Віртуальний хор: між технічним та естетичним
DOI:
https://doi.org/10.31516/2410-5325.081.10Ключові слова:
хорове мистецтво, діджиталізація мистецтва, віртуальний хор, хорове виконавство, дистанційні репетиції, аудіовідеозапис, монтажАнотація
Дослідження містить аналіз наукових праць, присвячених феномену віртуального хору, який сформувався у 2009 р. та під час пандемії COVID-19 набув вибухового розвитку. Здійснено класифікацію основних аспектів вивчення віртуального хору; означено, що найбільшого поширення набули соціально-психологічні, технічні та дидактичні. Водночас акцентовано, що музикознавчі, хорознавчі та інтерпретаційні проблеми у сфері віртуального хорового виконавства розглядалися досить обмежено, а історичні здебільшого містять неповну або неточну інформацію. Виявлено деякі суперечності в результатах попередніх досліджень впливу участі у віртуальному хорі на психофізіологію співаків, окреслено певні проблеми відповідності явища, яке досліджується, його поширеній дефініції «віртуальний хор».
Посилання
Kachurynets, L. (2020). Virtual сhoir as a necessary pedagogical experience in distance learning. Topical issues of the humanities: Interuniversity collection of scientific papers by young scientists of Ivan Franko Drohobych State Pedagogical University, 34, Vol. 3, 211–218. http://www.aphn-journal.in.ua/archive/34_2020/part_3/35.pdf [Іn Ukrainian].
Mykhailova, N. (2022). Pedagogical activity of a choirmaster in the conditions of distance learning: adaptation, problems, prospects. Dyryhentsko-khorova osvita, 132–135. [Іn Ukrainian].
Savelieva, H. (2021). “Lux aurumque” by Eric Whitacre in terms of comparative analysis of performance interpretation. Problemy vzaiemodii mystetstva, pedahohiky ta teorii i praktyky osvity, 58, 143–157. https://doi.org/10.34064/khnum1-58.09 [Іn Ukrainian].
Statkus, A. (November 11–13, 2022). Creation of a virtual choir. Information problems of the theory of acoustic, radio-electronic and telecommunication systems (IPST-2022): abstracts of the 11th International Scientific and Technical Conference, (11.11–13.11, Kharkiv), 32–36. https://repository.kpi.kharkov.ua/server/api/core/bitstreams/f94c1e98-9d84-4b9f-9d2a-00576d4107f8/content [Іn Ukrainian].
Sukhetska, O. (2022). Virtual choir: the essence of the phenomenon and concept. Visnyk KNUKiM. Seriia “Mystetstvoznavstvo”, (46), 138–144. https://doi.org/10.31866/2410-1176.46.2022.258627 [Іn Ukrainian].
Sukhetska, O. (March 24, 2023). Effective methods of choir development in the context of virtual music-making. Philosophy of cultural and artistic education: materials of the II All-Ukrainian scientific conference, 189–192. https://dspace.udpu.edu.ua/handle/123456789/15372 [Іn Ukrainian].
Shatova, I. (2021). Eric Whitacre’s virtual choir: innovative trends of development of modern music. Muzychne mystetstvo i kultura, 1(32), 17–30. https://doi.org/10.31723/2524-0447-2021-32-1-2 [Іn Ukrainian].
Daffern, H., & Balmer, K., & Brereton, J. (2021). Singing Together, Yet Apart: The Experience of UK Choir Members and Facilitators During the Covid-19 Pandemic. Frontiers in Psychology, 12, [624474]. https://doi.org/10.3389/fpsyg.2021.624474 [Іn English].
Dr. Cayari. (2020). A History of Virtual Choirs: A documentary about online singing. [Video]. Youtube. https://www.youtube.com/watch?v=BOEIBdoPxz8 [Іn English].
Eren, H., & Öztuğ, E. (2020). The implementation of virtual choir recordings during distance learning. Cypriot Journal of Educational Science, 15(5), 1117–1127. https://doi.org/10.18844/cjes.v15i5.5159 [Іn English].
Fancourt, D., & Steptoe, A. (2019). Present in Body or Just in Mind: Differences in Social Presence and Emotion Regulation in Live vs. Virtual Singing Experiences. Frontiers in Psychology, 10, [778]. https://doi.org/10.3389/fpsyg.2019.00778 [Іn English].
Galván, J., & Clauhs, M. (2020). The virtual choir as collaboration. The Choral Journal, 61(3), 8–19. https://www.jstor.org/stable/27034958 [Іn English].
Grebosz-Haring, K., & Schuchter-Wiegand, A. K., & Nater, U., & Feneberg, A., & Schütz, S., & Thun-Hohenstein, L. (2022). The Psychological and Biological Impact of “In-Person” vs. “Virtual” Choir Singing in Children and Adolescents: A Pilot Study Before and After the Acute Phase of the COVID-19 Outbreak in Austria. Frontiers Psychology, 12, [773227]. https://doi.org/10.3389/fpsyg.2021.773227 [Іn English].
Kerry, V. J. (2022). ‘The Birth of the Virtual Choir’: Exploring the multimodal realization of the Covid-19 liminal space in a YouTube virtual choir performance. Multimodality & Society, 2(2), 141–164. https://doi.org/10.1177/26349795221086882 [Іn English].
Lariccia, S., & Lariccia, G., & Gabrieli, M., & Della Ventura, M., & Toffoli, G., & Montanari, M. (2021). Museup: how virtual choirs may help students learning to learn. INTED2021 Proceedings, 6827–6834. https://doi.org/10.21125/inted.2021.1360 [Іn English].
Mróz, B., & Odya, P., & Kostek, B. (2022). Creating a Remote Choir Performance Recording Based on an Ambisonic Approach. Applied Sciences, 12(7), 3316. https://doi.org/10.3390/app12073316 [Іn English].
Paparo, S. (2021). Real Voices, Virtual Ensemble 2.0: Perceptions of Participation in Eric Whitacre’s Virtual Choirs. The International Journal of Research in Choral Singing, 9, 92–115. https://acda.org/wp-content/uploads/2021/09/IJRCSVol9Paparo.pdf [Іn English].
Wardani, I. & Suyajai, P. (2023). Back to basic: What is missing in the virtual choir as a practice? ICAPAS 2022 Proceeding, 62–72. https://www.researchgate.net/publication/371640784_Back_to_basic_What_is_missing_in_the_virtual_choir_as_a_practice_ICAPAS_2022_Proceeding [Іn English].
Wardani, I. (2022). Virtual Choir: To Sing Together, Individually. International Journal of Creative and Arts Studies, 9(2), 105–116. https://journal.isi.ac.id/index.php/IJCAS/article/view/8226/2897 [Іn English].
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
У разі публікації статті в журналі «Культура України», автори зберігають авторське право, а також надають право журналу публікувати оригінальні наукові статті, що містять результати експериментальних і теоретичних досліджень і не знаходяться на розгляді для опублікування в інших віданнях. Всі матеріали поширюється на умовах ліцензії Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike (BY-NC-SA), яка дозволяє першу публікацію в цьому журналі, а також розповсюдження роботи з визнанням авторства цієї роботи, на тих самих умовах, з некомерційною метою.
Автори мають підписати заяву, яка є угодою про надання прав редакції на публікацію статті в друкованому та електронному вигляді. Заява надсилається на поштову (оригінал) або електронну адресу (сканована копія) Редакції журналу.
Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
Під час подачі рукопису статті для опублікування у збірнику «Культура України» автори погоджуються з тим, що, у разі прийняття статті до публікації, її можна буде розмістити в електронних архівах та базах даних з обов'язковим зазначенням авторства і збереженням авторських прав у повному обсязі за авторами. У тексті самої роботи мають бути в повному обсязі представлені джерела зовнішньої інформації – у вигляді списків джерел літератури (у т.ч. особисті раніше опубліковані роботи авторів). Автори рукопису статті зобов'язані належно оформляти запозичення у вигляді цитат або посилань. Будь-які форми плагіату неприпустимі.