Становлення української кінодокументалістики в другій половині 1920-х рр.
DOI:
https://doi.org/10.31516/2410-5325.082.07Ключові слова:
ВУФКУ, Український кінематограф, кінохроніка, Українська культура, Одеська кіностудія, Київська кіностудіяАнотація
На основі широкого спектру маловідомих публікацій в українській та періодичній пресі 1922–1930 рр. в статті розглядається формування матеріально-технічної бази українського кіновиробництва, аналізується вплив технічного оснащення кінофабрик на якісний показник випуску документальних та хронікальних фільмів у другій половині 1920-х рр. Усеукраїнське фотокіноуправління не отримувало необхідного державного фінансування на розвиток кіновиробництва й змушене було самостійно шукати можливість такого фінансування. Спочатку основні капіталовкладення направлялися на розвиток Одеської і почасти Ялтинської кінофабрик. З другої половини 1920-х рр. було прийняте рішення про будівництво в Києві найбільшої в СРСР кінофабрики, і тому всі кошти направлялися на це будівництво.
Посилання
Agitatsionnaia rabota VUFKU (1923). Siluety, 13, 14. [In Russian].
Velykyi khronikalnyi film (1928). Teatr, klub, kino, 39, 17. [In Ukrainian].
Vypusk kinokhroniky (1926). Nove mystetstvo, 12, 18. [In Ukrainian].
Vypusk kinokhroniky (1927). Nove mystetstvo, 19, 18. [In Ukrainian].
Vsia Ukraina (1926). Zoria, 19, 2. [In Ukrainian].
VUFKU (1928a). Nove mystetstvo, 14/15, 14. [In Ukrainian].
VUFKU (1928b). Nove mystetstvo, 7, 15. [In Ukrainian].
Gorsovet o rabote VUFKU (1927). Teatr, klub, kino, 21, 12. [In Russian].
Hrupa khroniky ta vyrobnychoho filmu (1928). Teatr, klub, kino, 27, 17. [In Ukrainian].
Etapy kinokhroniky (1927). Nove mystetstvo, 14/15, 12. [In Ukrainian].
Zhovten Ukrainy (1928a). Radianske mystetstvo, 17, 13. [In Ukrainian].
Zhovten Ukrainy (1928b). Teatr, klub, kino, 44, 13. [In Ukrainian].
Zhovtnevi sviata v filmi (1927). Nove mystetstvo, 26, 14. [In Ukrainian].
Zhovtnevi sviata na ekrani (1927). Zoria, 12, 33. [In Ukrainian].
Za kinokhroniku (1928). Teatr, klub, kino, 32, 17. [In Ukrainian].
I., A. (1929). Kozhnyi krok ekspedytsii — zafiksuie kino oko. Komsomolets Ukrainy, 87, 4. [In Ukrainian].
Istorychna khronika (1928). Chervonyi shliakh, 1, 161. [In Ukrainian].
Кinoproizvodstvo VUFKU (1923/24). Siluety, 1, 11. [In Russian].
Kinoreportazh (1925a). Teatralnyi tyzhden, 10, 9. [In Ukrainian].
Kinoreportazh (1925b). Teatralnyi tyzhden, 12, 11. [In Ukrainian].
Kinoreportazh (1925c) Teatralnyi tyzhden, 15, 11. [In Ukrainian].
Kinokhronika (1925). Teatr — muzyka — kino, 2, 5. [In Ukrainian].
Kinokhronika (1926). Kino, 2/3, 24. [In Ukrainian].
Kinokhronika (1927). Teatr — muzyka — kino, 18, 7. [In Ukrainian].
Кino-kory VUFKU za kordonom (1928). Chervonyi shliakh, 11, 248. [In Ukrainian].
Kulchych, M. (1928). Rik kinokhroniky. Kino, 10, 1. [In Ukrainian].
L., M. (1928). Vymahaite kinokhroniku. Nove mystetstvo, 5, 4–5. [In Ukrainian].
Leichenko, G. (1926). Chy potribna kinokhronika. Teatr — muzyka — kino, 17, 5. [In Ukrainian].
L-ov, N. (1928). Istoriia na tseliuloidi. Radianske mystetstvo, 17, 12. [In Ukrainian].
Myslavskyi, V. (2016). Faktograficheskaya istoriia kino v Ukraine. 1896–1930. (V. 1, pp. 368–370). Dim reklamy. [In Ukrainian].
Mohylevskyi, L. (1926). O kinokhronike. Teatralnyi tyzhden, 3, 12. [In Ukrainian].
Mohylevskyi, L. (1928). Zafilmovana istoriia. Kino, 6, 2. [In Ukrainian].
Nove mystetstvo (1927), 5, 18. [In Ukrainian].
Novi naukovi filmy (1928). Nove mystetstvo, 16/17, 17. [In Ukrainian].
Persha v SRSR filmkadroteka (1928). Chervonyi shliakh, 3, 137. [In Ukrainian].
Podorozh Shevchenkivskoho Komitetu (1928). Nove mystetstvo, 18/19, 15. [In Ukrainian].
Prohliad “Zvenyhory” ta “Tarasa Triasyla” v Paryzhi (1928). Chervonyi shliakh, 5/6, 241. [In Ukrainian].
Khronika kino (1924). Komunist, 163, 3. [In Ukrainian].
Khronika (1925). Teatr — muzyka — kino, 4, 11. [In Ukrainian].
Khronika VUFKU (1928a). Nove mystetstvo, 5, 15. [In Ukrainian].
Khronika VUFKU (1928b). Nove mystetstvo, 8, 15. [In Ukrainian].
Khronika VUFKU (1928c). Nove mystetstvo, 10/11, 15. [In Ukrainian].
Khronikalno-revoliutsionnyi film (1928). Visti VUTsVK, 96, 5. [In Ukrainian].
Tsvintarenko, L. (1928). Litopys na plivtsi. Kino, 11, 3. [In Ukrainian].
TsDAVO Ukrainy(a). F. 1238. Op. 1. Spr. 125. Ark. p. 343, 350. [In Ukrainian].
TsDAVO Ukrainy(b). F. 1238. Op. 1. Spr. 98. p. 3. [In Ukrainian].
Chervonyi shliakh (1925), 4, 275. [In Ukrainian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
У разі публікації статті в журналі «Культура України», автори зберігають авторське право, а також надають право журналу публікувати оригінальні наукові статті, що містять результати експериментальних і теоретичних досліджень і не знаходяться на розгляді для опублікування в інших віданнях. Всі матеріали поширюється на умовах ліцензії Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike (BY-NC-SA), яка дозволяє першу публікацію в цьому журналі, а також розповсюдження роботи з визнанням авторства цієї роботи, на тих самих умовах, з некомерційною метою.
Автори мають підписати заяву, яка є угодою про надання прав редакції на публікацію статті в друкованому та електронному вигляді. Заява надсилається на поштову (оригінал) або електронну адресу (сканована копія) Редакції журналу.
Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
Під час подачі рукопису статті для опублікування у збірнику «Культура України» автори погоджуються з тим, що, у разі прийняття статті до публікації, її можна буде розмістити в електронних архівах та базах даних з обов'язковим зазначенням авторства і збереженням авторських прав у повному обсязі за авторами. У тексті самої роботи мають бути в повному обсязі представлені джерела зовнішньої інформації – у вигляді списків джерел літератури (у т.ч. особисті раніше опубліковані роботи авторів). Автори рукопису статті зобов'язані належно оформляти запозичення у вигляді цитат або посилань. Будь-які форми плагіату неприпустимі.