Культурна орієнтація суспільства «мімікрантів». Пошук національної самоідентифікації в сучасній екранній творчості
DOI:
https://doi.org/10.31516/2410-5325.083.13Ключові слова:
екранний твір, герой, поведінка персонажа, адаптація, культурна орієнтація, самоідентифікація, архетипАнотація
Війна, як потужний каталізатор усіх сфер людської діяльності, потенціює історичну потребу формулювання якісних ознак поведінкової природи архетипу українського екранного героя. Якісне переосмислення цілепокладання сучасних українських екранних героїв спрямоване на формування парадигми резильєнтності шляхом фрустрації абулічних ціннісних засад суспільства «мімікрантів». Дослідницька робота фокусується на аналізі поведінки героїв, що реалізовані в екранних творах жанру байопік та його різновидах (псевдобайопік та міфічний байопік). Серед аналізованих фільмів — робота українського режисера Олеся Саніна «Поводир», а також фільм режисера Зази Буадзе «Червоний». Основну увагу дослідження спрямовано на окреслення якісних характеристик, що притаманні українському архетипічному герою, проявлених у результаті вербального та невербального спілкування за допомогою кінематографічних засобів виражальності.
Посилання
The energy of revival (2022). Ukrainian cinema 2014–2020. In L. Briukhovetska (Ed. and scientific editor), Cinematic studies: a collective monograph (Issue 13). Editorial office of the journal “Kino- Teatr”, Publishing house “Osvita Ukrainy”. https://ekmair.ukma.edu.ua/server/api/core/bitstreams/8ee88a75-d528-4664-8879-b4a8c126aead. [In Ukrainian].
Zhuravlova, T. V. (2023). Ukrainian screen art of the early XXI century in the process of national identification. Visnyk Kyivskoho natsionalnoho universytetu kultury i mystetstv, 32, 93–100. https://scholar.google.com.ua/citations?view_op=view_citation&hl=uk&user=pVghNscAAAAJ&sortby=pubdate&citation_for_view=pVghNscAAAAJ:ULOm3_A8WrAC. [In Ukrainian].
Lobanova, A. (2000). Features of moral consciousness of social subjects-imitators. Aktualni problemy dukhovnosti, 3, 314–322. http://elibrary.kdpu.edu.ua/xmlui/handle/123456789/6208. [In Ukrainian].
Pohrebniak, H. (2020). Authorial Cinema in the Cultural Space of the Second Half of the XX and the Beginning of the XXI Century: A Monograph. NAKKKiM. https://nakkkim.edu.ua/images/vidannya/monohrafii/Pogrebniak_Avtorskiy_kinematograf.pdf. [In Ukrainian].
Reznichenko, O. O. (2020). Fear as a psychological phenomenon: modern concepts and approaches to study. In Achievements of modern psychological science and practice: collection of materials and abstracts of the participants of the II All-Ukrainian scientific and practical conference of students, postgraduate students and young scientists, Vasyl’ Stus Donetsk National University, pp. 89–94. https://jamp.donnu.edu.ua/article/view/7890. [In Ukrainian].
Dictionary of psychological terms of the National University of Pharmacy. https://nuph.edu.ua/slovnik-psihologichnih-terminiv/. [In Ukrainian].
I watch movies in Ukrainian. (2022, April 26). Povodyr 2014. [Video]. YouTube. https://www.youtube.com/watch?v=TvScw6zDWHE&t=4499s. [In Ukrainian].
Juriy A Levchenko. (2023, October 9). Zakhar Berkut movie 1971. [Video]. YouTube. https://www.youtube.com/watch?v=GgOqcgmDQ_I. [In Ukrainian].
Welcome to Ukraine. (2023, December 11). Chervonyi — Ukrainian historical film of 2017 UA. [Video]. YouTube. https://www.youtube.com/watch?v=2YAzXpOHda8. [In Ukrainian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
У разі публікації статті в журналі «Культура України», автори зберігають авторське право, а також надають право журналу публікувати оригінальні наукові статті, що містять результати експериментальних і теоретичних досліджень і не знаходяться на розгляді для опублікування в інших віданнях. Всі матеріали поширюється на умовах ліцензії Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike (BY-NC-SA), яка дозволяє першу публікацію в цьому журналі, а також розповсюдження роботи з визнанням авторства цієї роботи, на тих самих умовах, з некомерційною метою.
Автори мають підписати заяву, яка є угодою про надання прав редакції на публікацію статті в друкованому та електронному вигляді. Заява надсилається на поштову (оригінал) або електронну адресу (сканована копія) Редакції журналу.
Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
Під час подачі рукопису статті для опублікування у збірнику «Культура України» автори погоджуються з тим, що, у разі прийняття статті до публікації, її можна буде розмістити в електронних архівах та базах даних з обов'язковим зазначенням авторства і збереженням авторських прав у повному обсязі за авторами. У тексті самої роботи мають бути в повному обсязі представлені джерела зовнішньої інформації – у вигляді списків джерел літератури (у т.ч. особисті раніше опубліковані роботи авторів). Автори рукопису статті зобов'язані належно оформляти запозичення у вигляді цитат або посилань. Будь-які форми плагіату неприпустимі.