Локальний аспект в українському танці як чинник індивідуалізації хореографічної мови

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.31516/2410-5325.086.10

Ключові слова:

танець, хореографія, хореологія, хореографічна мова танцю, локалізація, лексика танцю

Анотація

Розгляд національного танцю в контексті особливостей його національної хореографічної мови відображає вплив особливостей регіонально-локаційних етнічних груп, що історично проживають на території України. Зважаючи на синтетичне спрямування теми, дослідження виконано в історико-культурному, етнографічному й мистецькому аспектах.

Метою цієї розвідки є розгляд локального аспекту в національно-сценічному танці як чинника індивідуалізації національної хореографічної мови. Методологія дослідження базується як на загальнологічних, так і на загальнонаукових принципах, підходах, методах, які розроблені в галузі культурології, та підходах і методах, що мають значення в системі хореології та хореографії, сприяють повноцінному розкриттю проблематики дослідження, — на історичному, культурно-порівняльному, семіотичному, герменевтичному рівнях. Їх застосування дозволяє системно опанувати сучасні наукові та науково-популярні підходи до вивчення танцю як явища культури, як предмета етнографії, етнохореології тощо.

Біографії авторів

О. Ю. Шевчук, Рівненський державний гуманітарний університет, м. Рівне

старший викладач, кафедра хореографії

І. П. Легка, Рівненський державний гуманітарний університет, м. Рівне

старший викладач, кафедра хореографії

Посилання

Blahova, T. O. (2015). Formation of the theory of Ukrainian folk choreography in the historical and cultural dimension. Science and Education a New Dimension. Pedagogy and Psychology, (30), 59, 27–30. [In Ukrainian].

Hotsaliuk, A. A. (2015). Traditions in the development of choreographic art as a reflection of socio-cultural identity. Visnyk Kharkivskoho natsionalnoho pedahohichnoho universytetu imeni H. S. Skovorody. Filosofiia, 45 (1), 16–27. [In Ukrainian].

Dunkevych, S. H. (2012). Modern stage choreography in the culture of Ukraine: a philosophical analysis [Candidate’s thesis, Drahomanov National Pedagogical University]. Drahomanov National Pedagogical University. [In Ukrainian].

Koval, M. O. (2019). Choice through the prism of national dance art. Molodyi vchenyi, 9 (73), 312–322. [In Ukrainian].

Kosakivska, L. P. (2018). Choreography. In V. A. Smolii (Head of the editorial board), H. V. Boriak, Ya. V. Vermenych, Entsyklopediia istorii Ukrainy (Vol. Ukraine-Ukrainians. Book 1, pp. 400–407). NAS of Ukraine, Institute of History of Ukraine. Naukova dumka. [In Ukrainian].

Martyniv, O. O. (2021). Ukrainian dance culture in the geographical and ethnological context of ethno-choreographic frontiers. International Journal of Innovative Technologies in Social Science, 2 (30). https://doi.org/10.31435/rsglobal_ijitss/30062021/7597. [In Ukrainian].

Pidlypska, A. M. (Ed.) (2013). Trends in the development of scientific research in the field of choreographic culture in Ukraine. Choreographic and Theatrical Culture of Ukraine: Pedagogical and Artistic Dimensions. Proceedings of the All-Ukrainian Scientific and Practical Conference, April 18–19, 2013, Institute of Innovative Technologies and Content of Education, Kyiv National University of Culture and Arts (Part 1, 331 p.). [In Ukrainian].

Savchyn, L. M. (2022). Choreographic traditions of ethnoculture in methodological paradigm of culturology. V. Volkov et al. (Reviewers), Challenges and prospects of the interaction between culture, science and arts in the modern context (pp. 138–166). Baltija Publishing. https://doi.org/10.30525/978-9934-26-206-7-8 [In Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-12-24

Номер

Розділ

Мистецтвознавство