Опера Гуань Ся «Мулань Псалом» у музичній культурі сучасного Китаю
DOI:
https://doi.org/10.31516/2410-5325.082.08Ключові слова:
музичне мистецтво Китаю, опера «Мулань Псалом» Гуань Ся, сучасна оперна культура Китаю, традиції оперних постановок, образ жінки-воїна, оперні вистави, провідні китайські оперні співачки, сценічні перевтіленняАнотація
Надається аналіз значення опери Гуань Ся «Мулань Псалом» у музичній культурі сучасного Китаю, наводяться міста і країни, в яких ця опера презентувалася, а також визначаються особливості деяких з цих постановок. Простежується феномен жінки-воїна у всесвітній історії, вивчається питання звернення до теми жінок-войовниць, зокрема до історичного персонажа Мулань, у китайському мистецтві. Розглядається проблема трактування сценічного образу головної героїні опери, виявляються характерні особливості музичного письма Гуань Ся, наголошується на поєднанні національних і західних засобів музичної виражальності в оперній партитурі, окреслюються перспективи подальших музикознавчих досліджень цього сучасного китайського оперного шедевру.
Посилання
Ye Xianwei (2019). San Bo’s “Butterfly” as a National Chinese Opera Myth [Unpublished PhD thesis]. Kharkiv State Academy of Culture, A. S. Makarenko Sumy State Pedagogical University. [In Ukrainian].
Women in the armed forces. (September 5, 2023). In Wikipedia. https://uk.wikipedia.org/wiki/%D0%96%D1%96%D0%BD%D0%BA%D0%B8_%D0%B2_%D0%B7%D0%B1%D1%80%D0%BE%D0%B9%D0%BD%D0%B8%D1%85_%D1%81%D0%B8%D0%BB%D0%B0%D1%85 [In Ukrainian].
Zadverniak, N. (January 9, 2022). Killing beauty, or Only girls in special forces. Armiia inform. https://armyinform.com.ua/2022/01/09/vbyvcha-krasa-abo-u-pidrozdilah-speczpryznachennya-tilky-divchata/ [In Ukrainian].
Kozubenko, O. (February 11, 2021). Historical maiden warriors, beautiful and deadly. Armiia inform. https://armyinform.com.ua/2021/02/11/istorychni-divy-voyitelky-prekrasni-ta-smertonosni/ [In Ukrainian].
Amy Luong. (November 18, 2019). 彭丽媛 木兰诗篇 2006年 北京。 [Video]. YouTube. https://www.youtube.com/watch?v=cClj18M_3fg [In Chinese].
Art Music Asia. (February 9, 2014). “Mulan Psalm” (full opera, Chinese, English subtitles) (Wiener State Opera 2008). 歌剧《木兰诗篇》主演:彭丽媛 戴玉强 。 [Video]. YouTube. https://www.youtube.com/watch?v=wWMB74odD5U [In English, In Chinese].
Cai Zuo Zuo (2011). Impression of Chinese Opera Feminist [Dissertation topic, Hunan Normal University]. [In English].
Chen Chong (2011). Research on the Cross-cultural Comparison between Chinese Peking Opera and Western Opera [Dissertation topic, Northwest University for Nationalities]. https://www.dissertationtopic.net/doc/8868 [In English].
Chen Nan (May 19, 2015). Theater opens with homage to Shi Guangnan in Chongqing. China Daily. https://english.www.gov.cn/news/photos/2015/05/19/content_281475110599638.htm [In English].
China National Tourist Office, London. (June 25, 2020). A Primer of Beijing Opera at Home: “Female General Mu Guiying Takes Command”. [Video]. YouTube. https://www.youtube.com/watch?v=C94nPhUf_nI&t=1390s [In English].
Li Meng Jiao. (2012). Large scale scene Symphony “Mulan Psalm” artistic characteristics and the characters of Mulan — the musical troupe premiere version as an example [Dissertation topic, Shanghai Normal University]. https://www.dissertationtopic.net/doc/1887194 [In English].
Li Yang. (2013). Scenario Symphonic Opera “Mulan Psalm”. Actress Aria Analysis and Research. [Dissertation topic, Xi’an Conservatory of Music]. https://www.dissertationtopic.net/doc/1890064 [In English].
Meijuan Zhao, Lay Hoon Ang (2022). Hybridising the cultural identity of Mulan from a Chinese ballad to American films. Asian Journal of Social Science, 50, 2, 130–136. [In English].
Pei Zuo Ping (2011). Scenario symphonic opera. [Dissertation topic, Nanjing Arts Institute]. https://www.dissertationtopic.net/doc/393985 [In English].
Tang, R. (May 20, 2018). The Opera Scene in China. Interlude. https://interlude.hk/opera-scene-china/ [In English].
Wei Rong (2013). Introduction to Peng Liyuan Opera Art [Dissertation topic, Sichuan Normal University]. https://www.dissertationtopic.net/doc/2180768 [In English].
Yang Su Jun (2012). Analysis the Mulan’s Aria Singing Style of Opera “Mulan Psalms” [Dissertation topic, South China University of Technology]. https://www.dissertationtopic.net/doc/1887961 [In English].
Zheng Zuo (2012). The opera “Mulan Psalm” “Mulan” singing art. [Dissertation topic, Wuhan Conservatory of Music]. https://www.dissertationtopic.net/doc/1890484 [In English].
出自南北朝乐府诗集的《木兰诗》 (2012). https://so.gushiwen.cn/mingju/juv_6d6925de231b.aspx [In Chinese].
惠萃 (2021). 惠萃. 彭丽媛(花木兰将军)与戴玉强(刘将军)深情对唱 《我愿和你共享天伦》。诙谐幽默,真情动人。 [Video]。 YouTube. https://www.youtube.com/watch?v=gu10THtV238&t=65s [In Chinese].
红色娘子军 (2022). https://baike.baidu.com/item/%E7%BA%A2%E8%89%B2%E5%A8%98%E5%AD%90%E5%86%9B/3534175 [In Chinese].
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
У разі публікації статті в журналі «Культура України», автори зберігають авторське право, а також надають право журналу публікувати оригінальні наукові статті, що містять результати експериментальних і теоретичних досліджень і не знаходяться на розгляді для опублікування в інших віданнях. Всі матеріали поширюється на умовах ліцензії Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike (BY-NC-SA), яка дозволяє першу публікацію в цьому журналі, а також розповсюдження роботи з визнанням авторства цієї роботи, на тих самих умовах, з некомерційною метою.
Автори мають підписати заяву, яка є угодою про надання прав редакції на публікацію статті в друкованому та електронному вигляді. Заява надсилається на поштову (оригінал) або електронну адресу (сканована копія) Редакції журналу.
Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
Під час подачі рукопису статті для опублікування у збірнику «Культура України» автори погоджуються з тим, що, у разі прийняття статті до публікації, її можна буде розмістити в електронних архівах та базах даних з обов'язковим зазначенням авторства і збереженням авторських прав у повному обсязі за авторами. У тексті самої роботи мають бути в повному обсязі представлені джерела зовнішньої інформації – у вигляді списків джерел літератури (у т.ч. особисті раніше опубліковані роботи авторів). Автори рукопису статті зобов'язані належно оформляти запозичення у вигляді цитат або посилань. Будь-які форми плагіату неприпустимі.