Творчі настанови народно-­інструментальних ансамблів у культурному просторі Харкова другої половини XX – початку XXI ст.

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.31516/2410-5325.081.09

Ключові слова:

народно-інструментальне ансамблеве мистецтво, політемброві та монотемброві народно-інструментальні ансамблі, жанр, стиль

Анотація

Висвітлено концептуальні, жанрово-стильові, репертуарні настанови народно-інструментальних ансамблів Харкова другої половини XX–XXI ст. Виявлено притаманні їм ознаки: варіабельність форм і складів, віртуозність, новаційне розширення органологічних, тембрових, фактурних, техніко-виконавських параметрів; інтенсивна апробація світової та національної класики, оригінальних творів сучасних українських митців; значущість автентичних настанов і фольклорної домінанти репертуару, академізації та утвердження нових звукообразів народних інструментів, тембрових експериментів та театралізації виконавства, естетики world music і кроссоверу; синтез виконавської, композиторської, науково-дослідницької, педагогічно-методичної діяльності його представників.

Біографії авторів

М. М. Данилюк, Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, м. Харків

доктор філософії, доцент, кафедра музичного мистецтва

Я. В. Данилюк, Харківська державна академія культури

викладачка, кафедра народних інструментів

Посилання

Henkin, A., & Dets, M. (2020). Formation of academic folk-instrumental art of Dnipropetrovska oblast: formation and development. The world of science and innovation. Abstract of the 2nd International scientific and practice conference (London, 16–18.09.2020), 294–298. [In Ukrainian].

Loshkov, Yu. I. (2000). Creativity of V. A. Komarenko and folk-instrumental performance in Sloboda Ukraine (the first half of the XX century) [Thesis abstract, Candidate of Arts, Kharkiv State Academy of Culture]. Kharkiv State Academy of Culture. [In Ukrainian].

Mishchenko, O. (2000). Arranging musical works for accordion duet. Krok. [In Ukrainian].

Nefedov, S. Yu. (2018). The Art of the Bayan Ensemble in the Musical Culture of Ukraine in the XX — Early XXI Centuries: Theory, History and Practice [Thesis, Candidate of Arts, National Academy of Managerial Staff of Culture and Arts]. National Academy of Managerial Staff of Culture and Arts. [In Ukrainian].

Pasichniak, L. M. (2007). Academic folk-instrumental ensemble art of Ukraine of the XX century: historical and performing aspect [Thesis abstract, Candidate of Arts, Mykola Lysenko Lviv State Music Academy]. Mykola Lysenko Lviv State Music Academy. [In Ukrainian].

Pliushchenko, M. Yu. (2021). Timbre and texture specificity of transcriptions with the participation of accordion or bayan by Kharkiv composers of the late XX - early XXI century [Thesis abstract, Candidate of Arts, I. P. Kotlyarevsky Kharkiv National University of Arts]. I. P. Kotlyarevsky Kharkiv National University of Arts. [In Ukrainian].

Savytska, O. (2020). Creative and Performing Activities of the Folk Music Ensemble “Stozhary” in Historical Perspective. Culture and information society of the XXI century. Materials of the All-Ukrainian Scientific and Theoretical Conference of Young Scientists (Kharkiv, April 23–24, 2020), 68–70. [In Ukrainian].

Sniedkova, L. (2014a) Duet of accordionists as a kind of ensemble music in Slobozhanshchyna. Problemy vzaiemodii mystetstva, pedahohiky ta teorii i praktyky osvity, 41, 380–391. [In Ukrainian].

Sniedkova, L. (2014b). Slobozhanshchyna style of folk ensemble and instrumental music. Tradytsii ta novatsii u vyshchii arkhitekturno-khudozhnii osviti, 4, 49–53. [In Ukrainian].

Strilets, A. M. (2021). Concert and pedagogical repertoire of the Kharkiv bayan kolya in genre and style dynamics. Aspekty istorychnoho muzykoznavstva, XXII, 7–27. [In Ukrainian].

Trianov, M. (2020). Coloristic means of musical expressiveness in the works of contemporary composers for guitar quartet. Culture of Ukraine, 67, 166–176. [In Ukrainian].

Umanets, O. (2020). Glocalization. In Sociology of law: an encyclopedic dictionary. L. M. Herasyna, O. Yu. Panfilov, V. L. Pohribna (Eds.). M. P. Trebin (Ed.). [In Ukrainian].

Yurchenko, O. (2017). Stylistic directions of modern performance on cymbals of the Shunda system. In L. I. Horina (Ed., Comp.). Aktualni problemy narodno-instrumentalnoho vykonavstva v Ukraini: istoriia i suchasnist: a collection of scientific papers (pp. 88–91). Volynski oberehy. [In Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-09-21

Номер

Розділ

Мистецтвознавство