Режисерські способи зображення соціальної проблематики в художніх кінофільмах України доби Незалежності
DOI:
https://doi.org/10.31516/2410-5325.083.06Ключові слова:
режисура художнього фільму, соціальна проблематика, інструментарій режисера-постановника, стилістика фільму, художні кінофільми України доби НезалежностіАнотація
У статті розглянуто використання режисерського інструментарію в авторських способах зображення соціальної проблематики. Предметом дослідження є режисерські способи фіксації соціальної проблематики в художніх кінофільмах України доби Незалежності. У результаті аналізу способів зображення соціальної проблематики в художніх кінофільмах України доби Незалежності виявлено, що основою висвітлення соціальної проблематики для авторів-режисерів є драматургічний конфлікт, на базі якого розвивається історія в кінофільмі. Саме певна соціальна проблема стає або контекстовою складовою, або каталізатором, що вмотивовує вчинки протагоніста. Драматургічний конфлікт є мотивом для вибору стилістичного вирішення фільму, яке реалізують певним режисерським інструментарієм. Висвітлюючи соціальну проблематику, вітчизняні автори розробляють інструментарій режисера з метою самоідентифікації українського суспільства.
Посилання
Desiateryk, D. (2014). Myroslav Slaboshpytskyi: “I sincerely do not understand why people who do not make movies live”. Den. Retrieved November 22, 2023, from https://day.kyiv.ua/article/korona-dnya-kultura/myroslav-slaboshpytskyy-ya-shchyro-ne-rozumiyu-navishcho-zhyvut-lyudy [In Ukrainian].
Druziuk, Y. (2022). Oleh Sentsov — about the new movie “Rhino”, the criminal 1990s and Netflix. The Village Ukraina. Retrieved November 22, 2023, from https://www.village.com.ua/village/culture/culture-interview/322371-oleh-sentsov-rhino-nosorih-2022 [In Ukrainian].
Druziuk, Y. (2023). Why you shouldn’t miss the Ukrainian movie “The Vision of a Butterfly”. Interview with director Maksym Nakonechnyi. The Village Ukraina. Retrieved November 22, 2023, from https://www.village.com.ua/village/culture/culture-interview/337021-butterfly-vision-bachennya-metelyka-maksym-nakonechniy-interview-2023 [In Ukrainian].
Zubavina, I. (2007). Cinematography of independent Ukraine: trends, films, figures. PHOENIX. [In Ukrainian].
Kanivets, A. O. (2020). Myths and dreams of Mykhailo Illienko. Kino-Teatr, 5, 30–34. [In Ukrainian].
Korkodym, O. (2015). The second premiere of the film “Car Washers” by Volodymyr Tykhyi took place. Telekrytyka. Retrieved November 22, 2023, from https://web.archive.org/web/20170306052939/http://www.kinokolo.ua/articles/856/ [In Ukrainian].
Slobodianyk, D. (2020). Director Nariman Aliiev about his debut film “Home”, Oscar and family values. Vogue UA. Retrieved November 22, 2023, from https://vogue.ua/article/culture/kino/rezhisser-nariman-aliev-o-filme-dodomu-seme-i-konservatizme-krymskih-tatar-38636.html [In Ukrainian].
Suspilne Kultura (2023). The other 1990s in Cinema: Director Tonia Noiabrova on the Berlinale Premiere. Suspilne Kultura. Retrieved November 22, 2023, from https://suspilne.media/culture/393245-insi-1990-ti-u-kino-reziserka-tona-noabrova-pro-premeru-na-berlinale/ (accessed 22.11.2023). [In Ukrainian].
Trymbach, S. (2019). Cinema born in Ukraine. Album of the anthology of Ukrainian cinema. Summit Book. [In Ukrainian].
Tsarehradska, L. (2022). Iryna Tsilyk: It is impossible to protect our children from the trauma of war, but it is possible to charge them with love. Suspilne Kultura. Retrieved November 22, 2023, from https://suspilne.media/culture/314020-irina-cilik-zahistiti-nasih-ditej-vid-travm-vijni-nemozlivo-ale-zaraditi-ih-lubovu-mozna-2/ [In Ukrainian].
Bazin, A. (1961). Qu’est-ce que le cinéma? (Vol. 3, Cinéma et sociologie, p. 181). Éditions du Cerf. [In French].
Mesnard, P. (2003). L’attente du cinéma social. Mouvements, 27–28, 17–25. [In French].
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
У разі публікації статті в журналі «Культура України», автори зберігають авторське право, а також надають право журналу публікувати оригінальні наукові статті, що містять результати експериментальних і теоретичних досліджень і не знаходяться на розгляді для опублікування в інших віданнях. Всі матеріали поширюється на умовах ліцензії Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike (BY-NC-SA), яка дозволяє першу публікацію в цьому журналі, а також розповсюдження роботи з визнанням авторства цієї роботи, на тих самих умовах, з некомерційною метою.
Автори мають підписати заяву, яка є угодою про надання прав редакції на публікацію статті в друкованому та електронному вигляді. Заява надсилається на поштову (оригінал) або електронну адресу (сканована копія) Редакції журналу.
Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
Під час подачі рукопису статті для опублікування у збірнику «Культура України» автори погоджуються з тим, що, у разі прийняття статті до публікації, її можна буде розмістити в електронних архівах та базах даних з обов'язковим зазначенням авторства і збереженням авторських прав у повному обсязі за авторами. У тексті самої роботи мають бути в повному обсязі представлені джерела зовнішньої інформації – у вигляді списків джерел літератури (у т.ч. особисті раніше опубліковані роботи авторів). Автори рукопису статті зобов'язані належно оформляти запозичення у вигляді цитат або посилань. Будь-які форми плагіату неприпустимі.