Українське дитяче хорове виконавство в умовах війни з Росією (до постановки проблеми)
DOI:
https://doi.org/10.31516/2410-5325.084.05Ключові слова:
музичне мистецтво, хорове виконавство, дитячий хор, російське вторгнення, самодіяльний колектив, державний музичний ліцей, віртуальний хор, концертна діяльністьАнотація
У статті започаткований розгляд специфіки буття дитячого хорового виконавства під час повномасштабного російського вторгнення. Досліджено загальний стан хорових колективів, зміни в їхньому кількісному та якісному складі, творчу й організаційну специфіку роботи. За допомогою аналітичних та компаративних методів встановлено характер впливу умов діяльності, що виникли внаслідок військової агресії, на художньо-творчі результати. Охарактеризовано стан концертної та гастрольної діяльності колективів, намічено стратегію подальших досліджень.
Виявлено, що дитяче хорове виконавство під час війни зазнає значних втрат, однак і отримує безпрецедентну увагу, зокрема в європейських країнах. Визначено роль міграції населення у формуванні нових наукових проблем, у тому числі проблеми регіональної вокальної специфіки.
Намічено стратегічні перспективи подальших досліджень, зокрема акустичного та психологічного спрямування.
Посилання
Voskoboinikova, Yu. (2018). Regency activity as a systemic phenomenon of modern Orthodox culture [Doctoral thesis, KSAC]. https://ic.ac.kharkov.ua/nauk_rob/specrada/specrada/old_2018/Voskoboynikova/disVoskoboynikova.pdf. [In Ukrainian].
Hryhorieva, V. (2011). Vocal principles of children’s choral performance. Pedahohichni nauky: teoriia, istoriia, innovatsiini tekhnolohii, 3 (13), 316–322. https://repository.sspu.edu.ua/bitstream/123456789/4883/1/Grigoryeva.pdf. [In Ukrainian].
Dolynska, L. (2017). Children’s Choir as a Performing Phenomenon in the Genre System of Musical Art [Candidate’s thesis, A. V. Nezhdanova Odesa National Music Academy]. https://elib.nakkkim.edu.ua/handle/123456789/2463. [In Ukrainian].
Ivanova, Yu. (2020). Children’s choir in the works of M. Karminsky. In L. V. Rusakova (Ed.-comp.), Yu. P. Velychko (Ed.), Aspekty istorychnoho muzykoznavstva. (Issues XIX–XX, pp. 29–43) https://aspekty.kh.ua/vypusk19/asp_19_20_2_ivanova.pdf DOI: 10.34064/khnum2-1902. [In Ukrainian].
Ivanova, Y. (2022). Synergy of intonation and emotions in children’s choral performance. Culture of Ukraine, (75), 115–119. https://doi.org/10.31516/2410-5325.075.15. [In Ukrainian].
Nemerko, A. (2019). Children’s choral art as a socio-cultural phenomenon. Visnyk Lvivskoho universytetu. Seriia mystetstvoznavstvo, (20). http://dx.doi.org/10.30970/vas.20.2019.10642. [In Ukrainian].
Sbitnieva, O. (2022). Revival of the traditions of children’s choral performance in Ukraine in the XXI century. Dukhovnist osobystosti: metodolohiia, teoriia i praktyka: a collection of scientific papers, 1 (103), 223–232. https://doi.org/10.33216/2220-6310-2022-103-1-223-232. [In Ukrainian].
Tolmachov, R. (2017). Features of the theory and methodology of work with a children’s choir. Visnyk Natsionalnoi akademii kerivnykh kadriv kultury i mystetstv, 1 (4), 216–222. https://doi.org/10.32461/2226-3209.4.2017.138838. [In Ukrainian].
Shmatok, I. (2015). Genre diversity of spiritual music in the repertoire of a children’s choir. Problemy mystetskoi osvity, (10), 97–103. http://lib.ndu.edu.ua:8080/dspace/bitstream/123456789/180/1/mystez_jsvita_10.pdf. [In Ukrainian].
Dougherty, J. F., & Hedden, D. G. (2006). Audition Procedures for Community-Based Chil-dren’s Choirs. Bulletin of the Council for Research in Music Education, 167, 33–45. http://www.jstor.org/stable/40319288. [In English].
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
У разі публікації статті в журналі «Культура України», автори зберігають авторське право, а також надають право журналу публікувати оригінальні наукові статті, що містять результати експериментальних і теоретичних досліджень і не знаходяться на розгляді для опублікування в інших віданнях. Всі матеріали поширюється на умовах ліцензії Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike (BY-NC-SA), яка дозволяє першу публікацію в цьому журналі, а також розповсюдження роботи з визнанням авторства цієї роботи, на тих самих умовах, з некомерційною метою.
Автори мають підписати заяву, яка є угодою про надання прав редакції на публікацію статті в друкованому та електронному вигляді. Заява надсилається на поштову (оригінал) або електронну адресу (сканована копія) Редакції журналу.
Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
Під час подачі рукопису статті для опублікування у збірнику «Культура України» автори погоджуються з тим, що, у разі прийняття статті до публікації, її можна буде розмістити в електронних архівах та базах даних з обов'язковим зазначенням авторства і збереженням авторських прав у повному обсязі за авторами. У тексті самої роботи мають бути в повному обсязі представлені джерела зовнішньої інформації – у вигляді списків джерел літератури (у т.ч. особисті раніше опубліковані роботи авторів). Автори рукопису статті зобов'язані належно оформляти запозичення у вигляді цитат або посилань. Будь-які форми плагіату неприпустимі.