Віртуальний хор: між технічним та естетичним

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.31516/2410-5325.081.10

Ключові слова:

хорове мистецтво, діджиталізація мистецтва, віртуальний хор, хорове виконавство, дистанційні репетиції, аудіовідеозапис, монтаж

Анотація

Дослідження містить аналіз наукових праць, присвячених феномену віртуального хору, який сформувався у 2009 р. та під час пандемії COVID-19 набув вибухового розвитку. Здійснено класифікацію основних аспектів вивчення віртуального хору; означено, що найбільшого поширення набули соціально-психологічні, технічні та дидактичні. Водночас акцентовано, що музикознавчі, хорознавчі та інтерпретаційні проблеми у сфері віртуального хорового виконавства розглядалися досить обмежено, а історичні здебільшого містять неповну або неточну інформацію. Виявлено деякі суперечності в результатах попередніх досліджень впливу участі у віртуальному хорі на психофізіологію співаків, окреслено певні проблеми відповідності явища, яке досліджується, його поширеній дефініції «віртуальний хор».

Біографія автора

Сіньбінь Фу, Харківська державна академія культури

аспірант

Посилання

Kachurynets, L. (2020). Virtual сhoir as a necessary pedagogical experience in distance learning. Topical issues of the humanities: Interuniversity collection of scientific papers by young scientists of Ivan Franko Drohobych State Pedagogical University, 34, Vol. 3, 211–218. http://www.aphn-journal.in.ua/archive/34_2020/part_3/35.pdf [Іn Ukrainian].

Mykhailova, N. (2022). Pedagogical activity of a choirmaster in the conditions of distance learning: adaptation, problems, prospects. Dyryhentsko-khorova osvita, 132–135. [Іn Ukrainian].

Savelieva, H. (2021). “Lux aurumque” by Eric Whitacre in terms of comparative analysis of performance interpretation. Problemy vzaiemodii mystetstva, pedahohiky ta teorii i praktyky osvity, 58, 143–157. https://doi.org/10.34064/khnum1-58.09 [Іn Ukrainian].

Statkus, A. (November 11–13, 2022). Creation of a virtual choir. Information problems of the theory of acoustic, radio-electronic and telecommunication systems (IPST-2022): abstracts of the 11th International Scientific and Technical Conference, (11.11–13.11, Kharkiv), 32–36. https://repository.kpi.kharkov.ua/server/api/core/bitstreams/f94c1e98-9d84-4b9f-9d2a-00576d4107f8/content [Іn Ukrainian].

Sukhetska, O. (2022). Virtual choir: the essence of the phenomenon and concept. Visnyk KNUKiM. Seriia “Mystetstvoznavstvo”, (46), 138–144. https://doi.org/10.31866/2410-1176.46.2022.258627 [Іn Ukrainian].

Sukhetska, O. (March 24, 2023). Effective methods of choir development in the context of virtual music-making. Philosophy of cultural and artistic education: materials of the II All-Ukrainian scientific conference, 189–192. https://dspace.udpu.edu.ua/handle/123456789/15372 [Іn Ukrainian].

Shatova, I. (2021). Eric Whitacre’s virtual choir: innovative trends of development of modern music. Muzychne mystetstvo i kultura, 1(32), 17–30. https://doi.org/10.31723/2524-0447-2021-32-1-2 [Іn Ukrainian].

Daffern, H., & Balmer, K., & Brereton, J. (2021). Singing Together, Yet Apart: The Experience of UK Choir Members and Facilitators During the Covid-19 Pandemic. Frontiers in Psychology, 12, [624474]. https://doi.org/10.3389/fpsyg.2021.624474 [Іn English].

Dr. Cayari. (2020). A History of Virtual Choirs: A documentary about online singing. [Video]. Youtube. https://www.youtube.com/watch?v=BOEIBdoPxz8 [Іn English].

Eren, H., & Öztuğ, E. (2020). The implementation of virtual choir recordings during distance learning. Cypriot Journal of Educational Science, 15(5), 1117–1127. https://doi.org/10.18844/cjes.v15i5.5159 [Іn English].

Fancourt, D., & Steptoe, A. (2019). Present in Body or Just in Mind: Differences in Social Presence and Emotion Regulation in Live vs. Virtual Singing Experiences. Frontiers in Psychology, 10, [778]. https://doi.org/10.3389/fpsyg.2019.00778 [Іn English].

Galván, J., & Clauhs, M. (2020). The virtual choir as collaboration. The Choral Journal, 61(3), 8–19. https://www.jstor.org/stable/27034958 [Іn English].

Grebosz-Haring, K., & Schuchter-Wiegand, A. K., & Nater, U., & Feneberg, A., & Schütz, S., & Thun-Hohenstein, L. (2022). The Psychological and Biological Impact of “In-Person” vs. “Virtual” Choir Singing in Children and Adolescents: A Pilot Study Before and After the Acute Phase of the COVID-19 Outbreak in Austria. Frontiers Psychology, 12, [773227]. https://doi.org/10.3389/fpsyg.2021.773227 [Іn English].

Kerry, V. J. (2022). ‘The Birth of the Virtual Choir’: Exploring the multimodal realization of the Covid-19 liminal space in a YouTube virtual choir performance. Multimodality & Society, 2(2), 141–164. https://doi.org/10.1177/26349795221086882 [Іn English].

Lariccia, S., & Lariccia, G., & Gabrieli, M., & Della Ventura, M., & Toffoli, G., & Montanari, M. (2021). Museup: how virtual choirs may help students learning to learn. INTED2021 Proceedings, 6827–6834. https://doi.org/10.21125/inted.2021.1360 [Іn English].

Mróz, B., & Odya, P., & Kostek, B. (2022). Creating a Remote Choir Performance Recording Based on an Ambisonic Approach. Applied Sciences, 12(7), 3316. https://doi.org/10.3390/app12073316 [Іn English].

Paparo, S. (2021). Real Voices, Virtual Ensemble 2.0: Perceptions of Participation in Eric Whitacre’s Virtual Choirs. The International Journal of Research in Choral Singing, 9, 92–115. https://acda.org/wp-content/uploads/2021/09/IJRCSVol9Paparo.pdf [Іn English].

Wardani, I. & Suyajai, P. (2023). Back to basic: What is missing in the virtual choir as a practice? ICAPAS 2022 Proceeding, 62–72. https://www.researchgate.net/publication/371640784_Back_to_basic_What_is_missing_in_the_virtual_choir_as_a_practice_ICAPAS_2022_Proceeding [Іn English].

Wardani, I. (2022). Virtual Choir: To Sing Together, Individually. International Journal of Creative and Arts Studies, 9(2), 105–116. https://journal.isi.ac.id/index.php/IJCAS/article/view/8226/2897 [Іn English].

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-09-21

Номер

Розділ

Мистецтвознавство