Віртуальний хор як різновид цифрового музичного мистецтва
DOI:
https://doi.org/10.31516/2410-5325.086.08Ключові слова:
музичне мистецтво, цифрове музичне мистецтво, хорове мистецтво, віртуальний хор, звукорежисураАнотація
Розглянуто питання щодо атрибуції феномену віртуального хору як різновиду цифрового музичного мистецтва, усупереч його тлумаченню як специфічного виду хорового виконавства. За допомогою структурного, функціонального й компаративного аналізу творчих процесів, які відбуваються в реальному та віртуальному хорі, аргументовано доведено їхні принципові відмінності на рівні як процесів, що відбуваються, так і вражень, що формуються в музикантів. Зіставлення структури реального та віртуального колективів, завдань виконавців, диригента й технічної групи переконливо свідчать про неправомірність класифікації явища т. зв. віртуального хору як різновиду хорового виконавства. Статистичні дослідження, результати яких враховано в цій праці, також відбивають відмінності впливу участі в реальному та віртуальному хоровому колективі на психофізіологічний стан виконавців та їхню саморефлексію, що опосередковано свідчить на користь декларованого в статті підходу до досліджуваного феномену.
Посилання
Vasylieva, O. (2024, February 22–23). Preparing a student choir for event-art events in a remote format [Abstracts of the conference]. Methodology of modern scientific research: a collection of scientific papers of the participants of the Jubilee XX International Scientific and Practical Conference. Kharkiv, 341–344. https://dspace.hnpu.edu.ua/server/api/core/bitstreams/c505a19f-b90a-493e-a383-d3e4b32260c2/content. [In Ukrainian].
Kachurynets, L. (2020). Virtual choir as a necessary pedagogical experience in distance learning. In M. P. Pantiuk (Ed.), Topical issues of the humanities: Interuniversity collection of scientific works of young scientists of Drohobych Ivan Franko State Pedagogical University (Issue 34, Vol. 3, pp. 211–218). http://www.aphn-journal.in.ua/archive/34_2020/part_3/35.pdf. [In Ukrainian].
Mykhailova, N. (2022). Pedagogical activity of a choirmaster in the conditions of distance learning: adaptation, problems, prospects [Conference presentation]. Conducting and choral education: synthesis of theory and practice: materials of the VI International Scientific and Practical Conference. KhNUM named after I. P. Kotlyarevsky, Kharkiv, 132–135. https://repo.num.kharkiv.ua/handle/num/624. [In Ukrainian].
Savelieva, H. (2021). “Lux aurumque” by Eric Whitacre in the aspect of comparative analysis of performance interpretation. Problemy vzaiemodii mystetstva, pedahohiky ta teorii i praktyky osvity, 58, 143–157. https://doi.org /10.34064/khnum1-58.09. [In Ukrainian].
Statkus, A. (2022, November 11–13). Creating a virtual choir [Conference presentation]. Information problems of the theory of acoustic, radioelectronic and telecommunication systems (IPST-2022): abstracts of the 11th International Scientific and Technical Conference, Kharkiv, 32–36. https://repository.kpi.kharkov.ua/server/api/core/bitstreams/f94c1e98-9d84-4b9f-9d2a-00576d4107f8/content. [In Ukrainian].
Sukhetska, O. (2022). Virtual choir: the essence of the phenomenon and concept. Visnyk KNUKiM. Seriia “Mystetstvoznavstvo”, (46), 138–144. https://doi.org/10.31866/2410-1176.46.2022.258627. [In Ukrainian].
Sukhetska, O. (2023, March 24). Effective methods of developing a choral group in the context of virtual music making [Conference presentation]. Philosophy of cultural and artistic education: materials of the II All-Ukrainian scientific conference, Kyiv, 189-192. https://dspace.udpu.edu.ua/handle/123456789/15372. [In Ukrainian].
Fu Xinbin (2023, April 20–21). Performance tasks of virtual choir singers [Conference presentation]. Culture and information society of the XXI century: materials of the international scientific and theoretical conference of young scientists, Kharkiv, Vol. 1, 269–270. [In Ukrainian].
Shatova, I. (2021). Eric Whitacre’s virtual choir: innovative trends in the development of contemporary music. Muzychne mystetstvo i kultura, 1 (32), 17–30. https://doi.org/10.31723/2524-0447-2021-32-1-2. [In Ukrainian].
Daffern, H., Balmer, K., & Brereton, J. (2021). Singing Together, Yet Apart: The Experience of UK Choir Members and Facilitators During the Covid-19 Pandemic. Frontiers in Psychology, 12 [624474]. https://doi.org/10.3389/fpsyg.2021.624474. [In English].
Datta, A. (2020). ‘Virtual Choirs’ and the Simulation of Live Performance under Lockdown. Social Anthropology. https://doi.org/10.1111/1469-8676.12862. [In English].
Eren, H., & Öztuğ, E. (2020). The implementation of virtual choir recordings during distance learning. Cypriot Journal of Educational Science, 15 (5), 1117–1127. https://doi.org/10.18844/cjes.v15i5.5159. [In English].
Fancourt, D., & Steptoe, A. (2019). Present in Body or Just in Mind: Differences in Social Presence and Emotion Regulation in Live vs. Virtual Singing Experiences. Frontiers in Psychology, 10 [778]. https://doi.org/10.3389/fpsyg.2019.00778. [In English].
Fu Xinbin (2023). Virtual choir: between technical and aesthetical. Culture of Ukraine, 81, 77–85. https://doi.org /10.31516/2410-5325.081.10. [In English].
Galván, J., & Clauhs, M. (2020). The virtual choir as collaboration. The Choral Journal, 61 (3), 8–19. https://www.jstor.org/stable/27034958. [In English].
Grebosz-Haring, K., Schuchter-Wiegand, A. K., Nater, U., Feneberg, A., Schütz, S., & Thun-Hohenstein, L. (2022). The Psychological and Biological Impact of “In-Person” vs. “Virtual” Choir Singing in Children and Adolescents: A Pilot Study Before and After the Acute Phase of the COVID-19 Outbreak in Austria. Frontiers Psychology, 12, [773227]. https://doi.org/10.3389/fpsyg.2021.773227 [Іn English].
Lariccia, S., Lariccia, G., Gabrieli, M., Della Ventura, M., Toffoli, G., & Montanari, M. (2021, 8–9 March). Museup: how virtual choirs may help students learning to learn [Conference presentation abstract]. INTED2021 Proceedings, 6827–6834. https://doi.org/10.21125/inted.2021.1360. [In English].
Mróz, B., Odya, P., & Kostek, B. (2022). Creating a Remote Choir Performance Recording Based on an Ambisonic Approach. Applied Sciences, 12 (7), 3316. https://doi.org/10.3390/app12073316. [In English].
Paparo, S. (2021). Real Voices, Virtual Ensemble 2.0: Perceptions of Participation in Eric Whitacre’s Virtual Choirs. The International Journal of Research in Choral Singing, 9, 92–115. https://acda.org/wp-content/uploads/2021/09/IJRCSVol9Paparo.pdf. [In English].
Wardani, I., & Suyajai, P. (2023, June). Back to basic: What is missing in the virtual choir as a practice? [Conference presentation] ICAPAS 2022 Proceeding, 62–72. https://www.researchgate.net/publication/371640784_Back_to_basic_What_is_missing_in_the_virtual_choir_as_a_practice_ICAPAS_2022_Proceeding. [In English].
Wardani, I. (2022). Virtual Choir: to Sing Together, Individually. International Journal of Creative and Arts Studies, 9 (2), 105–116. https://journal.isi.ac.id/index.php/IJCAS/article/view/8226/2897. [In English].
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
У разі публікації статті в журналі «Культура України», автори зберігають авторське право, а також надають право журналу публікувати оригінальні наукові статті, що містять результати експериментальних і теоретичних досліджень і не знаходяться на розгляді для опублікування в інших віданнях. Всі матеріали поширюється на умовах ліцензії Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike (BY-NC-SA), яка дозволяє першу публікацію в цьому журналі, а також розповсюдження роботи з визнанням авторства цієї роботи, на тих самих умовах, з некомерційною метою.
Автори мають підписати заяву, яка є угодою про надання прав редакції на публікацію статті в друкованому та електронному вигляді. Заява надсилається на поштову (оригінал) або електронну адресу (сканована копія) Редакції журналу.
Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
Під час подачі рукопису статті для опублікування у збірнику «Культура України» автори погоджуються з тим, що, у разі прийняття статті до публікації, її можна буде розмістити в електронних архівах та базах даних з обов'язковим зазначенням авторства і збереженням авторських прав у повному обсязі за авторами. У тексті самої роботи мають бути в повному обсязі представлені джерела зовнішньої інформації – у вигляді списків джерел літератури (у т.ч. особисті раніше опубліковані роботи авторів). Автори рукопису статті зобов'язані належно оформляти запозичення у вигляді цитат або посилань. Будь-які форми плагіату неприпустимі.