Бальний танець у творчій концепції І. Нечуя-Левицького
DOI:
https://doi.org/10.31516/2410-5325.084.07Ключові слова:
І. Нечуй-Левицький, українська хореографічна культура, бальний танець в УкраїніАнотація
У статті досліджено внесок видатного українського прозаїка І. Нечуя-Левицького у вивчення вітчизняного хореографічного мистецтва, зокрема побутового бального танцю ХІХ століття в контексті утвердження національної ідентичності. Постаючи формою проведення дозвілля привілейованих прошарків українських міст, бальний танець у текстах І. Нечуя-Левицького підсвічує екзистенційні кризи в долях героїв. Доведено, що творчий метод українського прозаїка, його спостережливість виплекали концепцію танцю, яка за рівнем узагальнення не поступається результатам пізніших антропологічних досліджень. Запропоновано враховувати соціальний запит на несценічну танцювальну активність молоді і дорослих, ґрунтуючись на традиціях української хореографічної культури.
Посилання
Aheieva, V. (2018). Behind the scenes of the empire. Essays on Ukrainian-Russian cultural relations. Vikhola. [In Ukrainian].
Braslavskyi, S. (1944). Ivan Nechui-Levytskyi. Ukrainske derzhavne vydavnytstvo. [In Ukrainian].
Yefremov, S. (1924). Ivan Levytskyi Nechui. Slovo. [In Ukrainian].
Malynovska, N. M., Semenova, N. M., & Shkuryeyev, K. I. (2024). Development of ballroom choreographic culture in Ukraine in the 2010s–2020s. Culture of Ukraine, 83, 75–82. https://doi.org/10.31516/2410-5325.083.08*. [In Ukrainian].
Nechui-Levytskyi, I. S. (2012). Clouds [Khmary]. In Ye. V. Miezientseva (Ed.), Kaidasheva simia: povisti, [opovidannia, roman] (pp. 301–592). Folio. [In Ukrainian].
Shkuryeyev, K. (2022). Development of methods and concepts of sports ballroom dances in the conditions of distance learning in Ukraine during the 2010s — early 2020s. Culture of Ukraine, 76, 150–155. https://doi/org/10.31516/2410-5325.076.17*. [In Ukrainian].
Shkuryeyev, K. (2023). Problems of institutionalization of higher professional education of sports ballroom dancing. Culture of Ukraine, 81, 63–69. https://doi.org/10.31516/2410-5325.081.08*. [In Ukrainian].
Bourdieu, P. (1984). Distinction: A Social Critique of Taste. Cambridge University Press. [In English].
Hanna, J. (2008). Dancing: A Nonverbal Language for Imagining and Learning. Educa-?ional Researcher, 37, 8, 905–909. DOI: 10.3102/0013189X08326032. [In English].
Nurse, G. (2007). Competitive ballroom dancing as a social phenomenon an anthropological approach [Doctoral thesis, University of Roehampton]. https://pure.roehampton.ac.uk/portal/en/studentTheses/competitive-ballroom-dancing-as-a-social-phenomenon. [In English].
Polhemus, T. (1993) Dance, Gender and Culture. In H. Thomas (Ed.), Dance, Gender, and Culture (pp. 3–15). Macmillan Publishers. [In English].
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
У разі публікації статті в журналі «Культура України», автори зберігають авторське право, а також надають право журналу публікувати оригінальні наукові статті, що містять результати експериментальних і теоретичних досліджень і не знаходяться на розгляді для опублікування в інших віданнях. Всі матеріали поширюється на умовах ліцензії Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike (BY-NC-SA), яка дозволяє першу публікацію в цьому журналі, а також розповсюдження роботи з визнанням авторства цієї роботи, на тих самих умовах, з некомерційною метою.
Автори мають підписати заяву, яка є угодою про надання прав редакції на публікацію статті в друкованому та електронному вигляді. Заява надсилається на поштову (оригінал) або електронну адресу (сканована копія) Редакції журналу.
Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
Під час подачі рукопису статті для опублікування у збірнику «Культура України» автори погоджуються з тим, що, у разі прийняття статті до публікації, її можна буде розмістити в електронних архівах та базах даних з обов'язковим зазначенням авторства і збереженням авторських прав у повному обсязі за авторами. У тексті самої роботи мають бути в повному обсязі представлені джерела зовнішньої інформації – у вигляді списків джерел літератури (у т.ч. особисті раніше опубліковані роботи авторів). Автори рукопису статті зобов'язані належно оформляти запозичення у вигляді цитат або посилань. Будь-які форми плагіату неприпустимі.