Журнал «Кіно» і нарис української кінокритики 1920-х років
DOI:
https://doi.org/10.31516/2410-5325.087.02Ключові слова:
теорія кіно, ВУФКУ, українське кіно, радянські медіа, кіножурналиАнотація
У статті зроблено спробу розкрити маловідому історію журналу «Кіно», головного фахового видання про кіно в Радянській Україні 1920-х років. Як супутник Всеукраїнського фотокіноуправління ВУФКУ, журнал виділяється як унікальний символ української соціалістичної культури. Він відіграє вирішальну роль у децентралізації панівних російськоцентричних наративів епохи, пропонуючи цінні дослідницькі джерела, які здебільшого ігнорувалися в усталених традиціях кінознавства.
Посилання
“Kino” (1925–1933): a systematic index to the contents of the journal (2011), Bazhan, M. (1931). Missionaries of “clean” cinema. Kino, (1–12), 14–16. [In Ukrainian].
Anderson, K. M. (2005). Kremlin Cinema: 1928–1953: Documents. ROSSPEN. [In Russian].
Bazhan, M. (1931). Missionaries of “clean” cinema. Kino, (11–12), 14–16.
Bazhan, M. (1982). Master of the Iron Rose (About Yuri Yanovsky). In L. M. Novychenko (Reviewer), Mykola Bazhan. Dumy i spohady (pp. 9–63). Radianskyi Pysmennyk. [In Ukrainian].
Balazh, B. (1926). A foray into a new dimension. Kino, (12), 5–6. [In Ukrainian].
Balazh, B. (1926a). Stylish film, style of films and style in general (Article by Bela Balazs). Kino-zhurnal A.R.K., 1926 (2), 13–14.
Briukhovetska, L. I. (1993). The world resonance of Ukrainian cinema (on the material of the magazine “Kino” (1925–1930)). In Ukrainske mystetstvo (Kyiv, 1993) (Issue 1, pp. 97–103). [In Ukrainian].
Voznesenskij, Al. (1924). The art of the screen: A guide for movie actors and director. Sorabkop. [In Russian].
Vorobiov, I. (1930). Disgraceful pointers. Kino, 8 (80), 5. [In Ukrainian].
Helman, A. (1928). Movie stars and movie psychosis. Kino, (9), 2. [In Ukrainian].
Hoseiko, L. (2005). History of Ukrainian cinema. 1896–1995. KINO-KOLO, 57. [In Ukrainian].
Deslav, Ye. (1928). “VUFKU zakordonom” [VUFKU abroad]. Kino, (3), 6. [In Ukrainian].
Kapchynskyi, M. (2003). Near the Black Sea. Memoirs. KINO-KOLO, spring (17), 17–18. [In Ukrainian].
Kuleshov, L. V. (1987). The art of light creation. In R. N. Jurenev (Rev. ed.), Lev Kuleshov: Collected Works in Three Volumes (Vol. 1, Theory. Criticism. Pedagogy, pp. 61–63). [In Russian].
Lemberg, E. (1930). Film industry of the USSR. Economics of Soviet cinematography. Teakinopechat’.
Leonid Skrypnyk died on February 23, 1929 (1929). Kino, (5), 2. [In Ukrainian].
Lifshyts, B. (1925). The ways of Ukrainian cinematography. Kino, (1), 2, 4. [In Ukrainian].
Myslavskyi, V. (2016). Factual history of cinema in Ukraine. 1896–1930 (Vol. 1). “Dim Reklamy”. [In Ukrainian].
Ministry of Culture of Ukraine, National Parliamentary Library of Ukraine. (2011). «Kino» (1925–1933): systematychnyi pokazhchyk zmistu zhurnalu (N. V. Kazakova & R. V. Roslyak, eds.). Kyiv. [In Ukrainian].
Mohylevskyi, L. (1925). The beginning is made. Kino, (1), 18. [In Ukrainian].
For the discussion of the broad masses, the case of Ukrainian Soviet cinema is the case of the entire public of Soviet Ukraine (1930). Kino, (18), 1–2. [In Ukrainian].
Naumova, L. (2015). The rhythmic component of the film frame composition in the theory of L. Skrypnyk. In O. I. Bezghin (Ed.), Naukovyi visnyk Kyivskoho natsionalnoho universytetu teatru, kino i telebachennia imeni I. K. Karpenka-Karoho (Issue 17, pp. 105–110). Osvita Ukrainy Publishing House. [In Ukrainian].
Naumova, L. (2016). The theory of montage construction of L. Skrypnyk’s film. Kulturolohichna dumka, 9 (1), 128–133.
Neches, P. (1926). Down with the dope. Kino, (11), 16–19. [In Ukrainian].
Neches, P. (1927). Ten years of Soviet film production. Teatr, klub, kino, 19 (120), 12. [In Ukrainian].
Neches, P. (1929). Administrators in the cinema. Kino, (13), 1. [In Ukrainian].
Ozerskyi, Yu. (1925). Film policy in Ukraine. Kino, (1), 1–2.
Polishchuk, V. (1926). Compressed time. Kino, (11), 22.
Poltoratskyi, O. (1927a). Imagery in cinema. Kino, (1), 12. [In Ukrainian].
Poltoratskyi, O. (1927b). About the “visual point” in the movie. Kino, (5), 4–5. [In Ukrainian].
Sebagh Montefiore, Simon (2004). Stalin: The Court of the Red Tsar. Knopf. [In Ukrainian].
Siderskyi, Z. (1928). Artificial syndicate. Kino, (4), 1. [In Ukrainian].
Skrypnyk, L. (1927). Film production and film art. Nova heneratsiia, (1), 43–47. [In Ukrainian].
Skrypnyk, L. (1927a). Experimental film. Kino, (17), 8–9. [In Ukrainian].
Skrypnyk, L. (1927b). Director and screenwriter: (to the discussion). Kino, (14), 6–7. [In Ukrainian].
Skrypnyk, L. (1927c). Scriptwriter and director. Kino, (11), 8–9. [In Ukrainian].
Skrypnyk, L. (1928). Essays on the history and theory of cinema. DVU. [In Ukrainian].
Skrypnyk, L. (1929). Arts social and asocial. Nova heneratsiia, (12), 25–29. [In Ukrainian].
Tkachenko, V. (2006). Newsreels of the All-Ukrainian Photo and Film Administration (VUFKU). In I. B. Matiash (Editor-in-Chief), Studies in archival affairs and documentary studies (Vol. 14, pp. 81–86). European University Press. [In Ukrainian].
Ushakov, M. (1930). Three operators. Teakinovydav. [In Ukrainian].
Shub, O. (1927). Plan or element. Kino, (17), 1–2. [In Ukrainian].
Shub, O. (1928). A harmful resolution. Kino, (1), 1. [In Ukrainian].
Yurchenko, Y. (1926). Hollywood in Odesa. Kino, (6/7), 20–21. [In Ukrainian].
Cavendish, P. (2013). The Men with the Movie Camera: The Poetics of Visual Style In Soviet Avant-Garde Cinema of the 1920s. Berghahn Books. [In English].
Kepley, V. & Kepley, B. (1979). Foreign films on Soviet screens, 1922–1931. Quarterly Review of Film Studies, 4 (4), 429–442. [In English].
Kepley, V. (1996). Federal Cinema: The Soviet Film Industry, 1924–32. Film History, 8 (3), 344–56. [In English].
Lebon, Éric Antoine (2018). Léonide Moguy. Un citoyen du monde au pays du cinéma. L’Harmattan. [In French].
Nebesio, Bohdan Y. (2009). Competition from Ukraine: VUFKU and the Soviet Film Industry in the 1920s. Historical Journal of Film, Radio and Television, 29 (2), 159–180. https://doi.org/10.1080/01439680902890654. [In English].
Taylor, R. (1979). The Politics of the Soviet Cinema, 1917–1929. Cambridge University Press. https://doi.org/10.1017 /CBO9780511896767. [In English].
Taylor, R. (1991). Ideology as Mass Entertainment: Boris Shumyatsky and Soviet Cinema in the 1930s. In Inside the Film Factory (pp.193–216). Routledge. [In English].
Youngblood, Denise J. (1985). Soviet Cinema In the Silent Era, 1918–1935. UMI Research Press. [In English].
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
У разі публікації статті в журналі «Культура України», автори зберігають авторське право, а також надають право журналу публікувати оригінальні наукові статті, що містять результати експериментальних і теоретичних досліджень і не знаходяться на розгляді для опублікування в інших віданнях. Всі матеріали поширюється на умовах ліцензії Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike (BY-NC-SA), яка дозволяє першу публікацію в цьому журналі, а також розповсюдження роботи з визнанням авторства цієї роботи, на тих самих умовах, з некомерційною метою.
Автори мають підписати заяву, яка є угодою про надання прав редакції на публікацію статті в друкованому та електронному вигляді. Заява надсилається на поштову (оригінал) або електронну адресу (сканована копія) Редакції журналу.
Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
Під час подачі рукопису статті для опублікування у збірнику «Культура України» автори погоджуються з тим, що, у разі прийняття статті до публікації, її можна буде розмістити в електронних архівах та базах даних з обов'язковим зазначенням авторства і збереженням авторських прав у повному обсязі за авторами. У тексті самої роботи мають бути в повному обсязі представлені джерела зовнішньої інформації – у вигляді списків джерел літератури (у т.ч. особисті раніше опубліковані роботи авторів). Автори рукопису статті зобов'язані належно оформляти запозичення у вигляді цитат або посилань. Будь-які форми плагіату неприпустимі.