Чинники впливу на проведення симфонічних концертів Іллі Слатіна в Харкові 1870-х — 1880-х рр.
DOI:
https://doi.org/10.31516/2410-5325.086.09Ключові слова:
музичне виконавство, симфонічний оркестр, Харків, І. Слатін, виконавська практика, інструментальний склад, репертуарАнотація
Мета статті полягає у визначенні специфіки організації та проведення І. І. Слатіним симфонічних концертів під егідою Харківського відділення Російського музичного товариства (ХВ РМТ) протягом 1870-х — 1880-х рр. Визначаються основні фактори впливу на цей процес: організаційні та фінансові умови функціонування музичного товариства, практика оркестрового виконавства того часу в Харкові. Доводиться, що обмежені кадрові та фінансові можливості зумовлювали залучення до участі в симфонічних концертах періодично діючих у місті оркестрів театральних антреприз. Такі чинники, як поліпшення з 1880-х рр. фінансового становища ХВ РМТ, відкриття в 1886 р. класів духових інструментів у Харківському музичному училищі та формування прошарку оркестрових музикантів у місті сприяли вирішенню проблеми формування повноцінного складу симфонічного оркестру, який з початку 1890-х рр. складався з професійних музикантів Харкова.
Посилання
Barsova, I. (1981). A book about the orchestra. Muzychna Ukraina. [In Ukrainian].
Bohdanov, V. (2000). History of wind music art of Ukraine. Osnova. [In Ukrainian].
V khar’kovskoy dume. (1878, May 14). Khar’kovskiye gubernskiye vedomosti. [In Russian].
Hladkykh, A., & Shchepakin, V. (2023). Orchestral brass performance in Slobozhanshchyna in the mid-XIX and early XX centuries. Culture of Ukraine, 79, 83–96. [In Ukrainian].
Kononova, O. (2004). Musical culture of Kharkiv in the late XVIII — early XX century. Osnova. [In Ukrainian].
Kratkiy obzor deyatel’nosti Khar’kovskogo otdeleniya Imperatorskogo Russkogo Muzykal’nogo obrazovaniya i sostoyavshegosya v nem muzykal’nogo uchilishcha za 25 let. (1896). Tipografiya M. Zil’berberga. [In Russian].
Loshkov, Yu. (2007). The genesis and development of conducting in Ukraine. KHSAC. [In Ukrainian].
Mestnaya khronika. (1878, September 13). Khar’kovskiye gubernskiye vedomosti. [In Russian].
Mestnaya khronika. (1879, April 12). Khar’kovskiye gubernskiye vedomosti. [In Russian].
Mestnaya khronika. (1880, March 28). Khar’kovskiye gubernskiye vedomosti. [In Russian].
Mestnaya khronika. (1880, March 30). Khar’kovskiye gubernskiye vedomosti. [In Russian].
Mestnaya khronika. (1880, June 19). Khar’kovskiye gubernskiye vedomosti. [In Russian].
Mestnaya khronika. (1880, August 26). Khar’kovskiye gubernskiye vedomosti. [In Russian].
Mestnaya khronika. (1882, March 11). Khar’kovskiye gubernskiye vedomosti. [In Russian].
Mestnaya khronika. (1880, December 3). Yuzhnyy kray. [In Russian].
Mestnaya khronika. (1881, February 28). Yuzhnyy kray. [In Russian].
Mestnaya khronika. (1881, April 23). Yuzhnyy kray. [In Russian].
Mestnaya khronika. (1881, August 27). Yuzhnyy kray. [In Russian].
Mestnaya khronika. (1881, November 25). Yuzhnyy kray. [In Russian].
Mestnaya khronika. (1882, February 2). Yuzhnyy kray. [In Russian].
Mestnaya khronika. (1882, July 31). Yuzhnyy kray. [In Russian].
Mestnaya khronika. (1882, November 6). Yuzhnyy kray. [In Russian].
Myklashevskyi, Y. (1967). The musical and theatrical culture of Kharkiv in the eighteenth and nineteenth centuries. Naukova dumka. [In Ukrainian].
Muzykal’naya zametka. (1877, March 3). Khar’kovskiye gubernskiye vedomosti. [In Russian].
Muzykal’nyye ocherki. (1880, December 3). Yuzhnyy kray. [In Russian].
Muzykal’nyye ocherki. (1880, December 17). Yuzhnyy kray. [In Russian].
Muzykal’nyye ocherki. (1882, November 9). Yuzhnyy kray. [In Russian].
Muzykal’nyye ocherki. (1882, December 31). Yuzhnyy kray. [In Russian].
Muzykal’nyy vecher. (1882, April 19). Khar’kovskiye gubernskiye vedomosti.
Neskol’ko slov o Russkom Muzykal’nom Obshchestve v Khar’kove. (1872, December 2). Khar’kovskiye gubernskiye vedomosti. [In Russian].
Ovchar, O. P. (2016). Spiritual performance in Kharkiv in the XVIII and early XX centuries: stages of evolution [Candidate’s thesis, KhNUM named after I. P. Kotlyarevsky]. KhNUM named after I. P. Kotlyarevsky. [In Ukrainian].
Otchet Khar’kovskogo otdeleniya Imperatorskogo russkogo muzykal’nogo obshchestva za 1873–74 god. (1874, September 6). Khar’kovskiye gubernskiye vedomosti. [In Russian].
Otchet Khar’kovskogo otdeleniya Imperatorskogo russkogo muzykal’nogo obshchestva za 1880–81 god. (1881). Tipografiya M. Zil’berberga. [In Russian].
Otchet Khar’kovskogo otdeleniya Imperatorskogo russkogo muzykal’nogo obshchestva za 1881–82 god. (1882). Tipografiya M. Zil’berberga. [In Russian].
Otchet Khar’kovskogo otdeleniya Imperatorskogo russkogo muzykal’nogo obshchestva za 1888–1889 god. (1890). Tipografiya V. S. Biryukova. [In Russian].
Otchet Khar’kovskogo otdeleniya Imperatorskogo russkogo muzykal’nogo obshchestva za 1891–1892 god. (1893). Tipografiya M. Zil’berberga. [In Russian].
Po povodu predstoyashchego simfonicheskogo kontserta. (1880, December 6). Yuzhnyy kray.
Reklama. (1881, November 11). Khar’kovskiye gubernskiye vedomosti. [In Russian].
Simfonicheskiy vecher 8-go dekabrya. (1880, December 17). Yuzhnyy kray. [In Russian].
Simfonicheskiy kontsert v opernom teatre. (1882, October 19). Khar’kovskiye gubernskiye vedomosti. [In Russian].
Sokal’skiy, I. (1880, April 10). Anton Grigor’yevich Rubinshteyn i Muzykal’nyye klassy v Khar’kove pri otdelenii Muzykal’nogo obshchestva. Khar’kovskiye gubernskiye vedomosti. [In Russian].
Sokal’skiy, I. (1880, April 11). Anton Grigor’yevich Rubinshteyn i Muzykal’nyye klassy v Khar’kove pri otdelenii Muzykal’nogo obshchestva. Khar’kovskiye gubernskiye vedomosti. [In Russian].
Teatral’nyye i muzykal’nyye zametki. (1871, November 30). Khar’kovskiye gubernskiye vedomosti. [In Russian].
Chast’ neofitsial’naya. (1876, November 16). Khar’kovskiye gubernskiye vedomosti. [In Russian].
Chast’ neofitsial’naya. (1876, November 23). Khar’kovskiye gubernskiye vedomosti. [In Russian].
Chast’ neofitsial’naya. (1876, December 16). Khar’kovskiye gubernskiye vedomosti. [In Russian].
Shchepakin, V. (2016). Musical Culture of the East and South of Ukraine in the Second Half of the Nineteenth and Early Twentieth Centuries: European Dimensions. KHSAC. [In Ukrainian].
Zhang, Lichuan. (2024). Theatrical orchestra and the formation of symphonic performance in Kharkiv. Culture of Ukraine, 85, 62–69. [In English].
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
У разі публікації статті в журналі «Культура України», автори зберігають авторське право, а також надають право журналу публікувати оригінальні наукові статті, що містять результати експериментальних і теоретичних досліджень і не знаходяться на розгляді для опублікування в інших віданнях. Всі матеріали поширюється на умовах ліцензії Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike (BY-NC-SA), яка дозволяє першу публікацію в цьому журналі, а також розповсюдження роботи з визнанням авторства цієї роботи, на тих самих умовах, з некомерційною метою.
Автори мають підписати заяву, яка є угодою про надання прав редакції на публікацію статті в друкованому та електронному вигляді. Заява надсилається на поштову (оригінал) або електронну адресу (сканована копія) Редакції журналу.
Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
Під час подачі рукопису статті для опублікування у збірнику «Культура України» автори погоджуються з тим, що, у разі прийняття статті до публікації, її можна буде розмістити в електронних архівах та базах даних з обов'язковим зазначенням авторства і збереженням авторських прав у повному обсязі за авторами. У тексті самої роботи мають бути в повному обсязі представлені джерела зовнішньої інформації – у вигляді списків джерел літератури (у т.ч. особисті раніше опубліковані роботи авторів). Автори рукопису статті зобов'язані належно оформляти запозичення у вигляді цитат або посилань. Будь-які форми плагіату неприпустимі.