Хоровий концерт «Гука душа Господаря…» Юрія Алжнєва: жанрово-стильові та композиційні особливості
DOI:
https://doi.org/10.31516/2410-5325.081.06Ключові слова:
композиторська творчість, українські композитори, Юрій Алжнєв, хорова музика, хоровий концерт, жанрово-стильові особливості, музична формаАнотація
Стаття присвячена музикознавчому аналізу хорового концерту «Гука душа Господаря…» для мішаного хору a capella відомого харківського композитора Юрія Алжнєва. У розвідці аналізуються музична драматургія твору в її проєкції на особливості реалізації основних компонентів системи виражальних засобів, що використовує автор у цьому творі. Основна ж увага фокусується на аналізі композиційних (формоутворюючих) та жанрово-стильових аспектів цього концерту. Констатується, що композитор створив у цьому творі доволі цікаву й індивідуалізовану музичну драматургію, у якій вміло використав і розширив можливості простої куплетної форми, інтегрувавши в неї елементи інших, складніших формоструктур.
Посилання
Breslavets, H. M. (2018). Reconstruction of the folklore text in the Ukrainian musical culture of the last third of the XX and the beginning of the XXI century [Thesis, Candidate of Sciences, Kharkiv State Academy of Culture]. Kharkiv State Academy of Culture. [In Ukrainian].
Hrechukha, N. (2007). Neomythological trends in the choral art of Ukraine in the 1980s-1990s. [Thesis, Candidate of Sciences, Kyiv National University of Culture and Arts]. Kharkiv State Academy of Culture. [In Ukrainian].
Zaverukha, O. (2013). Features of Yurii Alzhniev’s choral writing (on the example of the lyrical consonance “Ridne Okolo”). Tavriiski studii. Mystetstvoznavstvo, 4, 97–102. [In Ukrainian].
Zavierukha, O. (2017). Choral writing as an embodiment of the artistic content of a musical text. Culture of Ukraine, 57, 54–61. [In Ukrainian].
Ihnatchenko, H. I. (2001). Alzhniev Yurii Borysovych. In I. M. Dziuba, A. I. Zhukovskyi, M. H. Zhelezniak (Eds.), Encyclopedia of modern Ukraine. (Vol. 1, pp. 380–381). Polihrafknyha. [In Ukrainian].
Kliuka, T. (2022). Choral works of Ihor Haydenko and Yurii Alzhniev in the aspect of genre systematization. Aktualni pytannia humanitarnykh nauk, 57, 1, 131–136. [In Ukrainian].
Mizitova, A. (2005). Sound paths of the new generation of Kharkiv composers. Visnyk Kharkivskoi derzhavnoi akademii dyzainu i mystetstv, 10, 39–59. [In Ukrainian].
Osypenko, V. (2005). Structural and semantic invariant of a choral concert (on the material of choral works by Yurii Alzhniev). [Thesis, Candidate of Sciences, I. P. Kotliarevskyi Kharkiv National University of Arts]. I. P. Kotliarevskyi Kharkiv National University of Arts. [In Ukrainian].
Shapovalova, L. (1999). The authorial concept of the genre of choral concert in the works of Yurii Alzhniev. In Aktualni problemy muzychnoho i teatralnoho mystetstva: Mystetstvoznavstvo, pedahohika ta vykonavstvo (pp. 39–43). GLAS. [In Ukrainian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
У разі публікації статті в журналі «Культура України», автори зберігають авторське право, а також надають право журналу публікувати оригінальні наукові статті, що містять результати експериментальних і теоретичних досліджень і не знаходяться на розгляді для опублікування в інших віданнях. Всі матеріали поширюється на умовах ліцензії Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike (BY-NC-SA), яка дозволяє першу публікацію в цьому журналі, а також розповсюдження роботи з визнанням авторства цієї роботи, на тих самих умовах, з некомерційною метою.
Автори мають підписати заяву, яка є угодою про надання прав редакції на публікацію статті в друкованому та електронному вигляді. Заява надсилається на поштову (оригінал) або електронну адресу (сканована копія) Редакції журналу.
Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
Під час подачі рукопису статті для опублікування у збірнику «Культура України» автори погоджуються з тим, що, у разі прийняття статті до публікації, її можна буде розмістити в електронних архівах та базах даних з обов'язковим зазначенням авторства і збереженням авторських прав у повному обсязі за авторами. У тексті самої роботи мають бути в повному обсязі представлені джерела зовнішньої інформації – у вигляді списків джерел літератури (у т.ч. особисті раніше опубліковані роботи авторів). Автори рукопису статті зобов'язані належно оформляти запозичення у вигляді цитат або посилань. Будь-які форми плагіату неприпустимі.