Фортепіанна творчість В. Польової: концептуальні, жанрові, стильові та мовно-виражальні виміри

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.31516/2410-5325.080.12

Ключові слова:

концепт, стиль, жанрова модель, лірична рефлексія, хронотоп

Анотація

У статті окреслено специфіку фортепіанної творчості В. Польової, детерміновану значущістю концептів духовності, душевної чистоти, прагненням створити картину універсуму на основі лірико-філософської рефлексії, нової простоти та апеляції до традицій. Виявлено тяжіння до програмних, концептуально й композиційно лабільних жанрових моделей камерної музики, індивідуалізації — редукції жанрової моделі сонати, вільної, наскрізної, відкритої форми. Наголошено на насиченості фортепіанних творів В. Польової ознаками музичного мистецтва бароко, класицизму, романтизму та значущості в них таких знаків авторської стилістики, як емансипація звука, статус сонорних побудов, динаміки та хронотопічних ефектів як носіїв сенсу та рушіїв драматургічного процесу.

Біографія автора

А. Ю. Рум’янцева, Харківська державна академія культури

кандидат мистецтвознавства, доцент, кафедра фортепіано

Посилання

Berehova, O. (2020). Dialogue of Cultures: The Image of the Other in the Musical Universe. Institute of Cultural Studies of the National Academy of Arts of Ukraine. [In Ukrainian].

Holynska, O. (2017). The sacred world of Victoria Poleva. Muzyka. Ukrainskyi internet-zhurnal. http://mus.art.co.ua/sakralnyj-svit-viktoriji-polovoji/ [In Ukrainian].

Komenda, O. (2006). Ukrainian music of the XX–XXI centuries in the achievements of composers of the generation of the 1990s. State of development and prospects. Problemy pedahohichnykh tekhnolohii, 2–4 (31–33), 38–43. https://evnuir.vnu.edu.ua/bitstream/123456789/12440/1/ukr_muzik.pdf [In Ukrainian].

Konovalova, I. Yu. (2018). The phenomenon of the composer in the space and time of European musical culture of the XX century: modes of theoretical understanding: monograph. Planeta-Print LLC. [In Ukrainian].

Nikolai, H. (2010). Ukrainian piano music as a cultural phenomenon of the XX century. Ars inter Culturas, 1, 121–132. [In Ukrainian].

Pertsova, N. O., Horobets, V. P., & Hrytsenko, V. V. (2017). The specificity of Ukrainian choral literature on the example of the works of L. Dychko, V. Stepurko, V. Polova: traditions and innovations. Molodyi vchenyi, 11, 614–617. [In Ukrainian].

Revenko, N. (2012). Compositional techniques as a means of embodying new semantics in the piano works of Ukrainian authors of the late XX century. Problemy vzaiemodii mystetstva, pedahohiky ta teorii i praktyky osvity, 37, 469–479. [In Ukrainian].

Umanets, O. V. (2022). Kitsch in the cultural space of the XX–XXI сenturies. Aktualni pytannia humanitarnykh nauk, 47, Vol. 4, 60–65. [In Ukrainian].

Chabanenko, N. (2019). Ukrainian piano music of the late XX century and avant-garde trends. Visnyk NAKKKiM, 4, 169–172. [In Ukrainian].

Rehesha, N. (2022). The features of Viktoriia Polova’s choral composition. Bulletin of KNUKiM. Series in Art, 46, 128–132. DOI: https://doi.org/10.31866/2410-1176.46.2022.258625 [In English].

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-06-30

Номер

Розділ

Мистецтвознавство