Напрями і форми сучасного вітчизняного хорового виконавства

Автор(и)

  • Н. А. Бєлік-Золотарьова Харківський національний університет мистецтв імені І. П. Котляревського, м. Харків, Україна http://orcid.org/0000-0003-3670-4037

DOI:

https://doi.org/10.31516/2410-5325.083.05

Ключові слова:

музичне мистецтво, музичний твір, хор, диригентська концепція, виконавська версія, сучасне хорове виконавство

Анотація

Розвиток сучасної вітчизняної хорової виконавської практики ще не знайшов осмислення в музикознавчій науці, що визначає актуальність теми дослідження. Здійснено стислий аналіз стану українського сучасного хорового виконавства. Визначено напрями хорової виконавської практики сьогодення: академічний, народний, естрадно-джазовий та їх синтез. Створено типологію форм презентації хорового доробку: концерт, перформанс, театралізоване дійство, шоу-проєкт, візуалізація, віртуальний проєкт та його різновиди. Підкреслено посилення співпраці хормейстера з представниками позамузичних професій. Виявлено превалювання вітчизняного хорового доробку в українській хоровій виконавській практиці із суттєвим акцентом на патріотичному напрямі.

Біографія автора

Н. А. Бєлік-Золотарьова, Харківський національний університет мистецтв імені І. П. Котляревського, м. Харків

заслужений діяч мистецтв України, кандидат мистецтвознавства, професор, кафедра хорового та оперно-симфонічного диригування

Посилання

Bielik-Zolotarova, N. (2023). Choral Performance as a Category of Modern Ukrainian Integrated Art History. Aspekty istorychnoho muzykoznavstva, ХXXI, 184–206. [In Ukrainian].

Bondar, Ye. (2019). Artistic and Stylistic Synthesis as a Phenomenon of Modern Choral Creativity: A Monograph. Astroprynt. [In Ukrainian].

Voskoboinikova, Y. (2011). Typology of criteria for the adequacy of performance interpretation. Culture of Ukraine, 35, 254–263. [In Ukrainian].

Karlashchuk, V., & Serhiiets, A. (September 11, 2023). “We are Ukrainians”: on the occasion of its 80th anniversary, the Verovka Choir embarks on an international charity tour. Suspilne.media. https://suspilne.media/570419-mi-ukrainci-do-svogo-80-ricca-hor-verovki-virusae-u-miznarodne-blagodijne-turne/ [In Ukrainian].

Kostiuk, N. (2003). The choral process through the eyes of a performer. Teatr. Muzyka. Kino: studii mystetstvoznavchi, 2, 99–106. [In Ukrainian].

Kulyk, V. (2023). Yevhen Petrychenko: “I try to be sincere in every work I do”. Muzyka. https://mus.art.co.ua/yevhen-petrychenko-ya-namahaiusia-buty-shchyrym-u-kozhnomu-svoiemu-tvori/ [In Ukrainian].

Mostova, Yu. (2003). Theatricalisation of Choral Works as a Method of Artistic Interpretation [Candidate’s thesis, Kharkiv State Academy of Culture]. Kharkiv. [In Ukrainian].

Skotnikova, O. (June 4, 2023). “My childhood was killed in the war”: Kyiv children’s choirs “Dzvinochok” and “Vohonik” presented a musical performance. Vechirnii Kyiv. https://vechirniy.kyiv.ua/news/83733/ [In Ukrainian].

Slipchenko, K. (October 13, 2023). The Lviv Opera will present Psalms of War set to music by Yevhen Stankovych. Zaxid.net. https://zaxid.net/u_lvivskiy_operi_pokazhut_psalmi_viyni_na_muziku_yevgena_stankovicha_n1572574 [In Ukrainian].

Holynska, O. (August 23, 2021). Sounds of Donbas — Illuminated by the black sun. Muzyka. https://mus.art.co.ua/zvuky-donbasu-osiaiani-chornym-sontsem/ [In Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-03-21

Номер

Розділ

Мистецтвознавство