Progressing Ballet Technique (РВТ) як метод формування сучасного танцівника
DOI:
https://doi.org/10.31516/2410-5325.084.08Ключові слова:
мистецтво постмодерну, танець, балетна техніка, хореографічна освітаАнотація
У статті розглянуто розроблену й апробовану балетними установами методику підготовки танцівників, яка поєднує класичний екзерсис і результати новітніх наукових досліджень руху людського тіла — Progressing ballet technique (РВТ). Доведено, що ця методика не лише сприяє оптимізації фізичних кондицій і технічної вправності танцівників, а й формує сучасне постмодерне світосприйняття в результаті розширення інтероцептивного і пропріоцептивного діапазону відчуттів. Послідовне й осмислене впровадження цього методу в українські навчальні заклади допоможе підготувати нове покоління танцівників відповідно до сучасних стандартів хореографії. PBT підвищить конкурентоспроможність українських артистів на міжнародній арені та сприятиме розвитку хореографічної культури в Україні.
Наукова новизна статті полягає у висвітленні методу РВТ у мистецтвознавчому контексті як одного зі способів формування постмодерного танцювального світосприйняття.
Посилання
Bortnyk, K. V. (2020). Feldenkreis method as an innovative means of teaching dance art to students of theater universities. In M. Pantiuk, A. Dushnyi, I. Zymomria (Eds.-Comps.), Topical Issues of the Humanities: Interuniversity Collection of Scientific Papers of Young Scientists of Ivan Franko Drohobych State Pedagogical University (Vol. 29, Vol. 1, pp. 216–221). Helvetica Publishing House. [In Ukrainian].
Herts, I. I., Bihus, O. O., Manshylin et al. (2016). Contemporary dance. Fundamentals of theory and practice. Lyra-K. [In Ukrainian].
Hundorova, T. (2008). Social Realism: between modernity and avant-garde. Slovo i chas, 4, 14–21. [In Ukrainian].
Kushchenko, Ye. O. (2021). The effectiveness of the Progressing Ballet Technique method for the development of classical dance skills. In O. V. Honchar (In charge of the issue), V. M. Sheiko et al. (Eds.), Culture and information society of the XXI century, Materials of the All-Ukrainian Scientific and Theoretical Conference of Young Scientists, KSAC, 168–170. [In Ukrainian].
Mova, L. V. (2022). Features of professional training of choreographers (Contemporary dance). Naukovi zapysky, 154, 107–116. [In Ukrainian].
Paladiichuk, A. A., & Tsyhanovska, N. V. (2022). Improving performance skills in folk-stage dance by means of myofascial release. Culture of Ukraine, 76, 156–161. [In Ukrainian].
Paladiichuk, A. A., & Tsyhanovska, N. V. (2023). Choreographic education: modern technologies of professional training (on the example of the development of choreographic stability). Culture of Ukraine, 79, 103–112. [In Ukrainian].
Pohorila, M. (2017). Postmodernism in ballet theater. Naukovyi visnyk Kyivskoho natsionalnoho universytetu teatru, kino i telebachennia imeni I. K. Karpenka-Karoho, 20, 66–70. [In Ukrainian].
Rohotchenko, O. (2014). A new reading of the socialist realist doctrine as a mandatory style of artistic life in the pre- and post-war era of the USSR and the Ukrainian SSR. Mystetstvoznavstvo Ukrainy, 14, 169–174. [In Ukrainian].
Tupalska, O. (2023, December 26). The Nutcracker tradition went into oblivion with the USSR: the second premiere of the ballet “Soichyne Krylo” after 1956 received an award (PHOTOS). Velykyi Kyiv. https://bigkyiv.com.ua/tradycziya-luskunchyka-vidijshla-z-srsr-druga-pislya-1956-roku-premyera-baletu-sojchyne-gnizno-otrymala-vidznaku/amp/. [In Ukrainian].
Faculty of Choreographic Arts of Kyiv National University of Culture and Arts (n.a.). (2022, February 16). Maryna Berezovska. Faculty of Choreographic Art of Kyiv National University of Culture and Arts. https://dance.knukim.edu.ua/marina-berezovska/. [In Ukrainian].
Khendryk, O. (2020). Barthenieff’s Foundations: An Analytical Approach to Contemporary Dance Pedagogy. In M. Pantiuk, A. Dushnyi, I. Zymomria (Eds.-Comps.). Topical Issues of the Humanities: Interuniversity Collection of Scientific Papers of Young Scientists of Ivan Franko Drohobych State Pedagogical University (Vol. 28, No. 4, pp. 223–228). Publishing house “Helvetica”. doi.org/10/24919/2308-4863/4/28/208842. [In Ukrainian].
Tsvietkova, L. Yu. (2005). Methods of teaching classical dance. [In Ukrainian].
Tsvietkova, L. Yu. (2019). Practices of teaching classical dance: problems and means of their solution. In Artistic Practices and Art Education in the Cross-Cultural Space of Modernity, Proceedings of the V All-Ukrainian Scientific and Practical Conference (Poltava, October 7–8, 2019), V. H. Korolenko National Pedagogical University, 23–26. [In Ukrainian].
Chepalov, O. I. (2007). Specificity of the analysis of postmodern dance. Visnyk derzhavnoi akademii kerivnykh kadriv kultury i mystetstva, (1), 42–47. [In Ukrainian].
Shylova, L. M., & Dehtiar, L. P. (2022). Classical dance and methods of its teaching. KHSAC. [In Ukrainian].
Shkuryeyev, K. I. (2020). Transformations of the socio-cultural content of Ukrainian ballets for children (1990s — 2010s). Culture of Ukraine, 70, 90–99. https://doi.org/10.31516/2410-5325.070.08. [In Ukrainian].
Shkuryeyev, K. I. (2023). Problems of institutionalization of higher professional education in sports ballroom dancing. Culture of Ukraine, 81, 63–69. https://doi.org/10.31516/2410-5325.081.08. [In Ukrainian].
Alsteen, J. M. (2019). The Influence of Professional Development on Dance Teachers’ Pedagogy and Practice: A Case Study on Progressing Ballet Technique [Doctoral dissertation, Edgewood College]. [In English].
Alves, D., Clemente, F., Gonçalves, C., Lagoa, M., & Silva, A. F. (2023). Analysis of motor competence and physical fitness in dancers: a pilot study. Human Movement, 24 (2), 118–126. [In English].
Grau, A. (1993). John Blacking and the Development of Dance Antropology in the United Kingdom. Dance Research Journal, 25/2. [In English].
Kovich, Z. (2007). Promoting Dexterity in Technical Dance Training using the Feldenkrais Method. Feldenkrais Research Journal, 3. http://iffresearchjournal.org/system/files/4-Kovich__IFF_Vol3_2007.pdf. [In English].
Sato, N., Nunome, H., & Ikegami, Y. (2015). Kinematic analysis of basic rhythmic movements of hip-hop dance: motion characteristics common to expert dancers. Journal of Applied Biomechanics, 31 (1), 1–7. [In English].
Schärli, A. (2017). Functional movement analysis in dance. Springer. [In English].
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
У разі публікації статті в журналі «Культура України», автори зберігають авторське право, а також надають право журналу публікувати оригінальні наукові статті, що містять результати експериментальних і теоретичних досліджень і не знаходяться на розгляді для опублікування в інших віданнях. Всі матеріали поширюється на умовах ліцензії Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike (BY-NC-SA), яка дозволяє першу публікацію в цьому журналі, а також розповсюдження роботи з визнанням авторства цієї роботи, на тих самих умовах, з некомерційною метою.
Автори мають підписати заяву, яка є угодою про надання прав редакції на публікацію статті в друкованому та електронному вигляді. Заява надсилається на поштову (оригінал) або електронну адресу (сканована копія) Редакції журналу.
Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
Під час подачі рукопису статті для опублікування у збірнику «Культура України» автори погоджуються з тим, що, у разі прийняття статті до публікації, її можна буде розмістити в електронних архівах та базах даних з обов'язковим зазначенням авторства і збереженням авторських прав у повному обсязі за авторами. У тексті самої роботи мають бути в повному обсязі представлені джерела зовнішньої інформації – у вигляді списків джерел літератури (у т.ч. особисті раніше опубліковані роботи авторів). Автори рукопису статті зобов'язані належно оформляти запозичення у вигляді цитат або посилань. Будь-які форми плагіату неприпустимі.