Робота режисера з кінотекстом у фільмах із втіленим правилом трьох єдностей
DOI:
https://doi.org/10.31516/2410-5325.083.10Ключові слова:
кінотекст, режисура ігрового кіно, правило трьох єдностей, камерна оповідь, режисерська стилістика, авторське кіноАнотація
У статті розглянуто режисерський взаємозв’язок із кінотекстом в ігровому кіно та виокремлено дві форми взаємодії режисера з кінодраматургією. Означено різницю між «театральним» підходом до роботи з кінотекстом та авторським осмисленням історії. Предметом дослідження є фільми з локалізованою єдністю часу, місця та дії як приклад стимуляції варіативних режисерських авторських рішень. Виокремлено основні типи підходів, завдяки яким режисери ускладнюють кінотекст, насамперед камерні та акторські рішення. Наголошено, що звуження часопросторових та подієвих умовностей в ігровому кіно за правилом трьох єдностей застосовано авторами як експериментальне тло для напрацювання та оновлення режисерського інструментарію з метою незалежного висловлення.
Посилання
Aristotle (2023). Politics. Poetics. (B. Ten & O. Kysliuk, Trans. from the ancient Greek). Folio. [In Ukrainian].
Klekovkin, O. (2012). Theatrica. Lexicon. Phoenix. [In Ukrainian].
Kornieieva, L. (2016). Author’s cinema. In The Great Ukrainian Encyclopedia. Retrieved February 10, 2024, from https://vue.gov.ua/Авторське kino [In Ukrainian].
Pavi, P. (2006). Dictionary of theater. (M. Yakubiak, Trans. from French). Publishing center of Ivan Franko Lviv National University. [In Ukrainian].
Abstruc, A. (1948). L’Écran française (144). Front national des Écrivains. [In French].
Bazin, A. (1976). Qu’est-ce que le cinéma? Éditions du Cerf. [In French].
Bradshaw, P. (2016). It’s Only the End of the World review: Xavier Dolan’s nightmarish homecoming is a dream. Guardian. Retrieved February 10, 2024, from https://www.theguardian.com/film/2016/may/19/its-only-the-end-of-the-world-review-xavier-dolans-nightmarish-homecoming-is-a-dream [In English].
Bramesco, С. (2021). Malcolm & Marie review. Little White Lies Magazine. Retrieved February 10, 2024, from https://lwlies.com/reviews/malcolm-and-marie/ [In English].
Bygre, D. (2015). “The Breakfast Club”: THR’s 1985 Review. The Hollywood Reporter. Retrieved February 03, 2024, from https://www.hollywoodreporter.com/news/general-news/breakfast-club-thrs-1985-review-773357/ [In English].
Craven, S. (2019, March 12). New film ‘Climax’ is so bad, our critic gave it 1 star. AzCentral. Retrieved February 10, 2024, from https://www.azcentral.com/story/entertainment/movies/2019/03/12/send-your-regrets-hellish-party-climax/3005068002/ [In English].
D`Alessandro, A. (2020). Reopening Hollywood: How Zendaya, John David Washington & ‘Euphoria’ Creator Sam Levinson Started & Finished A Secret Movie During The Pandemic. Deadline. Retrieved February 10, 2024, from https://deadline.com/2020/07/zendaya-john-david-washington-secret-movie-malcom-and-marie-during-coronavirus-shutdown-1202980360/ [In English].
Debruge, P. (2023, February 24). ‘Tótem’ Review: Secrets Are Made and Truths Revealed at an Unforgettable Family Gathering. Variety. Retrieved February 03, 2024, from https://variety.com/2023/film/reviews/totem-review-1235530576/ [In English].
Ebert, R. (1999, June 13). My dinner with Andrew. RobertEbert.com. https://www.rogerebert.com/reviews/great-movie-my-dinner-with-andre-1981 [In English].
Field, S. (2005). Screenplay: The Foundations of Screenwriting. Delta. [In English].
Gant, C. (2016). ‘It’s Only The End Of the World’: Cannes Review. ScreenDaily. Retrieved February 10, 2024, from https://www.screendaily.com/reviews/its-only-the-end-of-the-world-cannes-review/5104172.article [In English].
Glombitza, B. (2011, November 01). Kritik zu Der Gott des Gemetzels. EPD Film. Retrieved February 10, 2024, from https://www.epd-film.de/filmkritiken/der-gott-des-gemetzels [In English].
Gompertz, W. (2021, February 13). Malcolm & Marie: Will Gompertz reviews film starring Zendaya & John David Washington. BBC. Retrieved January 10, 2024, from https://www.bbc.com/news/entertainment-arts-56005449 [In English].
Hartle, T. (2020, December 18). Remember ‘My Dinner with Andre’? He has more wisdom to bestow. The Cristian Science Monitor. Retrieved February 10, 2024, from https://www.csmonitor.com/Books/Book-Reviews/2020/1218/Remember-My-Dinner-with-Andre-He-has-more-wisdom-to-bestow [In English].
Lane, A. (2024, January 19). A Birthday Party to Die for in “Tótem”. The New Yorker. Retrieved January 10, 2024, from https://www.newyorker.com/magazine/2024/01/29/totem-movie-review-iss [In English].
McKee, R. (1997). Story: Substance, Structure, Style and the Principles of Screenwriting. Regan Books. [In English].
Pride, R. (2019, March 11). Climax Daddy: The Modern Dance With Filmmaker Gaspar Noé. NewCityFilm. Retrieved February 10, 2024, from https://www.newcityfilm.com/2019/03/11/climax-daddy-the-modern-dance-with-filmmaker-gaspar-noe/ [In English].
Richards, O. (2014, February 13). Locke Review. Empire. Retrieved January 10, 2024, from https://www.empireonline.com/movies/reviews/locke-review/ [In English].
Romney, J. (2014). Locke Review — “bold and evocative”. Guardian. Retrieved January 10, 2024, from https://www.theguardian.com/film/2014/apr/20/locke-tom-hardy-review [In English].
Scheuer, Philip K. (1957, April 11). Audience Sweats It Out—Literally—With Jury. Los Angeles Times, II, 13. [In English].
Seger, L. (2010). Making a Good Script Great. Silman-James Press. [In English].
Siskel, G. (1985, February 17). John Hughes up to needs of teens with “Breakfast Club”. Chicago Tribute. Retrieved January 05, 2024, from https://www.chicagotribune.com/news/ct-xpm-1985-02-17-8501090893-story.html [In English].
Thomson, K., & Bordwell, D. (1994). Film History: an introduction. McGraw-Hill College. [In English].
Truffaut, F. (1954). Une Certaine Tendance du Cinéma Français. Cahiers du Cinéma, 6 (31), 15. [In French].
Verini, B. (2007, March 30). Twelve Angry Men. Variety. Retrieved January 05, 2024, from https://variety.com/2007/legit/markets-festivals/twelve-angry-men-1200509275/ [In English].
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
У разі публікації статті в журналі «Культура України», автори зберігають авторське право, а також надають право журналу публікувати оригінальні наукові статті, що містять результати експериментальних і теоретичних досліджень і не знаходяться на розгляді для опублікування в інших віданнях. Всі матеріали поширюється на умовах ліцензії Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike (BY-NC-SA), яка дозволяє першу публікацію в цьому журналі, а також розповсюдження роботи з визнанням авторства цієї роботи, на тих самих умовах, з некомерційною метою.
Автори мають підписати заяву, яка є угодою про надання прав редакції на публікацію статті в друкованому та електронному вигляді. Заява надсилається на поштову (оригінал) або електронну адресу (сканована копія) Редакції журналу.
Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
Під час подачі рукопису статті для опублікування у збірнику «Культура України» автори погоджуються з тим, що, у разі прийняття статті до публікації, її можна буде розмістити в електронних архівах та базах даних з обов'язковим зазначенням авторства і збереженням авторських прав у повному обсязі за авторами. У тексті самої роботи мають бути в повному обсязі представлені джерела зовнішньої інформації – у вигляді списків джерел літератури (у т.ч. особисті раніше опубліковані роботи авторів). Автори рукопису статті зобов'язані належно оформляти запозичення у вигляді цитат або посилань. Будь-які форми плагіату неприпустимі.