Блюзові традиції гітарного виконавства в науковій думці сучасності
DOI:
https://doi.org/10.31516/2410-5325.085.06Ключові слова:
музичне мистецтво, блюз, гітарне виконавство, блюзові традиції, історіографіяАнотація
Починаючи з другої половини ХХ ст., блюзові традиції гітарного виконавства набули стрімкого розвитку, зумовленого, зокрема, технічною революцією. У статті здійснено спробу сформувати системне уявлення про сучасну історіографію досліджень блюзового напряму гітарного виконавства. За допомогою джерелознавчого та текстологічного методів здійснено аналіз існуючих публікацій. Наявні джерела класифіковані за їхнім спрямуванням та предметом вивчення. Компаративний метод залучений для порівняння поглядів різних науковців на однакові питання. Визначено: немало аспектів сучасного виконавства перебуває в початковій стадії розробленості; значна кількість праць присвячена ранньому етапу розвитку блюзу; матеріалом наукових розвідок здебільшого є не музичний матеріал, а інтерв’ю, історичні есе та ін. Систематизовано та охарактеризовано провідні наукові праці кінця ХХ — початку ХІХ ст. щодо блюзового гітарного виконавства, окреслено «білі плями» в його вивченні, визначено основні напрями наукових розвідок.
Посилання
Bernat, F. (2019). All-European standard of guitar performance and the specifics of its national implementations [Thesis of the Candidate of Art Criticism, I. P. Kotliarevskyi Kharkiv National University of Arts]. I. P. Kotliarevskyi Kharkiv National University of Arts. [In Ukrainian].
Blazhevych, V. (2017). Formation of performance techniques and skills of guitarists in the process of learning to play the electric guitar: the historiographical aspect of the problem. Zbirnyk naukovykh prats Umanskoho derzhavnoho pedahohichnoho universytetu, (2), 49–56. https://journals.indexcopernicus.com/api/file/viewByFileId/313732. [In Ukrainian].
Voichenko, O. (2012). The guitar in the evolution of jazz instrumentation. Visnyk Natsionalnoi akademii kerivnykh kadriv kultury i mystetstv, 3, 191–195. https://www.ceeol.com/search/article-detail?id=670059. [In Ukrainian].
Hordiienko, P. (2008). Peculiarities of jazz guitar performance. Problemy vzaiemodii mystetstva, pedahohiky ta teorii i praktyky osvity, 23, 186–202. [In Ukrainian].
Zhembrovskyi, M., & Chernyshova, A. M. (2023, October 6). Stylistic features of British blues rock in the modern sound of the electric guitar (based on the compositions of Eric Clapton). I Mizhnarodna naukova konferentsiia “Intelektualnyy̆ resurs sohodennia: naukovi zadachi, rozvytok ta zapytannia”, 113–115. [In Ukrainian].
Zhurba, Ya. (2018). The role of blues in jazz music. Visnyk Kyivskoho natsionalnoho universytetu kultury i mystetstv. Seriia “Mystetstvoznavstvo”, (39), 145–153. http://arts-series-knukim.pp.ua/article/view/153679/153217. [In Ukrainian].
Koliada, I., & Kononchuk, Yu. (2016). The history of the formation of blues and jazz as musical genres. Molodyi vchenyi, 12.1, 259–263. https://journals.vnu.volyn.ua/index.php/art/article/download/1216/1129/2306. [In Ukrainian].
Bakriges, C. G., Creighton, S., Green, J., Grist, L., Groom, B., Lotz, R. E., Oliver, P., Parsonage, C., Schmeisser, I., Schwartz, R. F., Springer, R., Till, R., van Rijn, G., & Webster, D. (2007). Cross the Water Blues: African American Music in Europe (N. A. Wynn, Ed.). University Press of Mississippi. http://www.jstor.org/stable/j.ctt2tvbm7 [In English].
Bromell, N. (2000). “The Blues and the Veil”: The Cultural Work of Musical Form in Blues and ’60s Rock. American Music, 18(2), 193–221. https://doi.org/10.2307/305248. [In English].
Cohen, A. M. (1996). The Hands of Blues Guitarists. American Music, 14(4), 455–479. https://doi.org/10.2307/3052303. [In English].
Cushing, S. (2018). Pioneers of the Blues Revival. University of Illinois Press. https://doi.org/10.5406/j.ctvw04fkw. [In English].
Dann, D. (2021). Guitar King: Michael Bloomfield’s Life in the Blues. University of Texas Press. https://doi.org/10.7560/318775. [In English].
Evans, D. (1982). Big Road Blues: Tradition and creativity in the folk blues. University of California Press. [In English].
Fahey, J. (2020). Charley Patton: Expanded Edition. Courier Dover Publications. [In English].
Gussow, A. (2020). Whose Blues?: Facing Up to Race and the Future of the Music. University of North Carolina Press. http://www.jstor.org/stable/10.5149/9781469660387_gussow. [In English].
Keil, Ch. (1966). Urban Blues. University of Chicago Press. [In English].
Kellett, A. (2017). The British Blues Network: Adoption, Emulation, and Creativity. University of Michigan Press. http://www.jstor.org/stable/10.3998/mpub.2969715. [In English].
Obrecht, J. (2015). Early Blues: The First Stars of Blues Guitar. University of Minnesota Press. http://www.jstor.org/stable/10.5749/j.ctt17xx5pz. [In English].
Oliver, P. (1983). Blues Research: Problems and Possibilities. The Journal of Musicology, 2(4), 377–390. https://doi.org/10.2307/763686. [In English].
Russell, T. (2015). Blues Unlimited: Essential Interviews from the Original Blues Magazine. B. Greensmith, M. Rowe, & M. Camarigg (Eds.). University of Illinois Press. http://www.jstor.org/stable/10.5406/j.ctt175x2qx. [In English].
Sacré, R. (Ed.). (2018). Charley Patton: Voice of the Mississippi Delta. University Press of Mississippi. https://doi.org/10.2307/j.ctv5jxn73. [In English].
Titon, J. T. (1977). Early Downhome Blues: A Musical and Cultural Analysis. University of Illinois Press. [In English].
Wipplinger, J. O. (2017). The Jazz Republic: Music, Race, and American Culture in Weimar Germany. University of Michigan Press. https://doi.org/10.2307/j.ctt1qv5n7m. [In English].
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
У разі публікації статті в журналі «Культура України», автори зберігають авторське право, а також надають право журналу публікувати оригінальні наукові статті, що містять результати експериментальних і теоретичних досліджень і не знаходяться на розгляді для опублікування в інших віданнях. Всі матеріали поширюється на умовах ліцензії Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike (BY-NC-SA), яка дозволяє першу публікацію в цьому журналі, а також розповсюдження роботи з визнанням авторства цієї роботи, на тих самих умовах, з некомерційною метою.
Автори мають підписати заяву, яка є угодою про надання прав редакції на публікацію статті в друкованому та електронному вигляді. Заява надсилається на поштову (оригінал) або електронну адресу (сканована копія) Редакції журналу.
Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
Під час подачі рукопису статті для опублікування у збірнику «Культура України» автори погоджуються з тим, що, у разі прийняття статті до публікації, її можна буде розмістити в електронних архівах та базах даних з обов'язковим зазначенням авторства і збереженням авторських прав у повному обсязі за авторами. У тексті самої роботи мають бути в повному обсязі представлені джерела зовнішньої інформації – у вигляді списків джерел літератури (у т.ч. особисті раніше опубліковані роботи авторів). Автори рукопису статті зобов'язані належно оформляти запозичення у вигляді цитат або посилань. Будь-які форми плагіату неприпустимі.