Українське дитяче хорове виконавство в умовах війни з Росією (до постановки проблеми)

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.31516/2410-5325.084.05

Ключові слова:

музичне мистецтво, хорове виконавство, дитячий хор, російське вторгнення, самодіяльний колектив, державний музичний ліцей, віртуальний хор, концертна діяльність

Анотація

У статті започаткований розгляд специфіки буття дитячого хорового виконавства під час повномасштабного російського вторгнення. Досліджено загальний стан хорових колективів, зміни в їхньому кількісному та якісному складі, творчу й організаційну специфіку роботи. За допомогою аналітичних та компаративних методів встановлено характер впливу умов діяльності, що виникли внаслідок військової агресії, на художньо-творчі результати. Охарактеризовано стан концертної та гастрольної діяльності колективів, намічено стратегію подальших досліджень.

Виявлено, що дитяче хорове виконавство під час війни зазнає значних втрат, однак і отримує безпрецедентну увагу, зокрема в європейських країнах. Визначено роль міграції населення у формуванні нових наукових проблем, у тому числі проблеми регіональної вокальної специфіки.

Намічено стратегічні перспективи подальших досліджень, зокрема акустичного та психологічного спрямування.

Біографії авторів

Ю. Воскобойнікова, Харківська державна академія культури

доктор мистецтвознавства, доцент, професор кафедри хорового диригування та академічного співу

Р. В. Толмачов, Національна музична академія України, м. Київ

доцент кафедри хорового диригування

Посилання

Voskoboinikova, Yu. (2018). Regency activity as a systemic phenomenon of modern Orthodox culture [Doctoral thesis, KSAC]. https://ic.ac.kharkov.ua/nauk_rob/specrada/specrada/old_2018/Voskoboynikova/disVoskoboynikova.pdf. [In Ukrainian].

Hryhorieva, V. (2011). Vocal principles of children’s choral performance. Pedahohichni nauky: teoriia, istoriia, innovatsiini tekhnolohii, 3 (13), 316–322. https://repository.sspu.edu.ua/bitstream/123456789/4883/1/Grigoryeva.pdf. [In Ukrainian].

Dolynska, L. (2017). Children’s Choir as a Performing Phenomenon in the Genre System of Musical Art [Candidate’s thesis, A. V. Nezhdanova Odesa National Music Academy]. https://elib.nakkkim.edu.ua/handle/123456789/2463. [In Ukrainian].

Ivanova, Yu. (2020). Children’s choir in the works of M. Karminsky. In L. V. Rusakova (Ed.-comp.), Yu. P. Velychko (Ed.), Aspekty istorychnoho muzykoznavstva. (Issues XIX–XX, pp. 29–43) https://aspekty.kh.ua/vypusk19/asp_19_20_2_ivanova.pdf DOI: 10.34064/khnum2-1902. [In Ukrainian].

Ivanova, Y. (2022). Synergy of intonation and emotions in children’s choral performance. Culture of Ukraine, (75), 115–119. https://doi.org/10.31516/2410-5325.075.15. [In Ukrainian].

Nemerko, A. (2019). Children’s choral art as a socio-cultural phenomenon. Visnyk Lvivskoho universytetu. Seriia mystetstvoznavstvo, (20). http://dx.doi.org/10.30970/vas.20.2019.10642. [In Ukrainian].

Sbitnieva, O. (2022). Revival of the traditions of children’s choral performance in Ukraine in the XXI century. Dukhovnist osobystosti: metodolohiia, teoriia i praktyka: a collection of scientific papers, 1 (103), 223–232. https://doi.org/10.33216/2220-6310-2022-103-1-223-232. [In Ukrainian].

Tolmachov, R. (2017). Features of the theory and methodology of work with a children’s choir. Visnyk Natsionalnoi akademii kerivnykh kadriv kultury i mystetstv, 1 (4), 216–222. https://doi.org/10.32461/2226-3209.4.2017.138838. [In Ukrainian].

Shmatok, I. (2015). Genre diversity of spiritual music in the repertoire of a children’s choir. Problemy mystetskoi osvity, (10), 97–103. http://lib.ndu.edu.ua:8080/dspace/bitstream/123456789/180/1/mystez_jsvita_10.pdf. [In Ukrainian].

Dougherty, J. F., & Hedden, D. G. (2006). Audition Procedures for Community-Based Chil-dren’s Choirs. Bulletin of the Council for Research in Music Education, 167, 33–45. http://www.jstor.org/stable/40319288. [In English].

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-06-20

Номер

Розділ

Мистецтвознавство