate del Cinema Muto 32 (32a edizione, 5–12 ottobre, pp. 57–59). Associazione Culturale “Le Giornate del Cinema Muto”. [In Italian].
Margolit, E., & Shmyrov, V. (1995). Seized movie. Dubl’-D. [In Russian].
Macheret, A. V., Parfjonov, L. A., Jakubovich, O. V., & Zak, M. H. (Eds.). (1961). Silent films (1918–1935). (Vol. 1. Soviet art films: Annotated catalog). Iskusstvo. [In Russian].
Sopin, A. (2012). Editorial list of Soviet and Russian feature films. Kinovedcheskie zapiski, (100–101), 606–645. [In Russian].
Choi, J. (2006). National Cinema, the Very Idea. In Noël Carroll & Jinhee Choi (Eds.), Philosophy of Film and Motion Pictures: An Anthology (pp. 310–319). Blackwell. [In English].
First, J. (2015). Ukrainian Cinema: Belonging and Identity During the Soviet Thaw. I. B. Tauris/Bloomsbury. [In English].
Kepley, Jr., V. (1986). In the Service of the State: The Cinema of Alexander Dovzhenko. University of Wisconsin Press. [In English].
Liber, G. O. (2002). Alexander Dovzhenko: A Life in Soviet Film. British Film Institute. [In English].
Thompson, K. (1980). Early Sound Counterpoint. Yale French Studies, (60), 115–140. [In English].
Thompson, K. (1996). National or International Films? The European Debate During the 1920s. Film History, 8 (3), 281–296. [In English].
Youngblood, D. (1992). Movies for the Masses: Popular Cinema and Soviet Society in the 1920s. Cambridge University Press. [In English].
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
У разі публікації статті в журналі «Культура України», автори зберігають авторське право, а також надають право журналу публікувати оригінальні наукові статті, що містять результати експериментальних і теоретичних досліджень і не знаходяться на розгляді для опублікування в інших віданнях. Всі матеріали поширюється на умовах ліцензії Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike (BY-NC-SA), яка дозволяє першу публікацію в цьому журналі, а також розповсюдження роботи з визнанням авторства цієї роботи, на тих самих умовах, з некомерційною метою.
Автори мають підписати заяву, яка є угодою про надання прав редакції на публікацію статті в друкованому та електронному вигляді. Заява надсилається на поштову (оригінал) або електронну адресу (сканована копія) Редакції журналу.
Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
Під час подачі рукопису статті для опублікування у збірнику «Культура України» автори погоджуються з тим, що, у разі прийняття статті до публікації, її можна буде розмістити в електронних архівах та базах даних з обов'язковим зазначенням авторства і збереженням авторських прав у повному обсязі за авторами. У тексті самої роботи мають бути в повному обсязі представлені джерела зовнішньої інформації – у вигляді списків джерел літератури (у т.ч. особисті раніше опубліковані роботи авторів). Автори рукопису статті зобов'язані належно оформляти запозичення у вигляді цитат або посилань. Будь-які форми плагіату неприпустимі.