Творчі настанови народно-інструментальних ансамблів у культурному просторі Харкова другої половини XX – початку XXI ст.
DOI:
https://doi.org/10.31516/2410-5325.081.09Ключові слова:
народно-інструментальне ансамблеве мистецтво, політемброві та монотемброві народно-інструментальні ансамблі, жанр, стильАнотація
Висвітлено концептуальні, жанрово-стильові, репертуарні настанови народно-інструментальних ансамблів Харкова другої половини XX–XXI ст. Виявлено притаманні їм ознаки: варіабельність форм і складів, віртуозність, новаційне розширення органологічних, тембрових, фактурних, техніко-виконавських параметрів; інтенсивна апробація світової та національної класики, оригінальних творів сучасних українських митців; значущість автентичних настанов і фольклорної домінанти репертуару, академізації та утвердження нових звукообразів народних інструментів, тембрових експериментів та театралізації виконавства, естетики world music і кроссоверу; синтез виконавської, композиторської, науково-дослідницької, педагогічно-методичної діяльності його представників.
Посилання
Henkin, A., & Dets, M. (2020). Formation of academic folk-instrumental art of Dnipropetrovska oblast: formation and development. The world of science and innovation. Abstract of the 2nd International scientific and practice conference (London, 16–18.09.2020), 294–298. [In Ukrainian].
Loshkov, Yu. I. (2000). Creativity of V. A. Komarenko and folk-instrumental performance in Sloboda Ukraine (the first half of the XX century) [Thesis abstract, Candidate of Arts, Kharkiv State Academy of Culture]. Kharkiv State Academy of Culture. [In Ukrainian].
Mishchenko, O. (2000). Arranging musical works for accordion duet. Krok. [In Ukrainian].
Nefedov, S. Yu. (2018). The Art of the Bayan Ensemble in the Musical Culture of Ukraine in the XX — Early XXI Centuries: Theory, History and Practice [Thesis, Candidate of Arts, National Academy of Managerial Staff of Culture and Arts]. National Academy of Managerial Staff of Culture and Arts. [In Ukrainian].
Pasichniak, L. M. (2007). Academic folk-instrumental ensemble art of Ukraine of the XX century: historical and performing aspect [Thesis abstract, Candidate of Arts, Mykola Lysenko Lviv State Music Academy]. Mykola Lysenko Lviv State Music Academy. [In Ukrainian].
Pliushchenko, M. Yu. (2021). Timbre and texture specificity of transcriptions with the participation of accordion or bayan by Kharkiv composers of the late XX - early XXI century [Thesis abstract, Candidate of Arts, I. P. Kotlyarevsky Kharkiv National University of Arts]. I. P. Kotlyarevsky Kharkiv National University of Arts. [In Ukrainian].
Savytska, O. (2020). Creative and Performing Activities of the Folk Music Ensemble “Stozhary” in Historical Perspective. Culture and information society of the XXI century. Materials of the All-Ukrainian Scientific and Theoretical Conference of Young Scientists (Kharkiv, April 23–24, 2020), 68–70. [In Ukrainian].
Sniedkova, L. (2014a) Duet of accordionists as a kind of ensemble music in Slobozhanshchyna. Problemy vzaiemodii mystetstva, pedahohiky ta teorii i praktyky osvity, 41, 380–391. [In Ukrainian].
Sniedkova, L. (2014b). Slobozhanshchyna style of folk ensemble and instrumental music. Tradytsii ta novatsii u vyshchii arkhitekturno-khudozhnii osviti, 4, 49–53. [In Ukrainian].
Strilets, A. M. (2021). Concert and pedagogical repertoire of the Kharkiv bayan kolya in genre and style dynamics. Aspekty istorychnoho muzykoznavstva, XXII, 7–27. [In Ukrainian].
Trianov, M. (2020). Coloristic means of musical expressiveness in the works of contemporary composers for guitar quartet. Culture of Ukraine, 67, 166–176. [In Ukrainian].
Umanets, O. (2020). Glocalization. In Sociology of law: an encyclopedic dictionary. L. M. Herasyna, O. Yu. Panfilov, V. L. Pohribna (Eds.). M. P. Trebin (Ed.). [In Ukrainian].
Yurchenko, O. (2017). Stylistic directions of modern performance on cymbals of the Shunda system. In L. I. Horina (Ed., Comp.). Aktualni problemy narodno-instrumentalnoho vykonavstva v Ukraini: istoriia i suchasnist: a collection of scientific papers (pp. 88–91). Volynski oberehy. [In Ukrainian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
У разі публікації статті в журналі «Культура України», автори зберігають авторське право, а також надають право журналу публікувати оригінальні наукові статті, що містять результати експериментальних і теоретичних досліджень і не знаходяться на розгляді для опублікування в інших віданнях. Всі матеріали поширюється на умовах ліцензії Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike (BY-NC-SA), яка дозволяє першу публікацію в цьому журналі, а також розповсюдження роботи з визнанням авторства цієї роботи, на тих самих умовах, з некомерційною метою.
Автори мають підписати заяву, яка є угодою про надання прав редакції на публікацію статті в друкованому та електронному вигляді. Заява надсилається на поштову (оригінал) або електронну адресу (сканована копія) Редакції журналу.
Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
Під час подачі рукопису статті для опублікування у збірнику «Культура України» автори погоджуються з тим, що, у разі прийняття статті до публікації, її можна буде розмістити в електронних архівах та базах даних з обов'язковим зазначенням авторства і збереженням авторських прав у повному обсязі за авторами. У тексті самої роботи мають бути в повному обсязі представлені джерела зовнішньої інформації – у вигляді списків джерел літератури (у т.ч. особисті раніше опубліковані роботи авторів). Автори рукопису статті зобов'язані належно оформляти запозичення у вигляді цитат або посилань. Будь-які форми плагіату неприпустимі.