Збереження та реставрація культурної спадщини України: досвід аудіозаписів доби ВІА
DOI:
https://doi.org/10.31516/2410-5325.080.06Ключові слова:
ВІА, пісенна спадщина України, аудіозапис, грамзапис, «Смерічка», «Дзвони», стиль «біг-біт»Анотація
Висвітлено особливості розвитку традиційної естради пісенності України у творчості відомих вокально-інструментальних ансамблів (ВІА), таких як «Смерічка» (м. Вижниця Чернівецької області) та «Дзвони» (м. Київ). Наголошено на впливі електро-музичного інструментарію на мистецькі процеси та досвід аудіозаписів доби ВІА як традиційної форми збереження й реставрації пісенної спадщини. Означено характерні ознаки появи стилю «біг-біт» у творчості популярних колективів останньої третини ХХ ст.
Посилання
[B. p.] (1987). Melody. Myzuka, 30, 1–84. [In Russian].
“Smerichka” (2023, March 15). Soviet/Ukrainian ensemble founded in 1966 by Levko Dutkivskyi. Discogs. https://www.discogs.com/artist/1336220-Смерічка. [In Ukrainian].
Boiko, O. (2010). Formation of Ukrainian rock music: big beat. Muzychna ukrainistyka: suchasnyi vymir, 3, 397. [In Ukrainian].
Brytskyi, P. (2003). Levko Dutkivskyi — the creator of “Smerichka”. Bukovynskyi zhurnal, 3–4, 252. [In Ukrainian].
Vasylieva, L. (2004). Rock music as a factor in the development of culture in the second half of the XX century. Kyiv National University of Culture and Arts. [In Ukrainian].
Haidenko, I. (2005). The role of musical computer technologies in modern composing practice [Dissertation, Candidate of Arts]. I.P. Kotliarevskyi Kharkiv State University. [In Ukrainian].
Drabchuk, Y. (2013). Mass song in the context of the work of Ukrainian composers and performers. Ukrainska kultura: mynule, suchasne, shliakhy rozvytku, 19 (2), 286–292. [In Ukrainian].
Diachenko, V. (2018). Creative activity of Ukrainian sound directors of the second half of the XX — early XXI century: theory, history, practice [Thesis, Candidate of Arts]. Kyiv National Academy of Managerial Stuff of Culture and Arts. [In Ukrainian].
Ivasiuk, V. (1977). How “Smerichka” grew up. Krugozor, 3. [In Russian].
Kozak, S. (1970, April 10). Inspirational song of Ukraine. Literaturna Ukraina. [In Ukrainian].
Kretsu, I. (1970, October 27). New songs are heard. Zorylei Bukovynii. [In Ukrainian].
Kuzyk, V. (1982). Ukrainian Soviet lyric song. Naukova Dumka. [In Ukrainian].
Kuzyk, V. (2006). “Dzvony”. In Ukrainska muzychna entsyklopediia, 1, 608. [In Ukrainian].
Kuzyk, V. (2008). Pop music. In Ukrainska muzychna entsyklopediia, 2, 41. [In Ukrainian].
Kuzyk, V. (2023). “Smerichka”. In Ukrainska muzychna entsyklopediia, 6, 64. [In Ukrainian].
Kuzyk, M. (2011). “Melodiia”. In Ukrainska muzychna entsyklopediia, 3, 357–359. [In Ukrainian].
Kushch, E. (2013). Electro musical instrumentation as an evolutionary factor in the musical culture of the XX and early XXI centuries [Thesis, Candidate of Arts]. Kyiv National Academy of Managerial Stuff of Culture and Arts. [In Ukrainian].
Maslii, M. (2012). The incomparable world of beauty of Nazarii Yaremchuk. Bukrek, 2. [In Ukrainian].
Pavlenko, O., & Yutsevych, Y. (2000). Rock music and its influence on youth. Naukovi zapysky TDPU, 5, 79–85. [In Ukrainian].
Pustovit, L. (1973, January 28). Melodies of the Bukovinian region. Kultura i zhyttia. [In Ukrainian].
Tormakhova, V. (2015). Characteristic features of Ukrainian pop music of the late XX — early XXI centuries. Universytetska kafedra, 3, 165–172. [In Ukrainian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
У разі публікації статті в журналі «Культура України», автори зберігають авторське право, а також надають право журналу публікувати оригінальні наукові статті, що містять результати експериментальних і теоретичних досліджень і не знаходяться на розгляді для опублікування в інших віданнях. Всі матеріали поширюється на умовах ліцензії Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike (BY-NC-SA), яка дозволяє першу публікацію в цьому журналі, а також розповсюдження роботи з визнанням авторства цієї роботи, на тих самих умовах, з некомерційною метою.
Автори мають підписати заяву, яка є угодою про надання прав редакції на публікацію статті в друкованому та електронному вигляді. Заява надсилається на поштову (оригінал) або електронну адресу (сканована копія) Редакції журналу.
Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
Під час подачі рукопису статті для опублікування у збірнику «Культура України» автори погоджуються з тим, що, у разі прийняття статті до публікації, її можна буде розмістити в електронних архівах та базах даних з обов'язковим зазначенням авторства і збереженням авторських прав у повному обсязі за авторами. У тексті самої роботи мають бути в повному обсязі представлені джерела зовнішньої інформації – у вигляді списків джерел літератури (у т.ч. особисті раніше опубліковані роботи авторів). Автори рукопису статті зобов'язані належно оформляти запозичення у вигляді цитат або посилань. Будь-які форми плагіату неприпустимі.