Процес трансформації, стилі та засоби вокального естрадного виконавства в Україні наприкінці ХХ ст. — на початку ХХІ ст.

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.31516/2410-5325.084.06

Ключові слова:

музичне мистецтво, естрадний вокал, технологічний прогрес, вокальне виконавство, вокальна педагогіка, синтез, Євробачення, українська естрада

Анотація

У науковій статті аналізується складний і динамічний процес трансформації вокального естрадного виконавства в Україні періоду кінець ХХ ст. — початок ХХІ ст. Детально вивчаються умови, що вплинули на цей процес, та розкриваються результати цієї видозміни станом на 2024 рік. У підсумку наводиться обширний аналіз різноманітних виконавських прийомів та вокальних технік, характерних для сучасної естрадної музики, порівняно з минулим століттям. Серед представлених прикладів докладно розглядаються виконавські особливості таких напрямів, як: поп, етнопоп, соул, R’n’B, електропоп, поп-рок, реп, whisperpop та ін. Для аналізу використовуються конкретні приклади, зокрема з вокального конкурсу «Євробачення». Представлені пісні на кожному конкурсі дозволяють зрозуміти тенденції суспільного попиту на музичні напрями в кожний конкретний рік як на загальноєвропейському рівні, так і на рівні будь-якої країни-учасниці. Крім того, у статті досліджується той факт, що розмаїття вокальних стилів не обмежується лише застосуванням нових технологій, а й активно використовує здобутки вокального мистецтва минулого. Висновано, що сучасне вокальне естрадне виконавство зумовлює неабиякі можливості для вокальної педагогіки, адже сучасному викладачеві доводиться працювати в розмаїтті стилів та навіть передбачати майбутні тенденції на основі досвіду минулого.

Біографія автора

Л. О. Красовська, Харківська державна академія культури

доцент кафедри музично-драматичного театру

Посилання

Voichenko, O. (2022). Features of Jamala’s vocal style. Aktualni problemy humanitarnykh nauk, 47, 78–82. [In Ukrainian].

Lastovetska-Solanska, Z. M. (2007). Musical values and needs in the modern cultural continuum of Ukraine [Candidate’s thesis, M. Lysenko Lviv National Music Academy]. [In Ukrainian].

Muravitska, S. S. (2022). Synthesis of academic and pop vocals in the methodological and pedagogical context. Visnyk Natsionalnoi akademii kerivnykh kadriv kultury i mystetstv, 1, 174–179. [In Ukrainian].

Domenico, C. (2021). The Singer’s Preceptor. Legare Street Press. [In English].

Holmes, J. A. (2023). Billie Eilish and the Feminist Aesthetics of Depression: White Femininity, Generation Z, and Whisper Singing. Journal of the American Musicological Society, 76, 601–610. [In English].

Manko, S. (2022). Women musicians from the Middle Ages to the present: The transformation of the image. Amazonia Investiga, 11, 55 (July 2022), 105–111. [In English].

Sadolin, C. (2000). Complete Vocal Technique. Groothandel NL. [In English].

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-06-20

Номер

Розділ

Мистецтвознавство