Трансформації вуличної фотографії в еру цифрових технологій
DOI:
https://doi.org/10.31516/2410-5325.086.02Ключові слова:
вулична фотографія, цифрові технології, гуманізм, сюрреалізм, документальне кіно, цифрова фотографія, candid photographyАнотація
Мета статті — дослідити розвиток жанру вуличної фотографії в контексті цифровізації. Методологія: логіко-аналітичний, предметно-аналітичний, системно-аналітичний та історико-культурний методи. Досліджено вплив цифрових технологій на еволюцію жанру, зокрема роль мобільних пристроїв і соціальних мереж у розмиванні меж між професійною та аматорською фотографією. Наукова новизна: аналіз жанру вуличної фотографії з погляду цифрових інновацій, вплив гуманізму, сюрреалізму та документального кіно. Висновки: цифрові технології змінюють жанр, зберігаючи його адаптивність до сучасних соціокультурних умов.
Посилання
Diatlov, Yu. V., & Pustovyi, O. M. (2021). On approaches to learning digital photography and videography for the needs of different education systems. Naukovi zapysky. Seriia: Pedahohichni nauky, 198, 100–104. https://doi.org/10.36550/2415-7988-2021-1-198-100-104. [In Ukrainian].
Kanaryk, Yu. S., & Pankova, Ya. V. (2021). Civil legal protection of photographic works as objects of copyright. Yurydychnyi naukovyi elektronnyi zhurnal, 10, 116–118. https://doi.org/10.32782/2524-0374/2021-10/27. [In Ukrainian].
Kyrychenko, M. S. (2019). Post-photography as post-philosophy: “photographic evangels”. Visnyk NAU. Seriia: Filosofiia. Kulturolohiia, 2, 133–137. https://jrnl.nau.edu.ua/index.php/VisnikPK/article/view/14450/20639. [In Ukrainian].
Kozhevnikov, O. A. (2018, November, 21). Investigation of digital photo images to identify signs of editing [Abstracts of the conference]. Topical issues of pre-trial investigation and trends in the development of forensic methodology: Abstracts of the All-Ukrainian Scientific and Practical Conference, 91–93. https://dspace.univd.edu.ua/server/api/core/bitstreams/07d5c13d-2d16-4c98-9da3-b15ae8d4d9b0/content. [In Ukrainian].
Povtoreva, S., & Chursinova, O. (2016). The Phenomenon of Photography in the Context of Poststructuralist Methodology. Humanitarni vizii, 2 (2), 111–116. https://science.lpnu.ua/sites/default/files/journal-paper/2017/aug/5887/povtorievaviziyi220161.pdf. [In Ukrainian].
Bair, N. (2020). The Decisive Network: Magnum Photos and the Postwar Image Market. University of California Press. [In English].
Bate, D. (2016). Photography: The Key Concepts. Berg. [In English].
Beaumont-Maillet, L. (2006). Cette photographie qu’on appelle humaniste. In D. Versavel, L. Beaumont-Maillet, & F. Denoyelle (Eds.), La Photographie Humaniste, 1945–1968: Autour d’Izis, Brassaï, Doisneau, Ronis (pp. 11–25). Bibliothèque Nationale de France. [In English].
Belov-Belikov, A. (2017). Contemporary Street Photography: Its Place between Art and Documentary in the Era of Digital Ubiquity [Master’s Thesis, Inland Norway University of Applied Sciences]. https://core.ac.uk/download/pdf/225917248.pdf. [In English].
Blumenkrantz, D. (2024). The surreal theatrical: street photography on broadway, Los Angeles. David Blumenkrantz & the one of us project. http://david-blumenkrantz.squarespace.com/mfa-thesis-street-photography/. [In English].
Franklin, S. (2016). The Documentary Impulse. Phaidon Press. [In English].
Hadley, J. (2022). Street photography ethics. Ethical Theory and Moral Practice, 25, 1–12. https://doi.org/10.1007/s10677-022-10316-6. [In English].
Hirsch, R. (2000). Seizing the Light: A History of Photography. McGraw-Hill. [In English].
Howarth, S., & McLaren, S. (2012). Street Photography. Thames & Hudson. [In English].
Marien, M. W. (2012). 100 Ideas that Changed Photography. Laurence King. [In English].
Sontag, S. (1973). On Photography. Doubleday. [In English].
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
У разі публікації статті в журналі «Культура України», автори зберігають авторське право, а також надають право журналу публікувати оригінальні наукові статті, що містять результати експериментальних і теоретичних досліджень і не знаходяться на розгляді для опублікування в інших віданнях. Всі матеріали поширюється на умовах ліцензії Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike (BY-NC-SA), яка дозволяє першу публікацію в цьому журналі, а також розповсюдження роботи з визнанням авторства цієї роботи, на тих самих умовах, з некомерційною метою.
Автори мають підписати заяву, яка є угодою про надання прав редакції на публікацію статті в друкованому та електронному вигляді. Заява надсилається на поштову (оригінал) або електронну адресу (сканована копія) Редакції журналу.
Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
Під час подачі рукопису статті для опублікування у збірнику «Культура України» автори погоджуються з тим, що, у разі прийняття статті до публікації, її можна буде розмістити в електронних архівах та базах даних з обов'язковим зазначенням авторства і збереженням авторських прав у повному обсязі за авторами. У тексті самої роботи мають бути в повному обсязі представлені джерела зовнішньої інформації – у вигляді списків джерел літератури (у т.ч. особисті раніше опубліковані роботи авторів). Автори рукопису статті зобов'язані належно оформляти запозичення у вигляді цитат або посилань. Будь-які форми плагіату неприпустимі.