Синкретична сутність поведінкової природи українського екранного героя

Автор(и)

  • О. А. Пономаренко Київський національний університет театру, кіно і телебачення імені І. К. Карпенка-Карого, Україна https://orcid.org/0009-0004-0673-108X

DOI:

https://doi.org/10.31516/2410-5325.082.11

Ключові слова:

поведінка, екранний герой, психо-емоційна реакція, християнство, язичництво, страх, конфлікт

Анотація

Тематичне розкриття аудіовізуального продукту відбувається внаслідок максимальної кореляції проявленої поведінки екранних героїв та потужного емоційного відгуку в глядацької аудиторії. Створення ефекту психоемоційного «щеплення» відбувається за умови культурної синергії екранного видовища та емоційного світу глядачів. Безумовне тематичне співпадіння можливе як наслідок впізнаваності глядачем поведінкових реакцій екранних героїв на позасвідомому рівні. Це відбувається в результаті приналежності до спільної етнокультурної групи, до одного ціннісного кола. Одним із головних аспектів селекції поведінкових ознак є специфічна реакція, яку провокує в героя страх. Дослідження джерел виникнення страху, його природи та психофізичних трансформацій поведінки героя є ключовим завданням у процесі створення екранної історії. Українська культурна парадигма була сформована внаслідок синкретизму язичництва та християнства. Це створило певну лабільність у природі збудників страху. Залежно від рівня загроз, герой існує або на рівні інтелектуального самосприйняття, або вивільняє архаїчну самобутність.

Біографія автора

О. А. Пономаренко, Київський національний університет театру, кіно і телебачення імені І. К. Карпенка-Карого

аспірантка творчої аспірантури, викладачка

Посилання

Iepyk, L. I. (2021). Ukrainian heroic cinema (late XX — early XXI century). Makarenko State Pedagogical University. [In Ukrainian].

Illarion (Ogienko I.; Metropolitan) (1992). Pre-Christian beliefs of the Ukrainian people: a historical and religious monograph. Oberehy. [In Ukrainian].

Koncha, S. (2009). On the origin of the name of the epic hero Ilya Muromets (historical and geographical aspect). Istoryko-heohrafichni doslidzhennia v Ukraini, 11, 121–136. [In Ukrainian].

Lobanova, A. S. (2000). Features of moral consciousness of social objects-mimics. DSpace Repository. elibrary.kdpu.edu.ua/xmlui/handle/123456789/6208. [In Ukrainian].

Lobanova, A. S. (2016). Social mimicry in the conditions of crisis and hybrid war: the search for empirical indicators. Visnyk LNU imeni Tarasa Shevchenka, 5, 55–71. [In Ukrainian].

Makarchuk, S. A. (2015). Ethnography of Ukrainians. Ivan Franko Lviv National University. [In Ukrainian].

Murovana, K. (2016). A multifaceted hero is the key to the creative and commercial success of a screen work. Ekranoznavstvo. Zbirka naukovo-metodychnykh statei, 1, 49–55. [In Ukrainian].

Pohrebniak, H. P. (2021). Authorial cinema in the artistic culture of the second half of the XX and early XXI centuries. National Academy of Managerial Staff of Culture and Arts. [In Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-12-13

Номер

Розділ

Мистецтвознавство