Бальний танець у творчій концепції І. Нечуя-Левицького

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.31516/2410-5325.084.07

Ключові слова:

І. Нечуй-Левицький, українська хореографічна культура, бальний танець в Україні

Анотація

У статті досліджено внесок видатного українського прозаїка І. Нечуя-Левицького у вивчення вітчизняного хореографічного мистецтва, зокрема побутового бального танцю ХІХ століття в контексті утвердження національної ідентичності. Постаючи формою проведення дозвілля привілейованих прошарків українських міст, бальний танець у текстах І. Нечуя-Левицького підсвічує екзистенційні кризи в долях героїв. Доведено, що творчий метод українського прозаїка, його спостережливість виплекали концепцію танцю, яка за рівнем узагальнення не поступається результатам пізніших антропологічних досліджень. Запропоновано враховувати соціальний запит на несценічну танцювальну активність молоді і дорослих, ґрунтуючись на традиціях української хореографічної культури.

Біографія автора

Н. М. Малиновська, Харківська державна академія культури

кандидат історичних наук, старший лаборант кафедри сучасної та бальної хореографії

Посилання

Aheieva, V. (2018). Behind the scenes of the empire. Essays on Ukrainian-Russian cultural relations. Vikhola. [In Ukrainian].

Braslavskyi, S. (1944). Ivan Nechui-Levytskyi. Ukrainske derzhavne vydavnytstvo. [In Ukrainian].

Yefremov, S. (1924). Ivan Levytskyi Nechui. Slovo. [In Ukrainian].

Malynovska, N. M., Semenova, N. M., & Shkuryeyev, K. I. (2024). Development of ballroom choreographic culture in Ukraine in the 2010s–2020s. Culture of Ukraine, 83, 75–82. https://doi.org/10.31516/2410-5325.083.08*. [In Ukrainian].

Nechui-Levytskyi, I. S. (2012). Clouds [Khmary]. In Ye. V. Miezientseva (Ed.), Kaidasheva simia: povisti, [opovidannia, roman] (pp. 301–592). Folio. [In Ukrainian].

Shkuryeyev, K. (2022). Development of methods and concepts of sports ballroom dances in the conditions of distance learning in Ukraine during the 2010s — early 2020s. Culture of Ukraine, 76, 150–155. https://doi/org/10.31516/2410-5325.076.17*. [In Ukrainian].

Shkuryeyev, K. (2023). Problems of institutionalization of higher professional education of sports ballroom dancing. Culture of Ukraine, 81, 63–69. https://doi.org/10.31516/2410-5325.081.08*. [In Ukrainian].

Bourdieu, P. (1984). Distinction: A Social Critique of Taste. Cambridge University Press. [In English].

Hanna, J. (2008). Dancing: A Nonverbal Language for Imagining and Learning. Educa-?ional Researcher, 37, 8, 905–909. DOI: 10.3102/0013189X08326032. [In English].

Nurse, G. (2007). Competitive ballroom dancing as a social phenomenon an anthropological approach [Doctoral thesis, University of Roehampton]. https://pure.roehampton.ac.uk/portal/en/studentTheses/competitive-ballroom-dancing-as-a-social-phenomenon. [In English].

Polhemus, T. (1993) Dance, Gender and Culture. In H. Thomas (Ed.), Dance, Gender, and Culture (pp. 3–15). Macmillan Publishers. [In English].

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-06-20

Номер

Розділ

Мистецтвознавство