Розвиток бальної хореографічної культури в Україні у 2010–2020х роках
DOI:
https://doi.org/10.31516/2410-5325.083.08Ключові слова:
спортивні бальні танці, змагання з бальних танців, виконання бальних танців, навчання бальних танців в УкраїніАнотація
Ковід-пандемія і повномасштабне вторгнення Російської Федерації з частковою окупацією української території, міграцією населення, розширенням зони бойових дій і регулярним ракетним терором всієї країни внеможливили турнірну й суттєво обмежили навчальну діяльність на всьому Сході України. Однак тренувальний процес в означених регіонах триває, попри всю небезпеку і ризик, адже ці заняття набули особливого значення в умовах дистанційної освіти як можливість живого спілкування й повноцінного навчання в прямій взаємодії з педагогом і однолітками, необхідного для становлення особистості й соціалізації дітей та молоді. При цьому можливості участі в турнірах для танцівників половини України вкрай обмежені, відтак перехід на вищі класи танцювання в наявній конкурсній системі для них тепер практично нездійсненний. Водночас в умовах сьогодення українська бальна хореографія почала активно опановувати невластиву їй раніше суспільно-політичну проблематику, залучаючись таким чином до творення національної культури.
Посилання
Berdnik, M. (2023). The influence of historical choreographic origins on the formation of the content of the emotional component of Latin American ballroom dance. Culture of Ukraine, 80, 76–81. https://doi.org/10.31516/2410-5325.080.09. [In Ukrainian].
Bohdanova, M. (2012). The main aspects of the study of competitive ballroom choreography. Ukrainian culture: past, present, ways of development. Naukovi zapysky Rivnenskoho derzhavnoho humanitarnoho universytetu, 18, II, 169–173. [In Ukrainian].
Bohdanova, M. (2014). Sports dance in the system of ballroom choreography. Ukrainska kultura: mynule, suchasne, shliakhy rozvytku, 20, 214–217. [In Ukrainian].
Voice of America in Ukrainian. (2023, October 15). How Ukrainian dancers in California draw attention to the war in Ukraine [Video]. YouTube. https://youtu.be/DuDEAO3xUvY?si=XNaNh3bX7lmMtXUd. [In Ukrainian].
Updated rules for calculating classification points. (2021). Flymark. https://flymark.com.ua/News/Read/137. [In Ukrainian].
Pavliuk, T. (2012). The role of ballroom choreography and its cultural mission in society. Structural and functional aspect. Culture of Ukraine, 36. [In Ukrainian].
Pavliuk, T. (2020). The art of ballroom choreography in the system of Ukrainian higher education. Naukovyi ohliad, 5 (68), 45–53. [In Ukrainian].
Rules of sports competitions in sports dancing. (2020). https://shorturl.at/bfE18. [In Ukrainian].
Suspilne Lviv. (2023, January 31). Five-time world ballroom dance champions train in Stryi [Video]. YouTube. https://youtu.be/M7lKrGmOVT8?si=BIURzizcw0aYwX19. [In Ukrainian].
ICTV Facts. (2022, November 18). Dancers from Irpin won the World Ballroom Dance Championship [Video]. YouTube. https://youtu.be/4dNjOBGnvsk?si=CmxQoh9coF6-Mi-Y. [In Ukrainian].
Fedorchenko, D. (2021). Evolution of the waltz in European ballroom culture. Culture of Ukraine, 72, 34–38. https://doi.org/10.31516/2410-5325.072.05. [In Ukrainian].
Chepalov, O., Yanyna-Ledovska, Y., Melikhov, V., Khendryk, O., & Bugayets, N. (2023). The educational process improvement in the context of the COVID-19 pandemic in the education of future choreographic art specialists. Youth Voice Journal, 1, 57–67. [In English].
Longqi Yu, & Ralph Buck (2022). Competition in tertiary ballroom dance education in China: ‘a double-edged sword’. Research in Dance Education, https://doi.org/10.1080/14647893.2022.2114447. [In English].
Nurse, G. (2007). Competitive ballroom dancing as a social phenomenon an anthropological approach [Doctoral thesis, University of Roehampton]. https://pure.roehampton.ac.uk/portal/en/studentTheses/competitive-ballroom-dancing-as-a-social-phenomenon. [In English].
Vermeij, R. (2017, October 30). Aesthetic Expression. https://dancesportlife.com/blog/aesthetic-expression/ (date of access: December 2023). [In English].
Yuhui You (2022). Online technologies in dance education (China and worldwide experience). Research in Dance Education, 4 (22), 396–412. https://doi.org/10.1080/14647893.2020.1832979. [In English].
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
У разі публікації статті в журналі «Культура України», автори зберігають авторське право, а також надають право журналу публікувати оригінальні наукові статті, що містять результати експериментальних і теоретичних досліджень і не знаходяться на розгляді для опублікування в інших віданнях. Всі матеріали поширюється на умовах ліцензії Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike (BY-NC-SA), яка дозволяє першу публікацію в цьому журналі, а також розповсюдження роботи з визнанням авторства цієї роботи, на тих самих умовах, з некомерційною метою.
Автори мають підписати заяву, яка є угодою про надання прав редакції на публікацію статті в друкованому та електронному вигляді. Заява надсилається на поштову (оригінал) або електронну адресу (сканована копія) Редакції журналу.
Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
Під час подачі рукопису статті для опублікування у збірнику «Культура України» автори погоджуються з тим, що, у разі прийняття статті до публікації, її можна буде розмістити в електронних архівах та базах даних з обов'язковим зазначенням авторства і збереженням авторських прав у повному обсязі за авторами. У тексті самої роботи мають бути в повному обсязі представлені джерела зовнішньої інформації – у вигляді списків джерел літератури (у т.ч. особисті раніше опубліковані роботи авторів). Автори рукопису статті зобов'язані належно оформляти запозичення у вигляді цитат або посилань. Будь-які форми плагіату неприпустимі.