Штучний інтелект (ШІ) крізь призму тематичних досліджень на порталі ResearchGate

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.31516/2410-5325.083.02

Ключові слова:

штучний інтелект, ШІ, генеративний штучний інтелект (GenAI), чат GPT-3, ResearchGate, автоматизація та роботизація виробництва, цифрова освіта, масове безробіття

Анотація

Генеративний штучний інтелект (GenAI) різних мовних моделей за короткий час суттєво вплинув на економіку й політику у всьому світі. Наукова спільнота оперативно відреагувала на появу новітніх технологій, свідчення чому — тисячі статей на цю тему за два роки. Автор переглянув тематичні публікації за 2023 рік на науковому порталі ResearchGate. Далі було проведено проблемно-тематичний аналіз 10 статей, які мали найбільшу кількість переглядів, і зроблено висновки про тренди, породжені суспільством щодо штучного інтелекту (ШІ). Аналітичний огляд публікацій про ШІ допоможе науковцям орієнтуватися в напрямах, які рефлектують науковці у зв’язку з появою ШІ і його функціонуванням. Автор доходить висновків: суспільство потребує кардинальних змін у ставленні до свого майбутнього. З 10 розглянутих наукових статей чотири пов’язані з необхідністю змін в освітньому процесі, ще чотири присвячені впливу на ринок праці, одна стаття розглядає можливість конкуренції ШІ з людиною, і ще одна — потенціал ШІ в сільському господарстві.

Біографія автора

Л. І. Мачулін, Харківська державна академія культури

кандидат філософських наук, завідувач редакційно-видавничого відділу

Посилання

Alenoghena, R., Evans, O., Wale-Awe, O., Osuji, E., Ayoola, O., & Adeniji, S. (2023, July). ChatGPT impacts on access-efficiency, employment, education and ethics: The socio-economics of an AI language model. BizEcons Quarterly, 16. https://www.researchgate.net/publication/372449141_ChatGPT_impacts_on_access-efficiency_employment_education_and_ethics_The_socio-economics_of_an_AI_language_model [In English].

Campello de Souza, Br., Serrano de Andrade Neto, А., & Roazzi, A. (2023, April). Are the New AIs Smart Enough to Steal Your Job? IQ Scores for ChatGPT, Microsoft Bing, Google Bard and Quora Poe. SSRN Electronic Journal. Retrieved February 13, 2024, from https://www.researchgate.net/publication/369998024_Are_the_New_AIs_Smart_Enough_to_Steal_Your_Job_IQ_Scores_for_ChatGPT_Microsoft_Bing_Google_Bard_and_Quora_Poe DOI: 10.2139/ssrn.4412505 [In English].

Cramarenco, R. E., Burcă-Voicu, M. I., & Dabija, D.-Cr. (2023, September). The impact of artificial intelligence (AI) on employees’ skills and well-being in global labor markets: A systematic review. Oeconomi Acopernicana. Volume 14, Issue 3. DOI: 10.24136/oc.2023.022 [In English].

Leaver, T., & Srdarov, S. (2023, October). ChatGPT Isn’t Magic: The Hype and Hypocrisy of Generative Artificial Intelligence (AI) Rhetoric. M/C Journal, 26 (5). LicenseCC BY-NC-ND 4.0. https://www.researchgate.net/publication/374453304_ChatGPT_Isn’t_Magic_The_Hype_and_Hypocrisy_of_Generative_Artificial_Intelligence_AI_Rhetoric DOI: 10.5204/mcj.3004 [In English].

Ngozi Onyeze, Cl. (2023, February-March). Impact of Artificial Intelligence on the Future of Work and the Labor Market. ICPA journal of business administration and economics. Volume 1, Issue 1. https://www.researchgate.net/publication/373546124_Impact_of_Artificial_Intelligence_on_the_Future_of_Work_and_the_Labor_Market [In English].

Reuben, J. (2023, June). Training and Skills Alignment for the AI Generation. Lab: James Reuben’s Lab. [In English].

Santhosh, A., Risya Unnikrishnan, Shibu, S., Meenakshi, K. M., Joseph, & G. (2023, January). AI impact on job automation. International Journal of Engineering Technology and Management Sciences. https://www.researchgate.net/publication/373637742_AI_IMPACT_ON_JOB_AUTOMATION [In English].

Simone, N. (2021). Deceitful Media Artificial Intelligence and Social Life after the Turing Test. Oxford UP. [In English].

Smink, V. (2023, May 29). Las 3 etapas de la Inteligencia Artificial: en cuál estamos y por qué muchos piensan que la tercera puede ser fatal. BBC. https://www.bbc.com/mundo/noticias-65617676 [In Spanish].

Statement on AI Risk. (2023, May 30). Center for AI Safety. Retrieved August 20, 2023, from https://www.safe.ai/statement-on-ai-risk [In English].

Wang, N., & Lester, J. (2023, June). K-12 Education in the Age of AI: A Call to Action for K-12 AI Literacy. International Journal of Artificial Intelligence in Education, 33 (2). DOI: 10.1007/s40593-023-00358-x. License CC BY 4.0 [In English].

Yadav, А. (2023, August). Unleashing the Potential of Agriculture: AI-Powered Smart Farming. Acta scientific microbiology, 6 (9). https://www.researchgate.net/publication/372768753_Unleashing_the_Potential_of_Agriculture_AI-Powered_Smart_Farming [In English].

Zarifhonarvar, А. (2023, January). Economics of ChatGPT: A Labor Market View on the Occupational Impact of Artificial Intelligence. SSRN Electronic Journal. DOI: 10.2139/ssrn.4350925 [In English].

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-03-21

Номер

Розділ

Культурологія