Системогенез виконавської діяльності в музиці ХХ століття
DOI:
https://doi.org/10.31516/2410-5325.081.05Ключові слова:
музичне мистецтво, виконавська діяльність, системогенез, культурогенез, образ, синтез мистецтвАнотація
Теорія системогенезу та екосистемний підхід до аналізу великих соціокультурних систем рефлексії дозволяють осмислити музичний простір як єдність системогенезу та культурогенезу. Охарактеризовано міметичний, логістичний та рефлексивний підходи щодо формування виконавської майстерності музиканта на прикладі вокальних й інструментальних складових сучасного художнього твору. Сучасна виконавська майстерність технологізована й специфікована в межах антропних, медіатекстуальних і візуальних патернів, які впливають на виконавську діяльність. Виникають більш творчі, ширші і глобальніші системи, які застосовують досягнення віртуального, іконічного, візуального повороту, виходять на екранні комунікації, сучасну театральну сцену, яка стає радикалізованішою, відмінною від тієї, яка була раніше. Екологічна настанова як апеляція до метафізичних витоків певною мірою акцентує різноманітність здійснення системогенезу у виконавській культурі. Усі синте́зи, які здійснюються на основі музичної стихії, музичного тексту, метатексту музичного дискурсу, потребують адекватних виконавського вміння, майстерності і творчості.
Посилання
Anokhin, P. K. (1978). Selected Works. Philosophical aspects of the theory of functional system. Nauka. [In Russian].
Arefieva, A. Y. (2018). Creative principles of vocal pedagogy: cultural and historical parallels. The unity of teaching and research is the main principle of the university. Materials of the summary scientific-practical conference of teachers, doctoral students and postgraduate students of the Faculty of Philosophical Education and Science (May 14–19, 2018), 188–191. [In Ukrainian].
Gnyd, B. (2002). Performing schools of Ukraine. Tchaikovsky National Music Academy of Ukraine. [In Ukrainian].
Zinkevych, O. S. (1992). Ukrainian avant-garde. Muzyka, 4, 4–5. [In Ukrainian].
Kyselov, M. M., Hardashchuk, T. V., & Zarubytskyi, K. E. (2006). Ecological dimensions of globalization. Parapan. [In Ukrainian].
Kyianovska, L. (1998). Myroslav Skoryk: a creative portrait of the composer in the mirror of the era. Spolokh. [In Ukrainian].
Kozarenko, O. (2000). The phenomenon of the Ukrainian national musical language. Naukove tovarystvo im. T. H. Shevchenka. [In Ukrainian].
Konovalova, I. Yu. (2023). Perception of the concept of “musical work” in modern scientific discourse. Culture of Ukraine, 80, 82–88. [In Ukrainian].
Lehenkyi, Y. (2022). Ukrainian national fashion of the XX century: image and myth. Universytet “Ukraina”. [In Ukrainian].
Neretyna, S. S. (1999). Tropes and Concepts. YFRAN. [In Russian].
Morin, E (1992). Method: towards a study of humankind. The nature of nature. (Vol. 1). J. L. Roland Belanger (Transl. and Introd.). Peter Lang. [In English].
Stravinsky, V., & Craft, R. (1978). Stravinsky in Pictures and Documents. Simon and Schuster. [In English].
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
У разі публікації статті в журналі «Культура України», автори зберігають авторське право, а також надають право журналу публікувати оригінальні наукові статті, що містять результати експериментальних і теоретичних досліджень і не знаходяться на розгляді для опублікування в інших віданнях. Всі матеріали поширюється на умовах ліцензії Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike (BY-NC-SA), яка дозволяє першу публікацію в цьому журналі, а також розповсюдження роботи з визнанням авторства цієї роботи, на тих самих умовах, з некомерційною метою.
Автори мають підписати заяву, яка є угодою про надання прав редакції на публікацію статті в друкованому та електронному вигляді. Заява надсилається на поштову (оригінал) або електронну адресу (сканована копія) Редакції журналу.
Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
Під час подачі рукопису статті для опублікування у збірнику «Культура України» автори погоджуються з тим, що, у разі прийняття статті до публікації, її можна буде розмістити в електронних архівах та базах даних з обов'язковим зазначенням авторства і збереженням авторських прав у повному обсязі за авторами. У тексті самої роботи мають бути в повному обсязі представлені джерела зовнішньої інформації – у вигляді списків джерел літератури (у т.ч. особисті раніше опубліковані роботи авторів). Автори рукопису статті зобов'язані належно оформляти запозичення у вигляді цитат або посилань. Будь-які форми плагіату неприпустимі.