Економічні моделі формування аудіовізуальних проєктів у креативних індустріях України в умовах підвищеної турбулентності
DOI:
https://doi.org/10.31516/2410-5325.086.07Ключові слова:
Україна, креативні індустрії, аудіовізуальне мистецтво та виробництво, аудіовізуальні проєкти, економічні моделіАнотація
Розглянуто зміни в розвитку креативних індустрій України з початку російсько-української війни. Виявлено певні особливості диджиталізованих аудіовізуальних проєктів, які становлять майбутнє креативних індустрій нашої країни в умовах руйнування агресором об’єктів інфраструктури. Підкреслено необхідність диверсифікації економічних моделей формування аудіовізуальних проєктів у креативних індустріях України в умовах підвищеної турбулентності. Надано характеристику основних економічних моделей, завдяки яким можлива реалізація проєктів в аудіовізуальній сфері України нині. Доведено, що ролі аудіовізуальних проєктів у креативних індустріях України потребують додаткового наукового осмислення.
Посилання
Anonymous. (2024, February 24). A collection of textiles based on floral motifs of Lesia Ukrainka’s poetry has appeared. Chytomo. https://chytomo.com/z-iavylasia-kolektsiia-tekstyliu-za-kvitkovymy-motyvamy-poezii-lesi-ukrainky/. [In Ukrainian].
Creativity Team Ukraine. (2021). Creative industries and their contribution to economic development. https://ciau.org.ua/novyny/kreatyvni-industrii-ta-ikhniy-vnesok-u-ekonomichnyy-rozvytok/. [In Ukrainian].
Cultural Relations Platform, Directorate-General for Education, Youth, Sport and Culture of the European Commission. (2024). Culture and creative industries in Ukraine. (A. Karnaukh & K. Kravchuk, Prepared report). https://www.cultureinexternalrelations.eu/wp-content/uploads/2024/07/DGEAC-CRP-UA-Report-July-2024-UA.pdf. [In Ukrainian].
Alforov, A. M., & Alforova, Z. I. (2023). Sectoral morphology of the sphere of audiovisual art and production as a creative industry: problem statement. Culture of Ukraine, 81, 34–40. https://doi.org/10.31516/2410-5325.081.04. [In Ukrainian].
Alforov, A. M., & Alforova, Z. I. (2022). The audiovisual sphere and creative industries: morphological transformations in the first quarter of the XXI century. Culture of Ukraine, 77, 7–18. https://doi.org/10.31516/2410-5325.077.01. [In Ukrainian].
Hetmantsev, D. (2022, December 2022). The role of creative industries in the economy of post-war Ukraine. How the state will support creative industries during the restoration of Ukraine. Ukrainska Pravda. https://www.epravda.com.ua/columns/2022/12/21/695268/. [In Ukrainian].
Kabatsii, M. (2023, October 25). The government is required to include culture in the EU funding program for the reconstruction of Ukraine. Ukrainska Pravda. Zhyttia. https://life.pravda.com.ua/culture/2023/10/25/257207/. [In Ukrainian].
Melnyk, K. (2024, February 12). Ukrainian brand byMe presented a collection in honor of Les Kurbas. Village. https://www.village.com.ua/village/service-shopping/style-news/347677-brend-byme-predstaviv-kolektsiyu-na-chest-lesya-kurbasa. [In Ukrainian].
Ministry of Culture and Information Policy of Ukraine, Creativity Ukraine. (2022). Tax revenues in the creative industries of Ukraine: Q1 2022 vs Q1 2021. https://drive.google.com/file/d/1XM6XO2zZMbiPhdUCuCUcOpUg13jEVbYh/view. [In Ukrainian].
Ministry of Culture and Information Policy of Ukraine, Kyiv School of Economics (2019). Research on the economic impact of creative industries. https://mcsc.gov.ua/announcements/mkip-prezentuye-ekonomichnedoslidzhennyakreatyvnyh-industrij/. [In Ukrainian].
Ministry of Culture of Ukraine, Directorate of Creative Industries. (2018). Analytical note on the calculation of economic indicators in the field of creative industries, prepared by the Directorate of Creative Industries of the Ministry of Culture of Ukraine. https://drive.google.com/file/d/1KL3EL_AcFGJnLxv4bqvwBpJJ6e4VlLKE/view?usp=sharing. [In Ukrainian].
Ministry for Development of Economy, Trade and Agriculture of Ukraine. (2020). Glossary of terms for the creative industries sector. https://me.gov.ua/file/0d4f4101-7de6-483e-9859-e7edc180cbfb. [In Ukrainian].
Nikolaieva, O., Onopriienko, A., Taran, S., Sholomytskyi, Yu., & Yavorskyi, P. (2021). Creative industries: impact on the development of Ukraine’s economy. https://kse.ua/wp-content/uploads/2021/04/KSE-Trade-Kreativni-industriyi-Zvit.pdf. [In Ukrainian].
Pasichnyk, K. (Ed.) (2024, May 30). About homesickness. Drama Queen made a movie for Etnodim, which garnered half a million views in a day. NV Life. https://life.nv.ua/ukr/socium/drama-queen-znyali-rolik-dlya-etnodim-pro-tugu-za-domom-50423185.html. [In Ukrainian].
Polikovska, Yu. (2023, November 15). Podoba Interactive Studio will release a game where you need to restore Ukrainian houses. Detector Media. https://ms.detector.media/internet/post/33487/2023-11-15-studiya-podoba-interactive-vypustyt-gru-de-potribno-vidnovlyuvaty-ukrainski-khaty/. [In Ukrainian].
Rivchachenko, M. (2022, June 10). Creative economy — a new economic era of the XXI century. Ekonomichna Pravda. https://shorturl.at/YZgx2. [In Ukrainian].
Semonova, A. (2024, April 04). The Ministry of Culture has launched short-term grants: how they work and how to apply. ShoTam. https://shotam.info/minkult-rozpochav-korotkotryvali-hranty-iak-vony-pratsiuiut-ta-iak-podaty-zaiavku/. [In Ukrainian].
Ukrainian Cultural Foundation (2022, November). Strategies for Adapting Culture and Creative Industries to War, First Wave. http://surl.li/htgjo. [In Ukrainian].
Ukrainian Cultural Foundation. (2023). Annual report of the UCF L. Kozhekina, T. Samchuk, A. Tsykalo (Compilers). https://ucf.in.ua/storage/docs/30042024/%20%D0%B7%D0%B2%D1%96%D1%82_%D1%84%D1%96%D0%BD%D0%B0%D0%BB%20%D1%81%D1%82%D0%B8%D1%81%D0%BD%D1%83%D1%82%D0%B8%D0%B8%CC%86_6e1bdaf7de0693d9c9bc5c1b1b0835b9e453a1da.pdf. [In Ukrainian].
Ukrainian Cultural Foundation. (2023, December). Strategies for Adapting Culture and Creative Industries to War, Third Wave. http://surl.li/rfsrwt. [In Ukrainian].
Ukrainian Cultural Foundation (2023, June). Strategies for Adapting Culture and Creative Industries to War, Second Wave. http://surl.li/pqqho. [In Ukrainian].
Ukrainian Cultural Foundation. (2024, June). Strategies for Adapting Culture and Creative Industries to War, Fourth Wave. https://ucf.in.ua/storage/docs/08022023/%20%D0%B0%D0%B4%D0%.pdf. [In Ukrainian].
Yakovenko, I. (2024, May 2). Ukrainian performing artists can take part in the grant program. Village. https://www.village.com.ua/village/culture/culture-news/350349-ukrayinski-diyachi-performativnih-mistetstv-mozhut-vzyati-uchast-u-grantoviy-programi [In Ukrainian].
Cunningham, S. (2002). From cultural to creative industries: theory, industry, and policy implications. Media international Australia, (102), 54–65. [In English].
Cunningham, S. (2004). The creative industries After Cultural Policy: A genealogy and Some Possible Proffered Futures. International Journal of Cultural Studies, 7 (1), 105–115. [In English].
Florida, R. (2002). The Rise of the Creative Class. Basic Books. [In English].
Florida, R., Mellander, Ch., & Stolarick, K. (2008). Inside the black box of regional development — human capital, the creative class and tolerance. Journal of Economic Geography, (8), 615–649. [In English].
Galloway, S., & Dunlop, S. (2007). A critique of definition of the cultural and creative industries in public policy. International Journal of Cultural Policy, 1028–6632 (print)/1477–2833 (online). Taylor and Francis Ltd. [In English].
Gengron, C. (2012). Regulation theory and sustainable development: business leaders and ecological modernisation. Routledge. [In English].
Howkins, J. (2001). The Creative Economy: How People make money from ideas. Allen Lane. [In English].
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
У разі публікації статті в журналі «Культура України», автори зберігають авторське право, а також надають право журналу публікувати оригінальні наукові статті, що містять результати експериментальних і теоретичних досліджень і не знаходяться на розгляді для опублікування в інших віданнях. Всі матеріали поширюється на умовах ліцензії Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike (BY-NC-SA), яка дозволяє першу публікацію в цьому журналі, а також розповсюдження роботи з визнанням авторства цієї роботи, на тих самих умовах, з некомерційною метою.
Автори мають підписати заяву, яка є угодою про надання прав редакції на публікацію статті в друкованому та електронному вигляді. Заява надсилається на поштову (оригінал) або електронну адресу (сканована копія) Редакції журналу.
Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
Під час подачі рукопису статті для опублікування у збірнику «Культура України» автори погоджуються з тим, що, у разі прийняття статті до публікації, її можна буде розмістити в електронних архівах та базах даних з обов'язковим зазначенням авторства і збереженням авторських прав у повному обсязі за авторами. У тексті самої роботи мають бути в повному обсязі представлені джерела зовнішньої інформації – у вигляді списків джерел літератури (у т.ч. особисті раніше опубліковані роботи авторів). Автори рукопису статті зобов'язані належно оформляти запозичення у вигляді цитат або посилань. Будь-які форми плагіату неприпустимі.