Мікротоновість у творах для гітарного ансамблю Агустіна Кастілья-Авіли
DOI:
https://doi.org/10.31516/2410-5325.080.14Ключові слова:
академічна музика, камерна музика, камерний ансамбль, сучасна музика, композиторська творчість, гітара, гітарний ансамбль, мікротоновість, препарована гітараАнотація
Використання мікроінтерваліки у творах сучасного іспано-австрійського композитора А. Кастілья-Авіли для гітарного ансамблю розглянуто в контексті історичного розвитку мікротонової музики. Виявлено специфіку імплементації мікротоновості, як композиторської техніки, у творах для гітарного ансамблю. Закцентовано на застосуванні органологічно традиційної конструкції гітари в ансамблевій творчості митця. Методологічним підґрунтям дослідження є праці Г. Гельмгольца, Дж. Вуда, Дж. Шнайдера, а також науковий доробок А. Кастілья-Авіли, на основі яких проаналізовано визначальні твори композитора для дуету, тріо, квартету, секстету гітар та виявлено немало характерних ознак авторського підходу до написання мікротонової музики для гітарного ансамблю, а саме: використання мікротонових налаштувань (мікротонової скордатури), спеціальних розширених технік (бенд, бі-тон, нетемпероване глісандо), препарації інструмента, що змінює висоту та тембральне забарвлення звуку. На основі досліджених зразків надано періодизацію мікротонової ансамблевої творчості А. Кастілья-Авіли, яка розмежувана на три періоди.
Посилання
Trianov, M. (2020). Coloristic means of musical expression in the works of contemporary composers for guitar quartet. Culture of Ukraine, 67, 166–176. [In Ukrainian].
Aguzzi, A. (2017). Interview with Agustín Castilla-Ávila. NEUGUITARS. https://neuguitars.com/2017/07/07/interview-with-agustin-castilla-avila-july-2017-on-neuguitars-blog/. [In English].
Castilla-Ávila, A. (2015). Agustín Castilla-Ávila on his music. Collegiummusicum. https://collegiummusicum.com.ua/en/statti-chasopys-a/english-agustin-castilla-avila- on-his-music/. [In English].
Castilla-Ávila, A. (2021). Microtonal Scordatura in the Guitar Works of A. Castilla-Ávila (1996–2021). Revista Vórtex, v. 9, n. 3, 1–16. [In English].
Cogulu, T. (2019). Techniques to obtain microtones on the classical guitar and history of microtonal guitar. Mikrotone: Small is Beautiful, 1, 75–77. [In English].
Helmholtz, H. L. F. (1954). On the sensations of tone as a physiological basis for the theory of music (2nd English ed.). Dover Publications. [In English].
Narushima, T. (2019). Microtonality and the Tuning Systems of Erv Wilson. Routledge. [In English].
Partch, H. (1979). Genesis Of A Music: An Account Of A Creative Work, Its Roots, And Its Fulfillments (2nd ed.). Da Capo Press. [In English].
Schneider, J. (1985). The Contemporary Guitar. University of California Press. [In English].
Schoenberg, A. (1978). The Theory of Harmony. University of California Press. [In English].
Stefanija, L., & Staneviciute, R. (Ed.). (2020). Microtonal Music in Central and Eastern Europe. Historical Outlines and Current Practices. Ljubljana University Press. [In English].
Wood, J. (1986). Microtonality: Aesthetics and Practicality. The Musical Times, 127, 328–330. [In English].
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
У разі публікації статті в журналі «Культура України», автори зберігають авторське право, а також надають право журналу публікувати оригінальні наукові статті, що містять результати експериментальних і теоретичних досліджень і не знаходяться на розгляді для опублікування в інших віданнях. Всі матеріали поширюється на умовах ліцензії Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike (BY-NC-SA), яка дозволяє першу публікацію в цьому журналі, а також розповсюдження роботи з визнанням авторства цієї роботи, на тих самих умовах, з некомерційною метою.
Автори мають підписати заяву, яка є угодою про надання прав редакції на публікацію статті в друкованому та електронному вигляді. Заява надсилається на поштову (оригінал) або електронну адресу (сканована копія) Редакції журналу.
Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
Під час подачі рукопису статті для опублікування у збірнику «Культура України» автори погоджуються з тим, що, у разі прийняття статті до публікації, її можна буде розмістити в електронних архівах та базах даних з обов'язковим зазначенням авторства і збереженням авторських прав у повному обсязі за авторами. У тексті самої роботи мають бути в повному обсязі представлені джерела зовнішньої інформації – у вигляді списків джерел літератури (у т.ч. особисті раніше опубліковані роботи авторів). Автори рукопису статті зобов'язані належно оформляти запозичення у вигляді цитат або посилань. Будь-які форми плагіату неприпустимі.