Хоровий концерт «Гука душа Господаря…» Юрія Алжнєва: жанрово-­стильові та композиційні особливості

Автор(и)

  • Т. І. Клюка Луганський національний університет імені Тараса Шевченка, м. Полтава, Україна https://orcid.org/0000-0002-0278-3059

DOI:

https://doi.org/10.31516/2410-5325.081.06

Ключові слова:

композиторська творчість, українські композитори, Юрій Алжнєв, хорова музика, хоровий концерт, жанрово-стильові особливості, музична форма

Анотація

Стаття присвячена музикознавчому аналізу хорового концерту «Гука душа Господаря…» для мішаного хору a capella відомого харківського композитора Юрія Алжнєва. У розвідці аналізуються музична драматургія твору в її проєкції на особливості реалізації основних компонентів системи виражальних засобів, що використовує автор у цьому творі. Основна ж увага фокусується на аналізі композиційних (формоутворюючих) та жанрово-стильових аспектів цього концерту. Констатується, що композитор створив у цьому творі доволі цікаву й індивідуалізовану музичну драматургію, у якій вміло використав і розширив можливості простої куплетної форми, інтегрувавши в неї елементи інших, складніших формоструктур.

Біографія автора

Т. І. Клюка, Луганський національний університет імені Тараса Шевченка, м. Полтава

аспірантка

Посилання

Breslavets, H. M. (2018). Reconstruction of the folklore text in the Ukrainian musical culture of the last third of the XX and the beginning of the XXI century [Thesis, Candidate of Sciences, Kharkiv State Academy of Culture]. Kharkiv State Academy of Culture. [In Ukrainian].

Hrechukha, N. (2007). Neomythological trends in the choral art of Ukraine in the 1980s-1990s. [Thesis, Candidate of Sciences, Kyiv National University of Culture and Arts]. Kharkiv State Academy of Culture. [In Ukrainian].

Zaverukha, O. (2013). Features of Yurii Alzhniev’s choral writing (on the example of the lyrical consonance “Ridne Okolo”). Tavriiski studii. Mystetstvoznavstvo, 4, 97–102. [In Ukrainian].

Zavierukha, O. (2017). Choral writing as an embodiment of the artistic content of a musical text. Culture of Ukraine, 57, 54–61. [In Ukrainian].

Ihnatchenko, H. I. (2001). Alzhniev Yurii Borysovych. In I. M. Dziuba, A. I. Zhukovskyi, M. H. Zhelezniak (Eds.), Encyclopedia of modern Ukraine. (Vol. 1, pp. 380–381). Polihrafknyha. [In Ukrainian].

Kliuka, T. (2022). Choral works of Ihor Haydenko and Yurii Alzhniev in the aspect of genre systematization. Aktualni pytannia humanitarnykh nauk, 57, 1, 131–136. [In Ukrainian].

Mizitova, A. (2005). Sound paths of the new generation of Kharkiv composers. Visnyk Kharkivskoi derzhavnoi akademii dyzainu i mystetstv, 10, 39–59. [In Ukrainian].

Osypenko, V. (2005). Structural and semantic invariant of a choral concert (on the material of choral works by Yurii Alzhniev). [Thesis, Candidate of Sciences, I. P. Kotliarevskyi Kharkiv National University of Arts]. I. P. Kotliarevskyi Kharkiv National University of Arts. [In Ukrainian].

Shapovalova, L. (1999). The authorial concept of the genre of choral concert in the works of Yurii Alzhniev. In Aktualni problemy muzychnoho i teatralnoho mystetstva: Mystetstvoznavstvo, pedahohika ta vykonavstvo (pp. 39–43). GLAS. [In Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-09-21

Номер

Розділ

Мистецтвознавство