Специфіка формоутворення в хоровому циклі «Псалми Давидові» Р. Толмачова
DOI:
https://doi.org/10.31516/2410-5325.081.03Ключові слова:
музичне мистецтво, хорове мистецтво, хоровий цикл, поезії Шевченка, духовна музика, церковні тексти, псалми, формоутворення, інтерпретаціяАнотація
Стаття містить результати комплексного дослідження специфіки формоутворення в хоровому циклі Р. Толмачова на вірші Т. Шевченка. За допомогою текстологічного аналізу визначені смислові типи псалмів (дидактичні, благальні, хвалебні, звинувачувальні) та особливості їхньої музичної будови. Засобами структурного, музикознавчого та інтонаційного аналізу встановлені закономірності втілення семантики псалмів у конкретні музичні форми. Виявлено значення строфічної форми в будові циклу, встановлено її наскрізний характер. Визначено форму всіх частин циклу й окреслено напрям подальших наукових розвідок у сфері архітектоніки циклу та його виконавських особливостей.
Посилання
Voskoboinikova, Yu. (2022). Principles of transformation of Shevchenko’s psalter arrangements in Ruben Tolmachov’s choral cycle “Psalms of David”. Muzychne mystetstvo i kultura, 35, 2, 74–88. https://doi.org/10.31723/2524-0447-2022-35-2-7 [In Ukrainian].
Herasymenko, L. (2017). “Psalms of David” by T. Shevchenko in the aspect of genre imple-?entations (based on the Ukrainian choral music) [“Davydovi psalmy” T. Shevchenka v aspekti zhanrovykh vtilen (na prykladi ukrainskoi khorovoi muzyky)]. Problemy vzaiemodii mystetstva, pedahohiky ta teorii i praktyky osvity, 47, 15–30. https://intermusic.kh.ua/vypusk47/vip.47_15-30.pdf [In Ukrainian].
Herasymenko, L. (2016). Rhythm and intonation aspect of Shevchenko’s poetry as a factor in the textual and musical form of M. Lysenko’s “David’s Psalm”. Kyivske muzykoznavstvo, 53, 35–43. [In Ukrainian].
Danylenko, І. (2007). David’s harp and Taras’ kobza: about Taras Shevchenko’s “Psalms of David”. Slovo i Chas, 5, 3–16. http://dspace.nbuv.gov.ua/bitstream/handle/123456789/11150/01-Danylenko.pdf?sequence=1 [In Ukrainian].
Tunytska, M. (2014). The role of church slavonic words in the main ideas of Christian concpets in “Psalms of David” by Taras Shevchenko. Language: classical — modern — postmodern, 1, 168–172. [In Ukrainian].
Gazinsky choir. (2023, July 07). “Psalms of David”, a poetic adaptation of Taras Shevchenko’s poetry, music by Ruben Tolmachov, 10.05.2023 [Video]. YouTube. https://youtu.be/ngPOxmUdEIs [In Ukrainian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
У разі публікації статті в журналі «Культура України», автори зберігають авторське право, а також надають право журналу публікувати оригінальні наукові статті, що містять результати експериментальних і теоретичних досліджень і не знаходяться на розгляді для опублікування в інших віданнях. Всі матеріали поширюється на умовах ліцензії Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike (BY-NC-SA), яка дозволяє першу публікацію в цьому журналі, а також розповсюдження роботи з визнанням авторства цієї роботи, на тих самих умовах, з некомерційною метою.
Автори мають підписати заяву, яка є угодою про надання прав редакції на публікацію статті в друкованому та електронному вигляді. Заява надсилається на поштову (оригінал) або електронну адресу (сканована копія) Редакції журналу.
Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
Під час подачі рукопису статті для опублікування у збірнику «Культура України» автори погоджуються з тим, що, у разі прийняття статті до публікації, її можна буде розмістити в електронних архівах та базах даних з обов'язковим зазначенням авторства і збереженням авторських прав у повному обсязі за авторами. У тексті самої роботи мають бути в повному обсязі представлені джерела зовнішньої інформації – у вигляді списків джерел літератури (у т.ч. особисті раніше опубліковані роботи авторів). Автори рукопису статті зобов'язані належно оформляти запозичення у вигляді цитат або посилань. Будь-які форми плагіату неприпустимі.