Цифрова трансформація кінематографу як чинник формування нової візуальної естетики: аналіз зарубіжного кінодискурсу початку ХХІ століття
DOI:
https://doi.org/10.31516/2410-5325.086.06Ключові слова:
кінематограф, цифрова трансформація, цифрові технології, нова візуальна естетика, пролептичний монтаж, комп’ютеризація та дематеріалізація камери, цифрова анімаціяАнотація
Досліджено зарубіжний кінодискурс початку ХХІ ст. і на основі цього аналізу розкрито цифрову трансформацію кінематографу як чинника формування нової візуальної естетики. Акцентовано на тому, що комп’ютеризація та цифровізація вплинули на появу нових жанрово-тематичних утворень у межах кінематографу, породивши нові структури репрезентації, новий контент, та ініціювали переосмислення ролі кіномистецтва в суспільстві. Доведено, що під впливом цифровізації дематеріалізація камери детермінує розвиток естетичних стилів, які, завдячуючи гібридності цифрових зображень, виходять за межі візуального реалізму. Також з’ясовано, що кіно 3.0 експериментує з новими впливами та жанровою гібридністю й ці експерименти безпосередньо спричиняють розвиток нової візуальної естетики.
Посилання
Zubavina, I. B. (2008). Metamorphosis of the status of the real in the cinema of the digital age. Aktualni problemy mystetskoi praktyky i mystetstvoznavchoi nauky, 1, 205–219. [In Ukrainian].
Pecheranskyi, I. P. (2023). The convergence of technologies and creative solutions in the creation of a visual image in the film industry: an analysis of ecosystem links. Kulturolohichna dumka, 24, 36–45. [In Ukrainian].
Argy, S. (2005, May). The Evolving Process of Taking Dv to Film. American Cinematographer, 94–97. [In English].
Bazin, A. (1971). The Ontology of the Photographic Image. In H. Gray (Compiler, Translator), What Is Cinema? (Vol. 2, рр. 9–16). University of California Press. [In English].
Belton, J. (2002). Digital Cinema: A False Revolution. Jstor, 100, 99–114. [In English].
Benjamin, W. (1969). Illuminations. Schocken Books. [In English].
Buruma, I. (2006, April 9). Mr. Vengeance. The New York Times Magazine, 34–39. [In English].
Chen, Ch. (2022). New Aesthetic Characteristics Emerging in the Digital Cinema Era. International Journal of Education and Humanities, 2 (1). https://doi.org/10.54097/ijeh.v2i1.224. [In English].
Corliss, R. (2006, March 12). Can This Man Save the Movies? (Again?). Time, 20, 66–72. [In English].
Couchot, E. (1984). Image Puissance Image. Revue d’esthétique, 7, 123–133. [In English].
Cubitt, S. (2004). The Cinema Effect. MIT Press. [In English].
Daly, K. M. (2008). Cinema 3.0: How digital and computer technologies are changing cinema [Doctor’s thesis, Columbia University]. Columbia University ProQuest Dissertations & Theses. https://www.proquest.com/openview/5b7659c886fce62954aadbe70f2fab63/1?pq-origsite=gscholar&cbl=18750. [In English].
Dargis, M. (2005, July 27). From Sex to Politics, All Captured on Video. The New York Times, July 27, sec. Arts/Cultural Desk: E1. [In English].
Deleuze, G. (1989). Cinema 2: The time-image (H. Tomlinson & R. Galeta, Trans.). University of Minnesota Press. (Original work published 1985). [In English].
Dickinson, K. (2001). Pop, Speed and the “Mtv Aesthetic” in Recent Teen Films. Scope: An Online Journal of Film Studies, 12. https://www.nottingham.ac.uk/scope/documents/2001/june-2001/dickinson.pdf. [In English].
Dussere, E. (2006). Out of the Past, into the Supermarket: Consuming Film Noir. Film Quarterly, 60 (1), 16–27. https://doi.org/10.1525/fq.2006.60.1.16. [In English].
Fear, D. (2005). In the Money: The Always Surprising Danny Boyle Cashes in His Chips to Direct Millions, an Intelligent Kid’s Flick. MovieMaker, 84–86. [In English].
Felperin, L. (2006, September 25). The Boss of It All. Review. Variety. https://variety.com/2006/film/reviews/the-boss-of-it-all-1200513071/. [In English].
Galloway, A. (2007, April 21). Keynote Address [Conference presentation]. Critical Themes in Media Studies, 7th Annual Conference. New School University, New York, NY. [In English].
Hinterwaldner, I., & Hönigsberg, D. (2021). Browser art: navigating with style. International journal for digital art history, 8, 39–54. [In English].
La Franco, R. (2006, 1 March). Trouble in Toontown: Director Richard Linklater Has a Mind-Blowing Vision for a New Keanu Reeves Movie, a Scanner Darkly. Making It a Reality — That’s Another Story. Wired, 128–132. [In English].
Manovich, L. (2001). The Language of New Media. Cambridge, Mass.: MIT Press.
Manovich, L. (2005). Softcinema: Ambient Narrative. Elmcip. https://elmcip.net/creative-work/soft-cinema-ambient-narrative. [In English].
Manovich, L. (2006). Image Future. Animation, 1 (1), 25–44. [In English].
Martin, A. (2008). Digital Literacy and the “Digital Society”. In C. Lankshear, & M. Knobel (Eds.), Digital Literacies: Concepts, Policies, and Practices (pp. 151–176). Peter Lang. [In English].
Matthews, P. (1999). The Innovators 1950–1960: Divining the Real. Sight & Sound. http://old.bfi.org.uk/sightandsound/feature/176. [In English].
Minor, K. (2004, September). Coloring inside the Lines: Digital Animation Comes of Age. The independent, 47–49. [In English].
Munt, A. (2006). Digital Kiarostami and the Open Screenplay. Scan: Journal of Media Arts Culture, 3 (2). http://scan.net.au/scan/journal/display.php?journal_id=74. [In English].
Nong Tian Y., & Diao, G. (2023, May 18). Research and analysis of the development of news film and television based on the integrated media environment [Conference presentation abstract]. SHS Web of Conferences, 167, 02014. https://doi.org/10.1051/shsconf/202316702014. [In English].
Prince, St. (2004). The Emergence of Filmic Artifacts: Cinema and Cinematograhy in the Digital Era. Film Quarterly, 57 (3), 24–33. [In English].
Rodowick, D. N. (2007). The Virtual Life of Film. Harvard University Press. [In English].
Shaw, J., & Weibel P. (2003). Future Cinema: The Cinematic Imaginary after Film. Electronic Culture. Cambridge, Mass. MIT. [In English].
Solidoro, A., & Viscusi, G. (2020). Digital transformation and business model innovation in the film industry: the case of Movieday.it. In J. Strandgaard Pedersen, B. Slavich, M. Khaire (Ed.), Technology and creativity: production, mediation and evaluation in the digital age. (pp. 239–265). Palgrave Macmillan. [In English].
Taubin, A. (2007, March 10). Panel talk. Jonas Mekas Exhibit: The beauty of friends being together. P.S.1, Queens, NY. https://www.moma.org/calendar/exhibitions/4878. [In English].
Torun, A. (2024). Filmmaking and Video Art in the Digital Era. In Gülce Dölkeleş (Ed.), Impact of Contemporary Technology on Art and Design. (pp. 237–260). IGI Global. [In English].
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
У разі публікації статті в журналі «Культура України», автори зберігають авторське право, а також надають право журналу публікувати оригінальні наукові статті, що містять результати експериментальних і теоретичних досліджень і не знаходяться на розгляді для опублікування в інших віданнях. Всі матеріали поширюється на умовах ліцензії Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike (BY-NC-SA), яка дозволяє першу публікацію в цьому журналі, а також розповсюдження роботи з визнанням авторства цієї роботи, на тих самих умовах, з некомерційною метою.
Автори мають підписати заяву, яка є угодою про надання прав редакції на публікацію статті в друкованому та електронному вигляді. Заява надсилається на поштову (оригінал) або електронну адресу (сканована копія) Редакції журналу.
Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
Під час подачі рукопису статті для опублікування у збірнику «Культура України» автори погоджуються з тим, що, у разі прийняття статті до публікації, її можна буде розмістити в електронних архівах та базах даних з обов'язковим зазначенням авторства і збереженням авторських прав у повному обсязі за авторами. У тексті самої роботи мають бути в повному обсязі представлені джерела зовнішньої інформації – у вигляді списків джерел літератури (у т.ч. особисті раніше опубліковані роботи авторів). Автори рукопису статті зобов'язані належно оформляти запозичення у вигляді цитат або посилань. Будь-які форми плагіату неприпустимі.