Дитячий хор у творчості Валентини Дробязґіної
DOI:
https://doi.org/10.31516/2410-5325.083.07Ключові слова:
композиторська творчість, хорова музика для дітей, художній образ, музично-виражальні засоби, музично-поетичний синтезАнотація
Музика Валентини Дробязґіної посідає особливе місце у творчій спадщині композиторів Харківщини. За дитячу хорову музику мисткиня здобула премію імені В. Косенка 2011 року. Відсутність музикознавчих досліджень, присвячених творчості композиторки, визначила актуальність цієї роботи. Мета статті — проаналізувати особливості художньої естетики та композиторської стилістики хорової музики для дітей В. Дробязґіної. Мисткиня мала літературне обдарування — створювала яскраві хорові твори на власні тексти. Хорова музика В. Дробязґіної поєднує надзвичайну насиченість музичного матеріалу з його доступністю як для сприйняття, так і для виконання. Більшість творів композиторки не опубліковані, однак вони фігурують у репертуарі дитячих хорів і нині. У музиці В. Дробязґіної органічно поєднались українські національні традиції із сучасними засобами виражальності.
Посилання
Berezutska, M. (2020). A cappella works in the repertoire of bandura players as a modern embodiment of the traditions of Ukrainian music (on the example of the bandura ensemble “Charivnytsi”). Narodoznavchi zoshyty: Chasopys Instytutu narodoznavstva NAN Ukrainy, 1 (151), 155–164. https://doi.org/10.15407/nz2020.01.155. [In Ukrainian].
Belik-Zolotareva, N. (2019). A cappella choral creativity of Kharkiv composers of the second half of the XX century: methodological recommendations on choral literature (Ukrainian) for higher educational institutions of culture and arts of III–IV accreditation levels in the specialty 025 “Musical Art”, specialization “Choral Conducting”, I. P. Kotliarevskyi Kharkiv National University of Arts. [In Ukrainian].
Dniprovska, N. (2014). The educational value of children’s choral music (on the example of works by T. Kravtsov). Problemy vzaiemodii mystetstva, pedahohiky ta teorii i praktyky osvity, 39, 32–47. https://intermusic.kh.ua/vypusk39/vypusk39-32-47.pdf. [In Ukrainian].
Drobiazhina, V. (1976). Merry songs: a collection of choirs for children of primary school age. Muzychna Ukraina. [In Ukrainian].
Zaverukha, O. (2019). Choral writing components: the system of interaction of music composition. Culture of Ukraine, 65, 174–181. https://doi.org/10.31516/2410-5325.065.17 [In Ukrainian].
Ivanova, Y. (2020). Children’s choir in the works of M. Karminsky. Aspekty istorychnoho muzyk-?znavstva, 19, 29–42. DOI: 10.34064/khnum2-1902. [In Ukrainian].
Krychenkova, A. (2015). Actualization of the Renaissance image of the world in the choral cantata “Spring Pastorals” by V. M. Ptushkin. Problemy vzaiemodii mystetstva, pedahohiky ta teorii i praktyky osvity, 44, 208–217. [In Ukrainian].
Melnyk, I., & Panasiuk, S. (2021). Vocal and choral creativity for children by Bohdana Filts. Aktualni problemy rozvytku kultury, mystetstva ta osvity, 69. https://evnuir.vnu.edu.ua/bitstream/123456789/21093/3/filc.pdf [In Ukrainian].
Nemerko, A. (2023) Song and choral creativity for children in the artistic practice of authors of Lviv region in the context of the musical culture of Ukraine in the era of state independence (1991–2021): traditions and innovations [PhD thesis, Ivan Franko Lviv National University]. https://lnu.edu.ua/wp-content/uploads/2023/12/diss_Nemerko.pdf. [In Ukrainian].
Pysmenna, O. (2004). The world of childhood in the works of Lesia Dychko (cantata “Hello, New Good Day!”). http://dspace.tnpu.edu.ua/bitstream/123456789/23292/1/Pysmenna.pdf. [In Ukrainian].
Shehda, L. (2010). Genre and stylistic features of Ukrainian song and choral music for children [PhD thesis, A. Nezhdanova Odesa National Music Academy]. [In Ukrainian].
Havrylenko, Y. (2020). Valentynа Drobiazhina’s “Ukrainian Triptych”: a contribution to the world Shevchenko. Primedia eLaunch LLC, 13–19. DOI: 10.36074/matcsahk.ed-1.02. https://www.researchgate.net/publication/346745445_VALENTINA_DROBYAZGIN’S_UKRAINIAN_TRIPTYCH_A_CONTRIBUTION_TO_THE_WORLD_SHEVCHENKO. [In English].
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
У разі публікації статті в журналі «Культура України», автори зберігають авторське право, а також надають право журналу публікувати оригінальні наукові статті, що містять результати експериментальних і теоретичних досліджень і не знаходяться на розгляді для опублікування в інших віданнях. Всі матеріали поширюється на умовах ліцензії Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike (BY-NC-SA), яка дозволяє першу публікацію в цьому журналі, а також розповсюдження роботи з визнанням авторства цієї роботи, на тих самих умовах, з некомерційною метою.
Автори мають підписати заяву, яка є угодою про надання прав редакції на публікацію статті в друкованому та електронному вигляді. Заява надсилається на поштову (оригінал) або електронну адресу (сканована копія) Редакції журналу.
Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
Під час подачі рукопису статті для опублікування у збірнику «Культура України» автори погоджуються з тим, що, у разі прийняття статті до публікації, її можна буде розмістити в електронних архівах та базах даних з обов'язковим зазначенням авторства і збереженням авторських прав у повному обсязі за авторами. У тексті самої роботи мають бути в повному обсязі представлені джерела зовнішньої інформації – у вигляді списків джерел літератури (у т.ч. особисті раніше опубліковані роботи авторів). Автори рукопису статті зобов'язані належно оформляти запозичення у вигляді цитат або посилань. Будь-які форми плагіату неприпустимі.