Проблеми інституціоналізації вищої професійної освіти спортивних бальних танців в Україні

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.31516/2410-5325.081.08

Ключові слова:

спортивні бальні танці, бальний танець, змагання, навчання бальним танцям в Україні

Анотація

Зазначено, що спортивний бальний танець не втратив актуальності навіть у найбільше постраждалих внаслідок збройної агресії регіонах України, вкотре доводячи право на розвиток у вітчизняному культурному просторі. Підкреслено, що масовість, ґрунтованість на фундаментальних ідеях й образах буття зумовлюють потенційну широку цільову аудиторію учнів, інтерес до змагань, і це далі сприятиме відновленню турнірів і зростанню потреби у вищій професійній освіті діячів цього виду хореографічного мистецтва. Виявлено, що професія вчителів танців є перспективним напрямом роботи ЗВО. Водночас визнано, що підготовка фахівців цього напряму потребує подальшої спеціалізації та інституціоналізації. Висновано — кар’єра фахівців зі спортивних бальних танців полягатиме у здійсненні клубно-турнірної діяльності й організації навчального процесу відповідним чином.

Біографія автора

К. І. Шкурєєв, Харківська державна академія культури

кандидат мистецтвознавства, старший викладач, кафедра сучасної та бальної хореографії

Посилання

Bazela, D. (2019). Activities of ballroom dance clubs in Ukraine: current state and prospects for development. Kultura i suchasnist, 2, 80–85. [In Ukrainian].

Bohdanova, M. (2012). The main aspects of the study of competitive ballroom choreography. Ukrainian culture: past, present, ways of development. Naukovi zapysky Rivnenskoho derzhavnoho humanitarnoho universytetu, 18, II, 169–173. [In Ukrainian].

Keba, M. (2020). Sports ballroom dance in the context of narrative discourse. Aktualni pytannia humanitarnykh nauk, 31, 1, 136–140. [In Ukrainian].

Pavliuk, T. (2020). The art of ballroom choreography in the system of Ukrainian higher education. Naukovyi ohliad, 5(68), 45–53. [In Ukrainian].

Pavliuk, T. (2008). Patterns and mechanisms of evolution of ballroom dance as a type of choreography. Visnyk KhDADM, 12, 98–109. [In Ukrainian].

Pavliuk, T. (2008). The essence and versatility of ballroom dance as a phenomenon of chore-?graphic art. Kultura narodov Prychernomoria, 144, 75–78. [In Ukrainian].

Pavliuk, T. (2012). The role of ballroom choreography and its cultural mission in society. Structural and functional aspect. Culture of Ukraine, 36. [In Ukrainian].

Ballroom dance. (2023). In Britannica. Retrieved March 18, 2023, from https://www.britannica.com/art/ballroom-dance. [In English].

Longqi Yu, & Ralph Buck (2022). Competition in tertiary ballroom dance education in China: ‘a double-edged sword’, Research in Dance Education, https://doi.org/10.1080/14647893.2022.2114447. [In English].

Nabatov, S., & Mankovska, O. (2021). Aspects of critical thinking in ballroom dance education. Science and Education a New Dimension. Pedagogy and Psychology, IX(96), 245, 2021 Feb, 39–42. [In English].

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-09-21

Номер

Розділ

Мистецтвознавство