Фортепіанна творчість В. Польової: концептуальні, жанрові, стильові та мовно-виражальні виміри
DOI:
https://doi.org/10.31516/2410-5325.080.12Ключові слова:
концепт, стиль, жанрова модель, лірична рефлексія, хронотопАнотація
У статті окреслено специфіку фортепіанної творчості В. Польової, детерміновану значущістю концептів духовності, душевної чистоти, прагненням створити картину універсуму на основі лірико-філософської рефлексії, нової простоти та апеляції до традицій. Виявлено тяжіння до програмних, концептуально й композиційно лабільних жанрових моделей камерної музики, індивідуалізації — редукції жанрової моделі сонати, вільної, наскрізної, відкритої форми. Наголошено на насиченості фортепіанних творів В. Польової ознаками музичного мистецтва бароко, класицизму, романтизму та значущості в них таких знаків авторської стилістики, як емансипація звука, статус сонорних побудов, динаміки та хронотопічних ефектів як носіїв сенсу та рушіїв драматургічного процесу.
Посилання
Berehova, O. (2020). Dialogue of Cultures: The Image of the Other in the Musical Universe. Institute of Cultural Studies of the National Academy of Arts of Ukraine. [In Ukrainian].
Holynska, O. (2017). The sacred world of Victoria Poleva. Muzyka. Ukrainskyi internet-zhurnal. http://mus.art.co.ua/sakralnyj-svit-viktoriji-polovoji/ [In Ukrainian].
Komenda, O. (2006). Ukrainian music of the XX–XXI centuries in the achievements of composers of the generation of the 1990s. State of development and prospects. Problemy pedahohichnykh tekhnolohii, 2–4 (31–33), 38–43. https://evnuir.vnu.edu.ua/bitstream/123456789/12440/1/ukr_muzik.pdf [In Ukrainian].
Konovalova, I. Yu. (2018). The phenomenon of the composer in the space and time of European musical culture of the XX century: modes of theoretical understanding: monograph. Planeta-Print LLC. [In Ukrainian].
Nikolai, H. (2010). Ukrainian piano music as a cultural phenomenon of the XX century. Ars inter Culturas, 1, 121–132. [In Ukrainian].
Pertsova, N. O., Horobets, V. P., & Hrytsenko, V. V. (2017). The specificity of Ukrainian choral literature on the example of the works of L. Dychko, V. Stepurko, V. Polova: traditions and innovations. Molodyi vchenyi, 11, 614–617. [In Ukrainian].
Revenko, N. (2012). Compositional techniques as a means of embodying new semantics in the piano works of Ukrainian authors of the late XX century. Problemy vzaiemodii mystetstva, pedahohiky ta teorii i praktyky osvity, 37, 469–479. [In Ukrainian].
Umanets, O. V. (2022). Kitsch in the cultural space of the XX–XXI сenturies. Aktualni pytannia humanitarnykh nauk, 47, Vol. 4, 60–65. [In Ukrainian].
Chabanenko, N. (2019). Ukrainian piano music of the late XX century and avant-garde trends. Visnyk NAKKKiM, 4, 169–172. [In Ukrainian].
Rehesha, N. (2022). The features of Viktoriia Polova’s choral composition. Bulletin of KNUKiM. Series in Art, 46, 128–132. DOI: https://doi.org/10.31866/2410-1176.46.2022.258625 [In English].
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
У разі публікації статті в журналі «Культура України», автори зберігають авторське право, а також надають право журналу публікувати оригінальні наукові статті, що містять результати експериментальних і теоретичних досліджень і не знаходяться на розгляді для опублікування в інших віданнях. Всі матеріали поширюється на умовах ліцензії Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike (BY-NC-SA), яка дозволяє першу публікацію в цьому журналі, а також розповсюдження роботи з визнанням авторства цієї роботи, на тих самих умовах, з некомерційною метою.
Автори мають підписати заяву, яка є угодою про надання прав редакції на публікацію статті в друкованому та електронному вигляді. Заява надсилається на поштову (оригінал) або електронну адресу (сканована копія) Редакції журналу.
Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
Під час подачі рукопису статті для опублікування у збірнику «Культура України» автори погоджуються з тим, що, у разі прийняття статті до публікації, її можна буде розмістити в електронних архівах та базах даних з обов'язковим зазначенням авторства і збереженням авторських прав у повному обсязі за авторами. У тексті самої роботи мають бути в повному обсязі представлені джерела зовнішньої інформації – у вигляді списків джерел літератури (у т.ч. особисті раніше опубліковані роботи авторів). Автори рукопису статті зобов'язані належно оформляти запозичення у вигляді цитат або посилань. Будь-які форми плагіату неприпустимі.