Мікротоновість у творах для гітарного ансамблю Агустіна Кастілья-Авіли

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.31516/2410-5325.080.14

Ключові слова:

академічна музика, камерна музика, камерний ансамбль, сучасна музика, композиторська творчість, гітара, гітарний ансамбль, мікротоновість, препарована гітара

Анотація

Використання мікроінтерваліки у творах сучасного іспано-австрійського композитора А. Кастілья-Авіли для гітарного ансамблю розглянуто в контексті історичного розвитку мікротонової музики. Виявлено специфіку імплементації мікротоновості, як композиторської техніки, у творах для гітарного ансамблю. Закцентовано на застосуванні органологічно традиційної конструкції гітари в ансамблевій творчості митця. Методологічним підґрунтям дослідження є праці Г. Гельмгольца, Дж. Вуда, Дж. Шнайдера, а також науковий доробок А. Кастілья-Авіли, на основі яких проаналізовано визначальні твори композитора для дуету, тріо, квартету, секстету гітар та виявлено немало характерних ознак авторського підходу до написання мікротонової музики для гітарного ансамблю, а саме: використання мікротонових налаштувань (мікротонової скордатури), спеціальних розширених технік (бенд, бі-тон, нетемпероване глісандо), препарації інструмента, що змінює висоту та тембральне забарвлення звуку. На основі досліджених зразків надано періодизацію мікротонової ансамблевої творчості А. Кастілья-Авіли, яка розмежувана на три періоди.

Біографія автора

М. А. Трянов, Харківська державна академія культури

аспірант, викладач кафедри народних інструментів

Посилання

Trianov, M. (2020). Coloristic means of musical expression in the works of contemporary composers for guitar quartet. Culture of Ukraine, 67, 166–176. [In Ukrainian].

Aguzzi, A. (2017). Interview with Agustín Castilla-Ávila. NEUGUITARS. https://neuguitars.com/2017/07/07/interview-with-agustin-castilla-avila-july-2017-on-neuguitars-blog/. [In English].

Castilla-Ávila, A. (2015). Agustín Castilla-Ávila on his music. Collegiummusicum. https://collegiummusicum.com.ua/en/statti-chasopys-a/english-agustin-castilla-avila- on-his-music/. [In English].

Castilla-Ávila, A. (2021). Microtonal Scordatura in the Guitar Works of A. Castilla-Ávila (1996–2021). Revista Vórtex, v. 9, n. 3, 1–16. [In English].

Cogulu, T. (2019). Techniques to obtain microtones on the classical guitar and history of microtonal guitar. Mikrotone: Small is Beautiful, 1, 75–77. [In English].

Helmholtz, H. L. F. (1954). On the sensations of tone as a physiological basis for the theory of music (2nd English ed.). Dover Publications. [In English].

Narushima, T. (2019). Microtonality and the Tuning Systems of Erv Wilson. Routledge. [In English].

Partch, H. (1979). Genesis Of A Music: An Account Of A Creative Work, Its Roots, And Its Fulfillments (2nd ed.). Da Capo Press. [In English].

Schneider, J. (1985). The Contemporary Guitar. University of California Press. [In English].

Schoenberg, A. (1978). The Theory of Harmony. University of California Press. [In English].

Stefanija, L., & Staneviciute, R. (Ed.). (2020). Microtonal Music in Central and Eastern Europe. Historical Outlines and Current Practices. Ljubljana University Press. [In English].

Wood, J. (1986). Microtonality: Aesthetics and Practicality. The Musical Times, 127, 328–330. [In English].

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-06-30

Номер

Розділ

Мистецтвознавство