Трансформації вуличної фотографії в еру цифрових технологій

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.31516/2410-5325.086.02

Ключові слова:

вулична фотографія, цифрові технології, гуманізм, сюрреалізм, документальне кіно, цифрова фотографія, candid photography

Анотація

Мета статті — дослідити розвиток жанру вуличної фотографії в контексті цифровізації. Методологія: логіко-аналітичний, предметно-аналітичний, системно-аналітичний та історико-культурний методи. Досліджено вплив цифрових технологій на еволюцію жанру, зокрема роль мобільних пристроїв і соціальних мереж у розмиванні меж між професійною та аматорською фотографією. Наукова новизна: аналіз жанру вуличної фотографії з погляду цифрових інновацій, вплив гуманізму, сюрреалізму та документального кіно. Висновки: цифрові технології змінюють жанр, зберігаючи його адаптивність до сучасних соціокультурних умов.

Біографія автора

О. В. Місяк, Київський університет культури, м. Київ

аспірант

Посилання

Diatlov, Yu. V., & Pustovyi, O. M. (2021). On approaches to learning digital photography and videography for the needs of different education systems. Naukovi zapysky. Seriia: Pedahohichni nauky, 198, 100–104. https://doi.org/10.36550/2415-7988-2021-1-198-100-104. [In Ukrainian].

Kanaryk, Yu. S., & Pankova, Ya. V. (2021). Civil legal protection of photographic works as objects of copyright. Yurydychnyi naukovyi elektronnyi zhurnal, 10, 116–118. https://doi.org/10.32782/2524-0374/2021-10/27. [In Ukrainian].

Kyrychenko, M. S. (2019). Post-photography as post-philosophy: “photographic evangels”. Visnyk NAU. Seriia: Filosofiia. Kulturolohiia, 2, 133–137. https://jrnl.nau.edu.ua/index.php/VisnikPK/article/view/14450/20639. [In Ukrainian].

Kozhevnikov, O. A. (2018, November, 21). Investigation of digital photo images to identify signs of editing [Abstracts of the conference]. Topical issues of pre-trial investigation and trends in the development of forensic methodology: Abstracts of the All-Ukrainian Scientific and Practical Conference, 91–93. https://dspace.univd.edu.ua/server/api/core/bitstreams/07d5c13d-2d16-4c98-9da3-b15ae8d4d9b0/content. [In Ukrainian].

Povtoreva, S., & Chursinova, O. (2016). The Phenomenon of Photography in the Context of Poststructuralist Methodology. Humanitarni vizii, 2 (2), 111–116. https://science.lpnu.ua/sites/default/files/journal-paper/2017/aug/5887/povtorievaviziyi220161.pdf. [In Ukrainian].

Bair, N. (2020). The Decisive Network: Magnum Photos and the Postwar Image Market. University of California Press. [In English].

Bate, D. (2016). Photography: The Key Concepts. Berg. [In English].

Beaumont-Maillet, L. (2006). Cette photographie qu’on appelle humaniste. In D. Versavel, L. Beaumont-Maillet, & F. Denoyelle (Eds.), La Photographie Humaniste, 1945–1968: Autour d’Izis, Brassaï, Doisneau, Ronis (pp. 11–25). Bibliothèque Nationale de France. [In English].

Belov-Belikov, A. (2017). Contemporary Street Photography: Its Place between Art and Documentary in the Era of Digital Ubiquity [Master’s Thesis, Inland Norway University of Applied Sciences]. https://core.ac.uk/download/pdf/225917248.pdf. [In English].

Blumenkrantz, D. (2024). The surreal theatrical: street photography on broadway, Los Angeles. David Blumenkrantz & the one of us project. http://david-blumenkrantz.squarespace.com/mfa-thesis-street-photography/. [In English].

Franklin, S. (2016). The Documentary Impulse. Phaidon Press. [In English].

Hadley, J. (2022). Street photography ethics. Ethical Theory and Moral Practice, 25, 1–12. https://doi.org/10.1007/s10677-022-10316-6. [In English].

Hirsch, R. (2000). Seizing the Light: A History of Photography. McGraw-Hill. [In English].

Howarth, S., & McLaren, S. (2012). Street Photography. Thames & Hudson. [In English].

Marien, M. W. (2012). 100 Ideas that Changed Photography. Laurence King. [In English].

Sontag, S. (1973). On Photography. Doubleday. [In English].

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-12-24

Номер

Розділ

Культурологія